December 29, 2010

Malaysia Juara Piala Suzuki AFF 2010

Malaysia Juara Piala SuZuki AFF 2010 (Credit Picture HERE)

Tahniah buat skuad Malaysia kerana bergelar Juara Piala Suzuki AFF 2010 selepas mengalahkan Indonesia dengan aggregat  Malaysia 4-2 Indonesia     .Keputusan perlawanan akhir pusingan kedua antara Indonesia dan Malaysia berkesudahan Indonesia 2-1 Malaysia  . Tahniah sekali lagi . Yiezaa, Malaysia Boleh.

Jaringan Gol Safee Sali Pusingan Kedua Piala Suzuki AFF 2010

Semoga lebih banyak kejayaan dicapai di masa hadapan dan kembalikan semangat penyokong untuk terus menyokong Pasukan Negeri dan Malaysia.

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Saya gembira , Malaysia jadi Juara
Pasukan negara sudah buktikan Malaysia mampu bersaing di persada antarabangsa
Semoga lebih banyak kejayaan terus dicipta

Sang Garuda bisa nangis seperti anak manja
Sang Harimau Malaya senyum dan tunjuk taring yang indah sahaja
Jangan salahkan laser ataupun bomoh pawang or Ultraman dari Jepun sana
Terimalah kekalahan dengan seadanya

Dia mungkin bengis ala garuda
Tapi dia tangis bila dengar auman Sang harimau Malaya
Dia mungkin keras dan tunjuk eksen sahaja
Namun kita lihat siapa hebat di gelanggang baru boleh cerita
Aku lagi kenal dia
Skuad Bola Sepak Malaysia Kita

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Malaysia kini bergelar Juara Piala Suzuki AFF 2010 saya gosok mata
Inilah antara detik terindah dalam hidup saya

Penyokong Sang Garuda mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan sinaran laser jadi alasan utama
Dan aku sengaja buat tak tahu saja
Aku tahu kemampuan skuad Malaysia kita
Malaysia kini bergelar juara

Adakah besok akan diumumkan Cuti Peristiwa?

25 comments:

  1. puisi ker sjk?? apa2 pon ai best..sdp tuk dbca..thniah malaysia

    ReplyDelete
  2. perghhh...memg ley ganti fynn jamal la..hehe...

    tahniah pasukan Malaysia!!

    ReplyDelete
  3. Walaupun malaysia tewas di GBK tetapi agregate malaysia menang 4-2..tahniah buat pasukan malaysia..

    Malaysia Juara Piala AFF Suzuki Cup 2010 | Penutup Tahun 2010 Yang Cukup Bermakna

    ReplyDelete
  4. cuti..?? tinggal harapan je laa.. ekekeekke..
    jom jual lampu laser.. hahahaa

    ReplyDelete
  5. Wahh,best la puisi. Hehe~

    Malaysia Terbaek! =)

    ReplyDelete
  6. Bro mmg terbaik lah harimau malaya.
    BTW korang cuba tengok ni tweet rio ferdinand http://twitter.com/rioferdy5/status/20118311979196417

    ReplyDelete
  7. yeah akhirnya malaysia boleh berbangga!

    ReplyDelete
  8. sangat gembira...saya juga tak pasal-pasal minat tengok bola..dan dan pula kenal Fahmi tu..he he he

    ReplyDelete
  9. Terbaik bro! Alhamdullilah Malaysia Juara :)

    http://profhariz.com

    ReplyDelete
  10. salam..
    tahniah dan syabas buat seluruh rakyat
    Malaysia..ermmm..jangan lupa
    Jumaat ni cuti umum ye..membanggakan!

    ReplyDelete
  11. yeay...M'sia kiter menang ...

    ni entry saya ;

    http://ummi-hanie.blogspot.com/2010/12/malaysia-menang-3-0-piala-suzuki-2010.html

    jemput2 le baca...tp xde le puisi ke pantun ke sajak...;p

    ReplyDelete
  12. cayalah bro..buat lagu lagi..nanti nanyi eh...nak dgar jugak..keke

    ReplyDelete
  13. ESok memang dah confirm cuti peristiwa bro.. malangnya aku kena OT pulak.. rela paksa.. huhu.. ohhh tidakkkk..

    Tahniah Pasukan Malaysia..

    ReplyDelete
  14. yeay!!! malaysia menang..sgt2 gembira =))

    ReplyDelete
  15. cehh kreatip tukar lirik lagu org yer..
    btw sok cuti bro.. yeahh!

    ReplyDelete
  16. tahniah harimau malaya kerana berjaya menggelek garuda dgn kereta kebal sampai patah sayap n kaki...harimau malaya garang...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Hidupkan Untuk Memberi