March 13, 2012

Jawapan Balas Surat Cinta dari Telekom Malaysia


Fuhh,memang pantas tindakan diambil bila diadukan kepada pihak yang lebih tinggi i.e. SKMM. Aduan saya Surat Cinta dari Telekom Malaysia yang diadukan kepada SKMM akhirnya mendapat respons dan jawapan balas dari Telekom Malaysia dengan begitu efisien dan pantas sekali.

Pihak Telekom Malaysia telah menelefon saya minggu ini dan memberitahu tunggakan yang RM400+ adalah disebabkan antaranya line Streamyx saya yang tidak di 'terminatekan' dan bil masih incurred. Wtfish??? . Tapi, mereka sudah memberikan jaminan dan meminta maaf yang line streamyx saya itu akan diterminatekan dan akan diwaivekan semua amaun seperti dijanjikan.

Alhamdulillah, good job Customer service dan SKMM. Inilah yang pengguna mahu, tindakan pantas diambil dan mengaku kesilapan bila dah buat silap....

P/s : Yup, don't play-play with Bloggers...Kami antara pengguna setia dan terbesar Internet kategori individu, tak gitu?

29 comments:

  1. betul tu bro, don't playplay with blogger .. hehehe .. ^__^

    www.anastasyea.com

    ReplyDelete
  2. Tapi kan, anisah punya duit rm100++ dari account streamyx x diwaivekan lagi ke account unifi sejak setahun lepas..dah penat dah gi TM Shah alam tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah adukan ke SKMM? Cubala adukan ke skmm dan tengok camne respons ...Kalau ding dong ke ofis diorang memang lambat..Asyik di taichikan kes itu....

      Delete
  3. wahhhhh bgs kan cust service TM ni......don't play2 hah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Customer service Telekom malaysia skang ni dah byk perubahan dan lebih mesra pengguna jika dibandingkan 3-4 tahun yang lalu...

      Delete
  4. Yup, don't play-play with Bloggers...Kami antara pengguna setia dan terbesar Internet kategori individu, tak gitu?

    MEMANG SETUJU.

    Hihihi..

    ReplyDelete
  5. Lepas ini akan ramai yang mengadu di SKMM. Elok juga ada badan yang memantau supaya hak pengguna terjamin.

    Saya ingat perlu dilaporkan kepada Tribunal Pengguna. Mungkin bro boleh buat entri khas kepada pihak mana yang hendak dilaporkan jika ada berlaku masalah kepada pengguna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya pernah buat entri..tapi tak menyeluruh la..yup,myself memang SKMM,Bank Negara, FMB, KPDN, dan pelbagai lagi telah saya adukan....responsnya memang memberansangkan...

      Delete
  6. betul2 tu bro.. sekarang suara blogger lagi power seh... tahu pulak dia org cuak.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, eden takkan complaint kalau tak bersebab..apabila janji tidak dikota, memang bengangla jawabnya

      Delete
  7. Replies
    1. takkan like je..sila la belanja makan sekali...

      Delete
  8. jangan main2 sama blogger..otai pulak tu :)

    ReplyDelete
  9. bagus la tu. setel cara baik ;)

    .: Blog Rilek-Rilek :.

    ReplyDelete
  10. Bagus bro. SKMM mmg badan terbaik utk benda2 macam ni. Kalau ada masalah dgn Astro pun boleh hantar komplain pada SKMM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, pernah juga buat aduan kat SKMM tentang astro tentang rumah di kampung halaman.....

      Delete
  11. sangat2 setuju ok?? hahaha... kategori paling best tu!

    ReplyDelete
  12. kadang2 pengguna tidak tahu ke mana arah untuk mengadu.. anda membuat satu tindakan yang tepat dan bijak.

    ReplyDelete
  13. Diharapkan blogger lain pun dapat ikut jejak langkah sebegini andai mereka menghadapi masalah yang sama....

    ReplyDelete
  14. Salam,

    hehee tulah kuasa blogger yang takde pada orang lain, ehh?? hahaa

    www.yanmieonline.com

    ReplyDelete
  15. setuju! blogger sekarang ni ada kuasa ;)
    kan best kalau dulu saya pun buat macam ni. tak pasal2 hangus RM1000 lebih

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails