November 19, 2012

AbangEnsem vs Nadot


Bukan senang untuk membuat perbandingan antara blogger sebenarnya, tambah-tambah lagi blogger yang kita masih belum kenal tetapi dek tugasan yang diberikan, perlulah saya membuat sedikit kajian dan mengenali penulis blog kepada abangensem.com dan nadot.my dengan lebih mendalam.

Sebelum saya membuat perbandingan antara dua blog ini saya akan memperkenalkan kepada semua siapakah sebenarnya tuan empunya blog abangensem.com dan nadot.my:


[ Source ] : abangensem.com

[ Source ] : nadot.my

Kita akan berbicara berkenaan AbangEnsem dahulu. "AbangEnsem" mungkin penulis-penulis blog baru seperti saya sendiri agak tidak mengenali akan siapa dan mengapa penulis blog ini digelar AbangEnsem. Menurut kajian dari beberapa buah blog, kebanyakannya besetuju mengatakan AbangEnsem ni memang kacak sampai Aaron Aziz pun tergugat dan gosip dari Mak Jemah ada mengatakan AbangEnsem sekarang sedang sibuk untuk dapatkan Six Pack pada badan beliau.

Selain itu, blog AbangEnsem juga dikenali kerana dikatakan taukeh Ebook Hartanah yang berjaya di Malaysia sehinggakan ramai anak-anak muda yang berminat untuk menceburkan diri dalam bidang hartanah. Menurut pandangan peribadi apa yang AbangEnsem cuba lakukan adalah satu perkara yang baik, kerana tidak ramai anak-anak melayu yang menceburkan diri dalam bidang ini, kebanyakannya bukan dari kaum Melayulah.

AbangEnsem juga dikhabarkan sedang sibuk dengan persiapan untuk menganjurkan seminarnya yang bakal berlangsung pada bulan hadapan. Seminar yang bakal berlangsung tersebut merupakan seminar yang ke 13 dianjurkan oleh beliau.

"Nadot" agak kelakar nama blog tersebut, tetapi kita tiada hak untuk ketawakan mana-mana orang kerana itu hak mereka. Sebuah lagi blog yang saya baru juga kenal, sekali imbas entri-entri didalam blog tersebut terfikir pulak mesti kaki makan perempuan ni, awesome dapat kenal blogger kaki makan, kita serupa.



Kalau perhatikan betul-betul lah gambar Nadot ni dah macam bekas guru saya jer, mula-mula terkejut jugak, mungkin betul cikgu sejarah saya punya blog takut pula nak update entri ni, kang takut kena sumpah dengan cikgu heheh nasib baik bukan. Untuk pengetahuan semua Nadot merupakan bekas pelajar Universiti Malaya dimana disitulah tempat saya belajar sekarang. Boleh ajak senior ni ngeteh lepas ni hehehe.

Perbandingan antara AbangEnsem dan Nadot mari kita saksikan:


*hasil kaji selidik pada blg mereka

Apa yang jelas berbeza pada mereka adalah cara mereka mengetengahkan blog mereka dimata pembaca sehinggakan boleh berjaya dan terkenal dengan blog mereka. Jika ingin menjadi yang terbaik mestilah belajar dari yang terbaikkan, so jadikan mereka sebagai panduan ketika dalam masalah.


Artikel ini dibawakan khas oleh Jal merupakan seorang pelajar, penulis bebas dan pemilik blog Maza Mohd sempena Birthday Eyriqazz

21 comments:

  1. Huh tak sangka blogger Nadot mula blogging sejak 2005 lagi sudah dikira kategori otai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog mrepek-mrepek je mase tu... sebulan 2-3 entry je.. atau takde langung.. hohoho... Aktif betul2 tukar domain n hosting bagai 29 Jun hari tu ;)

      Delete
    2. Memang otai bro...Ni la salah seorang gengster blogger ni

      Delete
  2. 2 2 best, Myra start kenal Nadot pasal tips kurus dari Kevin Zahri yg dikongsi olehnya..

    Abg Ensem plak mula kenal lepas event denaihati-majlis sepetang ari tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Owwh,tips kurus dari nadot ke? Patutla skang ni tengok Nadot slim melim macam Erra fazzira..nak kena terjah balik tips2 tersebut ni.....

      Delete
  3. Kedua dua nyer blogger hebat dan femes ;-)

    ReplyDelete
  4. hahaha.. blog kedua2 insan tersebut memang santai dan boleh membuat orang ketawa terkekek2.. itu salah satu sebab mengapa penulisan mereka sering ditunggu oleh pembaca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boni kacak pun apa kurangnya..semakin hari semakin kacak gaya penulisan

      Delete
  5. Dibandingkan saye yang takde sape ni dgn Abang Ensem yang mmg dah hebat gile dlm arena blogging... jauh gile beze macam langit dengan bumi... Nasib baik saye comel, tapi abang ensem biase biase je...hohohoho (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha..Nadot masuk bakal, abangensem angkat...Eh, laratke Ae nak angkat ni?

      Delete
  6. waaaahhh... lama sungguh nadot start blogging. masa saya PMR.. hehehehe

    ReplyDelete
  7. sy tak pernah singgah blog mereka..thnx sharing..boleh terjah japg..

    ReplyDelete
  8. Dua dua Nurul suka.. dua dua mempunyai aura masing2.. dan yg paling penting dua2 orang yg happy go luck & peramah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. acecececece.. ye la ye la...nnt nadot blnje la air teh o ais... ;)

      Delete
  9. wahh..lamanya diorang tulis blog..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails