November 8, 2010

Suami Selalu Letih di Ranjang|Salah Siapa?

Suami Selalu Letih di Ranjang|Salah Siapa?

Terbaca entry Suami Selalu Letih di Harian Metro dan seperti di entry itu :

1. Berdasarkan kepada rintihan wanita itu, dia nyatakan bahawa sudah berkahwin selama lima tahun dan mempunyai dua orang anak dan suaminya bekerja tidak tentu masa dan banyak menghabiskan masa di tempat kerja. Dakwanya rutin harian suaminya hanya tertumpu pada kerja dan apabila berada di rumah hanya lebih suka tidur serta tidak pernah beriadah atau bersenam.

2. Yang menjadi kebimbangannya adalah suami dia mempunyai tahap klimaks yang sangat cepat dan kurang bersemangat untuk ‘bersama’. Alasan yang sering diberi adalah penat dan apabila bersama, akan cepat ejakulasi walaupun cuma beberapa minit menjalinkan hubungan.

3. Keadaan itu menyebabkannya kebingungan dan tidak puas hati dan ia jelas menunjukkan prestasi si suami tidak dapat memenuhi dan memberi kepuasan kepada si isteri. Situasi sedemikian seharusnya tidak boleh dipandang remeh dan memerlukan penyelesaian segera.

Siapakah yang harus dipersalahkan? Bebanan kerja yang menimbun di pejabat dan kurangnya masa bersama keluarga terutamanya Isteri tersayang? Ataupun ada pasang wanita lain di luar dan bebanan kerja dijadikan alasan?

Apapun, sebagai seorang suami, win-win situation adalah sebaiknya. Kerja-kerja juga, Work Life Balance perlu dititikberatkan bagi menjaga kesihatan dan hubungan intim suami Isteri. Juga memperingatkan kepada diri sendiri untuk jaga pemakanan dan berusaha untuk kurangkan berat badan. Siapa sangka dulu saya pelari jarak jauh, sekarang ajak lari 500 meter pun mungkin dah penat.

P/s : Jom Sama-sama Kita Join Nestle World Walking Day pada 21 Nov 2010 nanti di Padang Bola, Taman Tasik Titiwangsa

P/s/s : Sayangilah Isteri Anda, Tangan Yang Menghayunkan Buaian Mampu Memecahkan Pinggan Mangkuk kalau tidak kena gayanya. Hik3....


10 comments:

  1. keja..keja jugak...wife atau husband pun kena jaga jugak..kena pandai seimbangkan dlm apa jua keadaan..

    ReplyDelete
  2. mmg...tangan i leh pecahkan pinggan mangkuk kaca..hikhik..malangnya daku gunakan pinggan plastik aje untuk elakkan dr memecahkan pinggan2 itu

    ReplyDelete
  3. setuju dengan @norsaritanaini... semua kena seimbang.. kerja adalah ibadah.. dan membahagikan masa dengan isteri juga adalah tanggungjawab suami.. bagi yang dah bergelar suami tanggungjawab anda adalah besar yang mana kena cari nafkah untuk keluarga dan memberi perlindungan kepada isteri dan anak2.. untuk mengeratkan hubungan suami isteri.. kecergasan diranjang adalah sesuatu yang tidak boleh dipandang ringan.. wah panjang pulak ceramah aku ni..hahaha

    ReplyDelete
  4. Kena guna pinggan mangkuk stainless steel, paling teruk pun kemek je, boleh ketuk balik..hehe

    ReplyDelete
  5. wooot woot, tgh baca lagi ni, sedang memahamkan

    Terkini : Pemandu Bas Dirotan

    ReplyDelete
  6. ko pakai pinggan mangkuk kertas je la bro...selamat!

    heheh (^v^)

    ReplyDelete
  7. yeahhh... suatu saranan yang amat bagus untuk kita jaga kesihatan.....

    ReplyDelete
  8. CITE ORANG DAH KAWEN LA PULA..
    TAKPE2..UNTUK DIJADIKAN TELADAN..

    sorry ter caps lock pula.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails