February 23, 2011

Experience Fiesta, Experience Hollywood Contest 2011

48 Hours Sponsored Post. Scroll Down For Latest Entry.

Experience Fiesta, Experience Hollywood Contest 2011

Experience Fiesta

 Ford Fiesta Sport, tengok Posternya pun cukup teruja

Thanks to Nuffnang dan Ford Malaysia, saya diberi peluang untuk mencuba/test drive Ford Fiesta 1.6L Sport selama beberapa hari. Cukup teruja dan gembira , one of the best car i ever drive. Inilah pengalaman saya yang ingin dikongsi bersama :

Ford Fiesta, Cantik dan begitu Cool 

Saya begitu sukakan kereta ini. Sporty, cantik , Indah Khabar, Indah Rupa dan I Really Feel the Difference jika dibandingkan dengan kereta yang saya miliki dan pandu sebelum ini. Bolehla terjahi entry saya sebelum ini [ Gembira Bila Dapat Gembirakan Hati Yang Tersayang].

Apa yang bestnya dengan kereta Ford Fiesta Sport ini? Antaranya :

Voice Control & Bluetooth Connectivity, Steering Wheel Mounted Button, Dual Airbag , USB Connectivity, 3 years free maintenance + 3 years warranty, 6-Speed Dual Clutch Powershift dan pelbagai lagi. Bolehla terjahi SINI untuk lebih lanjut : 

Cukup teruja, saya tunaikan hasrat Isteri dengan test drive kereta ini ke Colmar Tropicale, Bukit Tinggi dan juga Genting Highlands. Percutian 2 hari 1 malam . Memang rasa kelainan memandu kereta ini. Sebelum ini hanya pernah pandu kereta Proton Saga, Waja dan juga Myvi . 

Memang Best...Terasa lebih bergaya dan juga mempesona 
Genting Highlands kami terjahi

First time saya memberanikan diri memandu sampai ke atas Genting Highlands. Fuhh, memang power, smooth , dan tidak sukar. Part yang paling saya suka, steeringnya yang lebih power, kuasa pecutannya yang mantap, bawa 110Km/j rasa macam bawa 60-70km/j je. Hik3, No wonder ramai yang tergila-gilakan kereta ini dan  memenangi award  New Straits Times-Maybank Compact Car of the year 2010"

HoHo, Hoho kami riang jalan-jalan. Gembira Sakan..
Alisya pun sama. Sebelum ni bukan main susah lagi kalau suruh duduk di belakang. 

Hari Isnin , isteri bawa kereta ni ke sekolah dan hantar Alisya ke rumah pengasuh. Wifey cakap alisya taknak turun, siap pengasuh perli, haa,anak dah suka tu, bolehla beli . InsyaAllah, kalau ada rezeki mungkin ianya akan menjadi kenyataan suatu hari nanti.
Cantik dan segak bergaya kan?
Memang Smart dan teruja....Fuhh, rindu sehh ngan kereta ni..

Siap ada voice recognition. So sambil memandu tak perlula peningkan kepala. Just guna suara. I.e. Radio, Play FM, 97.6 .Tadaaa, dah boleh layan hotfm. Samalah juga dengan fungsi-fungsi yang lain, memang teruja dan buat saya dan Isteri jatuh cinta. 

Ini pula feedback yang berjaya saya perolehi sepanjang beberapa hari menggunakan kereta ini :

Isteri : Ujung minggu yang amat MENGEMBIRAKAN dan BAHAGIA sgt2 kali ni......

Bukit Tinggi -> Genting Highlands ->Tesco Ampang (lunch n shopping).....best sgt2....lebih2 lg coz MINYAK FREE, belanja kat GENTING free....n paling penting KERETA BARU!!...hihihiii.....THANKS hubby.....Luv U....(untung jugak PAPA jadi blogger ni yer??...) 
Rakan Isteri - Memang cantik, apa lagi Azwa, suruhla husband belikan satu...
Tengah Parking di Jusco a few people tegur isteri, " Cantik la akak, saya pun tengah fikir-fikir nak angkat kereta ni "
Mr X- Bro, eden baru je angkat Ford Fiesta Phantom Purple. Siapa? Ahakss, inilah dia, President GplusMy @ TehtarikMemoirs (Jumpa dia masa nak test drive kereta ini)
Myself - Jimat minyak, pemanduan yang selesa (kereta paling best saya pernah pandu), design yang cantik dan menarik, lain dari yang lain dan surely i will consider this Car untuk kereta Baru kami nanti.
Experience Hollywood Contest 2011
Oh, anda pun boleh merasai dan experience memandu Ford Fiesta ini dan merasai sendiri pengalaman dan kelebihan tersendiri kereta ini :

