Fuhh,memang pantas tindakan diambil bila diadukan kepada pihak yang lebih tinggi i.e. SKMM. Aduan saya Surat Cinta dari Telekom Malaysia yang diadukan kepada SKMM akhirnya mendapat respons dan jawapan balas dari Telekom Malaysia dengan begitu efisien dan pantas sekali.
Pihak Telekom Malaysia telah menelefon saya minggu ini dan memberitahu tunggakan yang RM400+ adalah disebabkan antaranya line Streamyx saya yang tidak di 'terminatekan' dan bil masih incurred. Wtfish??? . Tapi, mereka sudah memberikan jaminan dan meminta maaf yang line streamyx saya itu akan diterminatekan dan akan diwaivekan semua amaun seperti dijanjikan.
Alhamdulillah, good job Customer service dan SKMM. Inilah yang pengguna mahu, tindakan pantas diambil dan mengaku kesilapan bila dah buat silap....
P/s : Yup, don't play-play with Bloggers...Kami antara pengguna setia dan terbesar Internet kategori individu, tak gitu?
sangat setuju!!
ReplyDeletebetul tu bro, don't playplay with blogger .. hehehe .. ^__^
ReplyDeletewww.anastasyea.com
ahakss.....don't play2 ya...
DeleteTapi kan, anisah punya duit rm100++ dari account streamyx x diwaivekan lagi ke account unifi sejak setahun lepas..dah penat dah gi TM Shah alam tu..
ReplyDeleteDah adukan ke SKMM? Cubala adukan ke skmm dan tengok camne respons ...Kalau ding dong ke ofis diorang memang lambat..Asyik di taichikan kes itu....
Deletewahhhhh bgs kan cust service TM ni......don't play2 hah
ReplyDeleteCustomer service Telekom malaysia skang ni dah byk perubahan dan lebih mesra pengguna jika dibandingkan 3-4 tahun yang lalu...
DeleteYup, don't play-play with Bloggers...Kami antara pengguna setia dan terbesar Internet kategori individu, tak gitu?
ReplyDeleteMEMANG SETUJU.
Hihihi..
don't play2
DeleteLepas ini akan ramai yang mengadu di SKMM. Elok juga ada badan yang memantau supaya hak pengguna terjamin.
ReplyDeleteSaya ingat perlu dilaporkan kepada Tribunal Pengguna. Mungkin bro boleh buat entri khas kepada pihak mana yang hendak dilaporkan jika ada berlaku masalah kepada pengguna.
Rasanya pernah buat entri..tapi tak menyeluruh la..yup,myself memang SKMM,Bank Negara, FMB, KPDN, dan pelbagai lagi telah saya adukan....responsnya memang memberansangkan...
Deletebetul2 tu bro.. sekarang suara blogger lagi power seh... tahu pulak dia org cuak.. hehehe
ReplyDeleteBro, eden takkan complaint kalau tak bersebab..apabila janji tidak dikota, memang bengangla jawabnya
Deletei like ayat p/s tu!!!
ReplyDeletetakkan like je..sila la belanja makan sekali...
Deletejangan main2 sama blogger..otai pulak tu :)
ReplyDeleteOtai?takla..cap ikan ayam je...
Deletebagus la tu. setel cara baik ;)
ReplyDelete.: Blog Rilek-Rilek :.
learn from experience....
DeleteBagus bro. SKMM mmg badan terbaik utk benda2 macam ni. Kalau ada masalah dgn Astro pun boleh hantar komplain pada SKMM.
ReplyDeleteYup, pernah juga buat aduan kat SKMM tentang astro tentang rumah di kampung halaman.....
Deletenak report jugak lah..hehe
ReplyDeletesangat2 setuju ok?? hahaha... kategori paling best tu!
ReplyDeleteSuara bloggers makin kuat....
ReplyDeletehmm bagus!
ReplyDeletekadang2 pengguna tidak tahu ke mana arah untuk mengadu.. anda membuat satu tindakan yang tepat dan bijak.
ReplyDeleteDiharapkan blogger lain pun dapat ikut jejak langkah sebegini andai mereka menghadapi masalah yang sama....
ReplyDeleteSalam,
ReplyDeletehehee tulah kuasa blogger yang takde pada orang lain, ehh?? hahaa
www.yanmieonline.com
setuju! blogger sekarang ni ada kuasa ;)
ReplyDeletekan best kalau dulu saya pun buat macam ni. tak pasal2 hangus RM1000 lebih