Rentetan dari entry Surat Cinta dari Telekom Malaysia dan Jawapan Balas Surat Cinta dari Telekom Malaysia, finally mendapat respons yang positif dan hasilnya :
RM1,002.47 Rebat dari Telekom Malaysia
Alhamdulillah, memang pantas dan tuntas tindakan yang diambil oleh pihak SKMM dan juga Telekom Malaysia bila aduan diadukan kepada pihak yang sepatutnya. Menantikan jawapan balas dari Telekom ,asyik taichi ke sana ke mari. Report ke SKMM, within 1-2 month, problem solved.Puas hati. Jimat masa dan tenaga dari asyik di "taichikan ke sana ke mari"...
Instead of me paying, now i got better deal thanks to SKMM. Kalau anda ada masalah dengan broadband/Internet/telekomunikasi memang saya suggestkan adukan kepada SKMM jika tiada respons memuaskan dari service provider. Aduan bolehla diadukan di : http://aduan.skmm.gov.my/ ( Tips|Masalah Dengan Broadband Anda).
P/s : Gunakanlah Hak Kita Sebagai Pengguna. Kita membayar dan sudah pasti mahukan ianya berbaloi dengan yang dibayar kan?
P/s/s : Put the problem aside, bila dah upgrade to Unifi ni, memang saya cukup berpuas hati. Tak banyak masalah, speed dan connection seperti yang dijanjikan. Keep up a good work Unifi...
perggh,,,untungnya
ReplyDelete1k lebih tu...
Alhamdulillah..
Deletewow thats a lot! yup customer always right. ;)
ReplyDeletenot always rite..tapi bila hak dipertikaikan..carila tempat yang sepatutnya kan?
Deletetahniah!! jimat hebat leh blanje saya.
ReplyDeleteeh eh.. eyriqazz dah pakai unifi..?? bestnyaaaaaa
Dah pakai ..Penangan Kid Unifi laa.. Memang puas hati..marvellouss....
DeleteP/s : Unifi, sila kasi sponsored post kat saya..hak3...
suka N3 ni. tq for d info...
ReplyDeletePesta buku antarabangsa---> Tak semua boleh dipestakan pun
Sama2...thanks
Deletekena buat macam ni baru dorang akan buat keje, kalau tak, ditolak kita ke sana ke sini pastu masalah sampai bila tak selesai2
ReplyDeleteIndeed...byk kali dah pening kepala bila asyik di taichikan...
DeleteTahniah dapat balik hak kita :)
ReplyDeleteBro, nak tanya macam myra punya kes broadband Clcm (line) selalu kena extra caj, walau tak melepasi tempoh penggunaan caj melebihi kredit limit, sepatutnya bila cecah kredit limit Clcm berhak potong kan, ini tak, kadang kena caj sampai beratus untuk penggunaan tak sepatutnya.
Boleh report ke?
Tak pastila pula....kalau awak rasa boleh, apa salahnya kan buat laporan? biar SKMM tentukan layak or tidak...
DeleteWaah! Banyak tuh. Servis sekarang makin bagus dan ada usaha utk jaga pelanggan.
ReplyDeletealhamdulillah, byk tu...
ReplyDeleteerm, kalu report pada saluran yang betul, kompen akan dapat respon kan.. kalu nak harap service center.. huhu tunggu jawapan satu hal, tu belum asik mesin jerk yang jawab call.. leceh
wow.. Banyak tu.. Dah pakai UNIFI Abg Eyriqazz.. ok tak??
ReplyDeletethumbs up!
ReplyDeletediorang tak berani main2 sama SKMM punya :)
ReplyDeleteberbaloi2 kalau buat aduan macam ni.. hak kita wajib dituntut..
ReplyDeletetahniah ... bila nak open table ni? huah3...
ReplyDeleteBagusnya! Lega rasa kan? 1k tuu.. ;))
ReplyDeleteJumlah 1k bukan kecil duit. Pihak TM harus pelajari apa yang berlaku. Bro telah mengunakan saluran yang betul. Tanniah.
ReplyDeletesalam bro...kalau nak dapat rebat tu kena tulis surat ke?atau jah hantar kepada skmm
ReplyDeleteHantar je ke SKMM..buat aduan online
Delete