Test Drive kereta Ford Fiesta ini dan juga

Turut Serta dan joini Experience Hollywood Contest 2011 sambil memandu Ford Fiesta

Hanya follow step seperti digambar di atas dan berpeluang memenangi hadiah menarik dengan grand prizenya adalah " All expense Paid trip to watch the American Idol Season 10 Semi-Finals Live Show". Selain itu hadiah yang turut ditawarkan adalah Iphone 4, Ipod, dan juga IPAD.

Yang menariknya dengan test drive/Contest  ini adalah "You Will Feel the Difference" kerana Ford Fiesta ini turut menyediakan Interactive CD sepanjang test drive session dan hands-on experience menggunakan Bluetooth & Voice Control to submit contest entry via a mission centre. Tak perlu isi borang etc, mudah dan lebih teruja. Cepat-cepat Request a test drive, surely ramai yang akan join Contest ini. Siapa cepat, dia dapat :

Rekodkan pengalaman anda dan yang paling kreatif berpeluang memenangi hadiah

Psst, untuk melayakkan anda memenangi Grand Prize, u need to buy this car. Untuk Hadiah yang lain, u don't need to buy it. Ohh, memang saya rekomenkan kereta ini. "Experience the Drive of your life, test Drive Fiesta today dan berpeluang memenangi tiket untuk menonton American Idol Season 10. "Drive Quality, Drive Fiesta"

Jadi apa tunggu lagi. Jom terjah dan test drive Ford Fiesta sambil sertai sekali Contest Menarik Ini. Tuah ayam nampak di kaki, tuah anda mungkin dengan Test Drive dan join Contest ini. Lebih lanjut bolehla layari laman web ini : http://www.ford.net.my/promotions/fiesta_testdrive.asp 

P/s : Apa pandangan anda tentang kereta Ford Fiesta dan juga " Experience Fiesta, Experience Hollywood Contest 2011" ini ?

52 comments:

  1. banyak button pada stereng..
    sgt memudahkan driver..
    kawasan dalam kereta nampak macam ok.. bentuk pon sporty jugak laa..
    tp harge tak dinyatakan ..
    brape harge kereta ni ek??

    ReplyDelete
  2. memang cantik dan selesa kan tapi kalau cukai import dan eksais diturunkan bila AFTA nanti lagi le seronok

    ReplyDelete
  3. hmmm..dah register baru nak tanya...kne bayar ape2 tak

    ReplyDelete
  4. nampak sgt sporty-memang truly my taste :)

    ReplyDelete
  5. cantiklah. ini betul-betul sporty. bestkan dapat test drive :)

    ReplyDelete
  6. @syafiqsulaiman :yup,mudah dan meyenangkan + tidak hilang fokus ketika memandu..pasal harga, bolehla terjah http://www.ford.net.my/price/index.asp

    ReplyDelete
  7. @KiD :setuju bro..memang bestt

    ReplyDelete
  8. @Sharinginfoz :tuhla kan?the cheaper the price,more people can afford it..(in general)...

    ReplyDelete
  9. @Ummi AmnaAmzar:x perlu bayar apa2pun...

    ReplyDelete
  10. @a n a s t a s y e a:cukupke satu?untuk cik abang?

    ReplyDelete
  11. @Mama Zharfan:lain dari yang lain..masa memandu pun dan parking,banyak mata yang memandang..hik3..

    ReplyDelete
  12. first of all, i would like to congratulate sime darby auto connection SDAC for bringing us this awesome model right herein malaysia. what more, they put an affordable price tag for this awesome car. for the price of 83k i have no suprise to see more fiesta than Inspira on the road while driving.

    i've been reading paultan.org review about the car, a was tempted to give this car a test drive. i wanted to know what it feels like to drive the 'car of the year 2010'. of course after reading this entry i know i will sooner rather than later.

    tak kalah dari segi design, fuel consumption, space, pickup and the list continues. Even paultan.org review saying that fiesta is more spacious n have better handling than VW polo.

    if the passive income allowed, i certainly would own one too. Yes, i would pick the Orange color one, so striking so brilliant so COOL

    ReplyDelete
  13. sporty abiss...canteekkkkk....paling encem bhgn tengah tur..perghhh..bestnya kalo dpt sebijik...

    ReplyDelete
  14. salam perkenalan...dah tgk kerete ni kat jalan raya mmg cantik n sporty...i likeeeee

    oh yer sy dah jd follower

    ReplyDelete
  15. Bila baca komen en matjoe tu dah tau da harga.. betul tak syafiq sulaiman...

    Memang nampak sangat menarik dan berbaloi baloi la dengan harga.. Kereta brand ni memang terkenal kan.. Lepas tu yang fiesta ni rupebentuk memang class habis..

    Tambah pula warna oren (betul kan oren ni)..Sangat menggoda.. Space untuk simpanan barang pun nampak sangat luas..

    Berbaloibaloibaloi ikankaloi ni..
    hmmmm..

    Jemput ke:ALL IN ONE

    ReplyDelete
  16. mak oii!!!baguih punya test drive..best betoi...
    saya suka dashboard dia...kemas...(I always attracted to a car by the dashboard...apasal ntah)..

    ReplyDelete
  17. wah papan pemuka memang nice n cool bro.. aku suka cantik n menarik... dekat opis aku dah ada sorang angkat warna hitam menawan.. nak g jenguk2 takut pulak ingat aku jakun nanti.. hehehe..

    Apa pon memang terbaik kereta ni..

    Harga Berapa ni eyriqazz hang tak sebut pon..

    ReplyDelete
  18. Pengalaman yang menarik oleh bro Eyriqazz tentang kereta Ford Fiesta. Perkongsian pengalaman yang menarik untuk semua pembaca.

    Kereta ini memang betul-betul sporty. Keluasan tempat menyimpan barang yang sangat memuaskan hati. Paling penting keselesaan ketika memandu. Takda lah asyik merengek sebab lenguh.

    Dashboard banyak button yang penting kemas dan susunannya tak serabut. Memang betul-betul canggih dan friendly user. Teringin juga nak rasai pengalaman memandu ford fiesta. mesti menanjubkan dan perkataan pertama yang keluar "wow"

    ReplyDelete
  19. memang menarik kereta ni, dahla ada voice control yang memudahkan untuk menukar pilihan radio tanpa perlu mengalih pandangan ataupun tangan, sekaligus memastikan pemanduan lebih selamat, designnya begitu stylo and smart..harganya pula masih dalam range harga yang affordable..

    dan yang lagi best, boleh test drive pulak tu..dapat merasai sendiri kelebihan memandu kereta yang diidamkan ini..nak lagi best, ada contest turut dianjurkan yang menawarkan hadiah yang sangat lumayan.. kalah menang belakang cerita, yang penting kita dapat merasai sendiri kehebatan kereta ini dan mana tahu, kalau ada tuah kita dapat memenangi tiket ke American Idol..

    ReplyDelete
  20. apalagi yang kurangnya dengan ford fiesta. kalau dah namapun fiesta memang bergaya habis bro... kemasan dalaman cantik dan bergaya ... maka dengan sendirinya Aliesya pun lena dengan bergayanya kat belakang tu... dah pasti selesa... memang sesuai sangatlah dengan harganya walaupun kereta import tapi affordable dan nampak macam kereta mampu milik pulak... kalau dapat merasa duduk sekejap pun jadiklah...isk3

    ReplyDelete
  21. hahah thanks for the mention! so far mmg tak menyesal beli kete Fiesta ni! Perfect handling and dia punya car functions mmg best!

    tehtarikmemoirs.com

    ReplyDelete
  22. baca feedback bro memang buat teruja nak test drive ford fiesta nie..dah daftar nak test drive pun..

    memula rasa cuak nak test drive nie tapi bila bro kata ada interactive CD waarghh hebatnya kereta ford nie...

    saya nie memang cukup berkenan dgn kereta2 yang comey dan kecik...dah daftar nie rasa tak sabar tunggu panggilan dari ford nie...

    ReplyDelete
  23. untung badan kerana dpt mencuba kereta FORD...

    adoi..siap jenjalan ke GH lagi...

    kan bagus kalu dpt teruskan...

    tp, memang nampak compat la kereta tu....eh lupa tnya.. kete tu leh pasang NGV tak??

    Sumijelly.com

    ReplyDelete
  24. salam GTO,

    wahh..srius sgt2 jeles~

    bestnye,,

    ReplyDelete
  25. lawalah design dia...macam berkenan...tapi kena consider nak masuk site mesti susah kalau beli kereta ni...huhuhuhuhu...




    New Entry: <a href='http://dihaz17-foryou.blogspot.com/2011/02/keputusan-spm-2010.html">Keputusan SPM 2010</a>

    ReplyDelete
  26. dah dapat panggilan untuk test drive...insyaAllah Sabtu nie akan pergi

    ReplyDelete
  27. @Miza Yusof:cantik dan memang best drive....puas hati...

    ReplyDelete
  28. @Matjoe: u r rite bro..dah lepas test drive nanti jangan lupa kongsi pengalaman bro pula...

    P/s :ala,side income bro dari rumah pun dah boleh angkat kereta ni bro

    ReplyDelete
  29. @MamaYatie:memang best kalau dapat sebijik..kalau dpt dua bijik lagi best..hik3

    ReplyDelete
  30. #Lina:salam kenal..cantikkan? thanks follow..

    ReplyDelete
  31. #nur :memang menguja dan jatuh cinta..ohh,plzz be mine..hik3

    ReplyDelete
  32. #eda;samalah ngan wifey..bukan main teruja dia bila tgk dashboard tu..

    ReplyDelete
  33. #Myvitrd:memang best..model ni kat Malaysia lebih kurang RM82 ribu....

    ReplyDelete
  34. #Miza Yusof:hik3,itulah first word yang kuar dari mulut saya bila test drive kereta ni...Wowww....tak sangka berpeluang memandu kereta hebat camni...

    ReplyDelete
  35. #cikpuanhady:yiezaa,cik puan hady dah isi form utk test drive blom>?isila..u will know what i mean...memang teruja habis...

    ReplyDelete
  36. #yangbaik :hik3..memang puas hati..yANg paling best,both Isteri dan Alisya sukakannya...

    ReplyDelete
  37. @Teh Tarik Drinker:bro,saya jeleess ngan bro..pinjam kete bro seminggu boleh?nak bawak pi honeymoon kali kedua..hik3...

    ReplyDelete
  38. #far_east:selamat mencuba..u will love it...

    ReplyDelete
  39. #Sumijelly :memang untung..ohh,pasal NGV tu tak pastila pula..pergi bengkel kereta boleh kot...

    ReplyDelete
  40. #Mutiara Bernilai :apa lagi>?bookingla utk test drive...

    ReplyDelete
  41. #zahidah dihaz :bawa pi side ke?kena cari bodyguard la camni...

    ReplyDelete
  42. #far_east :good luck..happy driving

    ReplyDelete
  43. cantik gak ford baru nie.....baru tau bila jengah kat blog nie....kemas la dlm dia....


    thanks for sharing...

    ReplyDelete
  44. #amy :sama2..cubalah test drive..tentu lebih teruja...

    ReplyDelete
  45. perrghhhhh dapat test drive sampai melancong lagi tu...!! best gilakkk

    ReplyDelete
  46. saya dah pakai kereta ni sejak 24hb feb yg lalu..sy ambil 1.6 sedan..memangg sangattt best!!!
    pada hari kedua dpt kereta saya dah drive ke kl dr batu pahat..saya tekan minyak mcm biasa je rasanya tapi bila tgk meter dah cecah 150km/j..terperanjat saya sbb mmg tak rasa langsung..sangat smooth..
    kepada sesiapa yg berminat kereta ni sila teruskan niat anda tanpa ragu2..lagipun 3 tahun free servis..minyak n parts pun xyah byr..sangat berbaloii!!

    ReplyDelete
  47. saya dah pakai kereta ni sejak 24hb feb yg lalu..sy ambil 1.6 sedan..memangg sangattt best!!!
    pada hari kedua dpt kereta saya dah drive ke kl dr batu pahat..saya tekan minyak mcm biasa je rasanya tapi bila tgk meter dah cecah 150km/j..terperanjat saya sbb mmg tak rasa langsung..sangat smooth..
    kepada sesiapa yg berminat kereta ni sila teruskan niat anda tanpa ragu2..lagipun 3 tahun free servis..minyak n parts pun xyah byr..sangat berbaloii!!

    ReplyDelete
  48. Hanya tggu fiesta beta kluar j, xsbrnyerrr

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails