December 16, 2010

Keputusan PMR 2010|23 December 2010

Minggu depan, 23 December 2010 adalah Tarikh Keputusan PMR 2010 akan diumumkan. Tentu cousin Isteriku ternanti-nanti keputusannya nanti ni. 

Lebih lanjut bolehla terjah [ Keputusan PMR diumumkan 23 Dis ini] . Thanks to CikguDahlia for alerting me , refer entry INI .

Dah pun pakai nickname 'Great teacher Onizuka' sekali sekala mahu juga tumpang title cikgu tu..Hik3, Good Luck buat semua yang bakal mengambil keputusan PMR nanti. Teringat zaman sekolah dulu, PMR eyriqazz tahun 1997 dapat 5A 4B, yang nak tergelaknya siap dapat A dalam bahasa Arab dan hampir pergi Sekolah Agama Berasrama Penuh. Issh, kalau eyriqazz pi sana tu, sure korang boleh jumpa saya di rancangan Imam Muda tu...Hik3...Perasaan betul..

Psst, korang PMR dapat berapa? Rindu kan zaman-zaman sekolah dulu-dulu?

P/s : Kredit Picture Here

*** Pelik betul la saya, kenapalah mansuhkan PMR ? Makin banyak la gejala yang tidak sihat di kalangan pelajar sekolah nanti. Well,well ramai yang suka study last minute kan? Saya memang tak setuju PMR dimansuhkan..Anda setuju ke?

19 comments:

  1. aku tak pernah ambik PMR.. kalau SRP pernahlah juga..

    p/s: Harap PMR tahun ni pun meningkat..

    ReplyDelete
  2. harap-harap anak-anak murid saya berjaya dalam PMR nanti.. :)

    ReplyDelete
  3. kawan pmr dulu banyak dpt b dan c je,, sob3x.

    btw.. gmbr pes pon bley jadi gmbr pmr,, heheh

    Betul Ke Malaysia Menang??

    ReplyDelete
  4. PMR flying colours, 8A's..haha..tp smua hancuss bila masuk SBP..bukan salah SBP la..sendiri mau igt..SPM merudum gila2..nasib baik la ada rezeki masuk IPTA gak..

    xsetuju gak PMR dimansuhkan..bukan xrelevan pn..tp ntah la..apa mau ckp..xde kuasa nk vote..huhu

    ReplyDelete
  5. Kalo ade pendekatan yg lebeyy baik drpd exam...baguss kalo mencuba, tak gitu cikgu onizuka?

    heheh(^v^)

    ReplyDelete
  6. 1997 masa tu aku ambil SPM... PMR aku tak hebat macam kau eyriqazz.. aku takda A pon.. Yang aku ingat 2B 2C yang lain segan nak sebut..huhu..belajar tak pandai.. hampir2 aku duduk kg. buat keje kg. je..

    PMR kena nak mansuhkan..macam mana nak ukur tahap budak nanti nak ambil aliran apa.. aku pon tak setuju juga

    ReplyDelete
  7. saya tak setuju jugak sebab dulu kita kena amik PMR kan..biarlah diorang rasa plak kan..hehehe

    saya 5A 3B, siap kena buang sekolah lagi :p maklumlah result tak gempak :p

    ReplyDelete
  8. tq for ur info cikgu... ^_^... cousin kita amik PMR tahun ni...

    ReplyDelete
  9. bebudak makin pandai kot yang nak mansuh pmr nie...alhamdulillah pmr saya not bad lerr....kalo boleh semua huruf nak kutip..but only 4A 2B 2C

    ReplyDelete
  10. #kulanz:hopefully so..budak2 makin pintar..tapi makin byk pula helahnya juga...

    #KiD :anak2 murid?bro bukan kije tm ke?

    #Fariq :hik3..takpe2,asalkan berjaya sekarang..pelajaran penting tapi bukannya the only pengukur untuk berjaya di masa depan...

    #hafizah_ismail ;hik3,congratz..tuhla kan?bila isu pelajaran pun dipolitikkan,inilah jadinya

    ReplyDelete
  11. #cimon :apakah pendekatan itu? plkn selama 3 tahun ?

    #Tn.Punya :hik3,takpe bro..at least ko dah berjaya skang...

    yup,honestly,pandangan saya lebih banyak keburukan dari kebaikan..gejala sosial etc..

    #e.l.i.s.s.m.i.e ;ehh,result samala..meniru ekk?hik3...


    #suffer8zine:good luck juga

    #azieda razak :sama2 n good luck...

    #nur :entahla...politik kot or nak galakkan lebih ramai guru berpolitik dan kurangkan buat tiusyen

    ReplyDelete
  12. PMR? keke..ala-ala paras idung gitu..smp malu duk continue form 4 kat sekolah SBP tu walaupun masih di offer..sib baik SPM dpt ok..merasa ler masuk matrik

    tak setuju jugak..nnt lagi la budak2 leka..4thn free pas tu spm br nak pulun...

    ReplyDelete
  13. saya tak setuju...nnt sekolah2 teknik n berasrama penuh tu nak wat pe? sia2lah upgrade. dh takde pengalaman dok berasrama.boringlaa...

    ReplyDelete
  14. xsetuju sbb daku akan kehilangan pendapatan sampingan :D

    biasalah, mansuhkan utk jimat kos..
    nti teruklah keje2 cikgu kat sekolah..penilaian secara holistik, makin banyak kerja kursus jawabnya nak kena tanda

    ReplyDelete
  15. Mansuhkan PMR? camne nak pilih aliran ==" camne nak masuk SBP? Camne nak masuk MRSM? bayangkan kalau setiap sekolah buat peperiksaan sendiri, dekat sekolah ni dapat 100%. dekat sekolah lain dapat 4%. pfft

    ReplyDelete
  16. #MamaYatie:betoi..ramailah yang ponteng nanti,jadi mat rempit,minah rempit dan pelbagai lagi...oohh,kalau nak kurangkan penekanan pelajaran, combinekan aja..tidak perlu dimansuhkan...

    #sw33tdarling.com :good luck juga...

    #akmafaizal:betoi dan setuju...makin banyakla gejalan sosial dan kes seperti adik beradik di metro itu...

    #DaHLia:betultu..wifey pun ajar form 1-3..makin terukla nanti..katanya ramailah yang taknak mengajar form 4-5 nanti...

    #Zala Wajik:banyak camne kan? nak buat camna..bila politician terlalu bijak membuat keputusan ,inilah jadinya...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails