April 19, 2010

Cik Lily Putih vs Si Gila TV

Salam nak demam dari Eyriqazz,

Kugagahi jua untuk menulis. Janji perlu ditunaikan. Kalau janji lama-lama, orang pun feed up dan menyampah. Saya paling benci orang yang tak tunaikan janji. Kerbau berpegang pada tali, manusia berpegang pada janji. Hak3, tempias Si Anonymous singgah di entry. Biarkanlah dia dengan caranya, saya terima seadanya. Yang lepas biarlah lepaskan?

 
 Berbalik kepada tajuk utama. Entry Teratakarmo | Strategi DiSusun di Medan SEO (Search Engine Optimization) dan Contest RM10 Eyriqazz dirujuk. Siapakah yang menjadi mangsa terjahan kali ini? Inilah dia :

Cik Lily Putih tuan empunya diri
Sigilatv blog URL gah berdiri
Orangnya Comel Peramah Sekali
Sekali berborak tentu terhibur hati

Sebelum saya memulakan terjahan@review blog, maaf dipinta jika komen negatif yang diberikan tidak digemari. Niat saya hanya untuk memberikan pandangan peribadi agar mutu dapat diperbaiki .Salam silap harap maafi ya, jangan pula merajuk hati.

1)In Person, Cik Lily Putih Happy Go Lucky dan Peramah orangnya. Seronok berbual dengannya, petah bercakap dan tidak emosional. Sekali pandang ,teringat kat Minah Terjah di TV3. Siapa namanya, lupa la pulak.

2) Bertuah Cik Lily Putih, suami menyokong ke mana saja usaha berblog Cik Lily Putih. Bukan senang nak dapat tu. Cuba tanya bloggers di luar sana.

3)Salah seorang MBP Ambassador. Berat tugas tu. Saya jadi MBP Contributor pun bulan ni tak sempat lagi menulis entry di sana.Kesibukan dan faktor kesihatan anak menjadi faktor utama.Banyak entry auto publishje.

Komen yang agak - pula :

1)Honestly,saya lebih gemarkan Ciklilyputih.blogspot.com dari sigilatv.blogspot.com .Agak negatif bunyinya especially part gila tu. This is the first impression when people visit your blog jadi gunakan ia sebaik-baiknya. Apapun, lain padang lain belalang kan?

2)Font agak kecil dan sukar untuk dibaca especially bila template CikLilyPutih 3 column. Jadi,nampak agak berserabut dan memeningkan kepada terutama bagi saya yang menggunakan skrin laptop yang kecil. Pandangan saya tukar template seperti dilakukan oleh Kak Tash ataupun ubah font.

3) Gambar menarik dan cantik cuma agak kecil. Mungkin kerana tiga column. Jadi kelebihan gambar yang menarik gagal untuk diserlahkan.

4)Penulisan dan gaya bahasa sudah menarik. Cuma mungkin boleh variasikan lagi entry dan serlahkan kelebihan blog anda. Di situlah lebih mudah untuk orang singgah lagi.

Cukupla dulu, banyak-banyak marah pula Cik Lily Putih nanti. Last but not least serangkap pantun buat CikLilyPutih :

CikLilyPutih vs SiGilaTv tajuk diberi
Salah coretan harap maafi
Good Luck dan teruskan berblog masih banyak yang perlu diperbaiki
Sama-samalah kita berusaha untuk kebaikan bersama dan diri sendiri

P/s : Jom Terjah CikLilyPutih. Apa pula pandangan anda tentang CikLilyPutih?

P/s/s : Ingin pula menerjah blogger popular kembali. Siapakah pilihan anda ,silalah pilih akan kubuatkan satu terjahan di entry .

21 comments:

  1. okok.. ku nk diterjah jugak.. aku suka terima KRITIKAN mcm ini lah.. ehehehe.. bole?

    ReplyDelete
  2. wah..lepas ni glamourlah ek si lily..

    ReplyDelete
  3. .huuuuuuuu rajinnye terjah menerjah ^^

    ReplyDelete
  4. kaklily sporting gila!

    bila agaknya saya akan diterjah?hohoho

    ReplyDelete
  5. kalau takde insuran, kene terjah jg ke?

    ReplyDelete
  6. ala. asyik terjah blogger yang dah pemes je. terjahlah pulak blogger yang tak pemes langsung cam rara ni T___________________T

    ReplyDelete
  7. Jard The Great :boleh..nanti dah abis menerjah seperti dijanjikan akan dibuka satu ruangan untuk anda diterjah...adalah syarat simple2...tak payah...hik3....

    ReplyDelete
  8. kak ina kl :ehh,skang pun dah glamour...pasangan romantis..hik3...

    ReplyDelete
  9. intanurulfateha (◡‿◡✿):hik3...ikut kata hati

    ReplyDelete
  10. tricksrex :ceeramon?akan dipertimbangkan..

    ReplyDelete
  11. helena's:CikLily memang cool..hubbypun sporting giler dan best..kalau terkena tidak ke mana...hik3..

    ReplyDelete
  12. hBz :terjah tak guna insurans..kena je kalau nak kena..

    ReplyDelete
  13. Rara:ehh,rara dah famous..join team melz lagi...hik3..tunggu,ruangan terjah akan dibuka bila tiba masanya untuk sesiapa yang mahu diterjah ..mungkin melalui undian or cara yang lain...

    ReplyDelete
  14. Cik Lily Putih? She's cool! Masa kerja dengan dia waktu MBP Gathering, rasa mcm dah lama kenal pulak, padahal baru berapa kali jumpa jek.

    Jom ramai2 terjah blog dia!!

    ReplyDelete
  15. terjah tiga2 sekali.. nak kenal dan nak tahu juga pandangan dari kacamata eyriqazz kat blogger2 yang femes2 tu

    ReplyDelete
  16. hehehehe... x tau nak cakap apelah. terima kasih bebanyak y ebro eyriqazz. segala komen akan diperbaiki secepat mungkin okeh.

    mintak2 pas nie boleh bertambah glamer lah ye.. hehehhehe. thks!

    ReplyDelete
  17. nasibla, naman yang disangkakan pompuan ini tak popular

    tak diterjah la..hehe

    ReplyDelete
  18. hehe uncle mmg best ah kalau bg kritikan. uhuhu.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails