January 29, 2012

GA Pertama Sicantik Siezuka


Met Her once semasa Sesi Karaoke yang dianjurkan oleh AbangEnsem dengan penampilan Istimewa Zarul Umbrella, Inul Goyang Gelek dan ramai lagi. Nurul @ SiCantik Sizueka sememangnya cantik seperti nama blognya. In real life, of course lebih cantik dari di dalam blognya. 

Ok, straight to the point. Sebagai tanda sokongan buat Si Nurul yang rajin mengomen, singgah di blog eyriqazz, dan juga join Contest dan Give Away yang eyriqazz anjurkan, so, this is my turn to return the favour untuk join Sekali GA Pertama Sicantik Siezuka . 

Inilah pandangan Eyriqazz pasal blog SicantikSiezuka (Saya campurkan terus kelebihan dan kekurangan ya) :

1) Header Cantik. Susunan layout dan widget blog agak kemas. Selesa untuk scroll dan membaca.

2) Nama Blog agak catchy dan menarik. Cuma kadang-kadang kalau type, tersilap juga. Suggestion : SiCantikSizuka, SiCantikNurul, SizukaCantik pun lebih senang nak type.

3) Entri Blog - Umm, masih belum cukup "Wow faktor" rasanya. Nampak lebih kepada join Contest, Give Away, Segmen etc. Mungkin boleh serlahkan lagi the beauty of "Fashion Designer" dan entri-entri personal .

4) Secara peribadi, rasanya blog SiCantikSizueka boleh pergi lebih jauh. Serlahkan kelebihan yang ada yang mampu menarik lebih ramai pembaca.  

Cadangan buat Blog SiCantikSiezuka :


- Tepuk dada,tanya selera. Serlahkan entri dengan penceritaan yang anda minati. Macam eyriqazz, rasanya menarik juga jika Nurul bercerita tentang pancaroba kisah Seorang Fashion Designer. Pengalaman pahit manis.

- Entri yang lebih menyentuh emosi. Cipta kelainan, cari kelebihan, dan serlahkan ia di blog anda. 

- Cabaran Seorang Wanita di Kota Raya KL. Up n down. Camne nak menahan godaan dingorat Abang Ensem etc... Hik3, just kidding..

- More pictures dan pelbagaikan entri . 

- Good Luck dan Jangan Mudah Putus Asa. Pengalaman akan lebih mematangkan. 

Sicantik Siezuka nama diberi
Orangnya Cantik Malu-Malu penampilan tersendiri
Salah dan Silap harap maafi

4 comments:

  1. sukanya dapat komentar dari blogger famous ni..

    ReplyDelete
  2. wah... sambil menyelam minum air lah nieh... bertuah badan dapat komen dan cadangan dari blogger terkenal.

    ReplyDelete
  3. terharunya.... time kasih byk2 sudi join GA nurul, hargai sangat2 setiap nasihat yg bro bg.. insyaAllah nurul akan perbaiki dan akan lakukan cadangan yg bro eyriqazz bagi.. time kasih byk2 & good luck.. :-)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails