March 1, 2011

Apa Kes?| Kes PTPTN Ditutup Biro Pengaduan Awam?

Apa Kes ni ? Ditutup begitu saja without any response?

Sambungan entry Muslihat PTPTN|Aduan dibuat kepada Biro Pengaduan Awam . Sangat kecewa, kes ditutup tadi saya masih belum menerima respons samada dari e-mail, telefon or surat.Tidak berpuas hati saya menelefon Biro Pengaduan Awam ( 03-88725777)

Jawapan diberikan , surat dan email sudah dihantar, 5 muka surat jawapan balas dari PTPTN namun OIC nya tengah meeting tapi Personal Assistantnya ada. Pelik wal ajaib, surat tidak diterima, email pun tidak diterima. Tidak berpuas hati, saya menelefon OIC dan personal assistantnya di dua nombor yang berbeza. Pelik wal ajaib lagi, both telefon tidak berangkat walaupun berdering berkali-kali. Bukan sekali menelefon, lebih tiga kali. Takkan meeting memanjang? PA dah balik ke?

Takpe, akan saya follow up nanti. Kalau takde jawapan juga, nanti saya cuba hubungi Karam Singh Walia dan siapa2 yang boleh membantu. Aduhai, kerana nila setitik, rosak susu sebelanga. No wonder, ramai yang mempunyai persepsi yang buruk terhadap kakitangan kerajaan.

P/s : Kalau Biro Pengaduan Awam pun tidak boleh membantu, ke mana lagi harus dituju ya?

20 comments:

  1. saya sgt sokong entri no bro..dh lama kami buat aduan gak..tapi takde sapa layan..kebenaran harus di cari..teruskan usaha

    ReplyDelete
  2. mungkin kena mengadu kat media baru diaorg ambil kisah kot.

    ReplyDelete
  3. hahahha... camna bleh jadi camni... adeh.. truknyaaa...


    sob3...

    ReplyDelete
  4. ptptn mmg cmtu kot?
    sy ni pulak mohon naik kadar dah berapa kali tapi 1 jawapan pun xde terima... at least, kalau nak tolak permohonan pun, bagi la jawapan n sebab2...ni takde ape pun...seyes slow!!!

    ReplyDelete
  5. kes ditutup ? kenapa pulak ni. adeh! miza pun nak kena bayar pinjaman tu jugak tapi miza punya tak tukar pun ke sistem ujrah tu.

    banyak betul agenda tersembunyi dan muslihat yang direncanakan. hmm -.-"

    ReplyDelete
  6. PTPTN memang bikin panas eyriqazz.. wife saya antar email 6 bulan baru reply untuk proses pemotongan gaji.. tapi jawapan yang diberikan amat mengecewakan.. katanya sila antar email sekali lagi dengan menyertakan butir2 peribadi..bongok ke apa.. sebelum ni dah lengkap maklumat dihantar tau2 6 bulan baru respone macam tu jawapan dia..

    Kalau call memang memanjang tak berjawablah.. saranan aku baik buang je telefon dekat opis tu..bikin sakit hati je..

    Sorry buat penjawat awam kalau saya kata memang orang2 PTPTN ni makan gaji buta.. nak duit orang punya cepat nak berurusan punya lembab..

    P/S : harap pihak ptptn dapat atasi masalah ini kalau taknak reputasi badan ni tercalar dek gara-gara segelintir staf yang kuat tido ni..

    ReplyDelete
  7. #Adyshariz :yup,dulu masa debat di Parlimen....almost 2 years plus baru ada sistem utk turunkan..bila dah ada sistem,macam ajak2 ayam pula

    #transformed housewife:yes, I will do kalau tiada respons positif...

    #shahjiehan;entahla..

    #BeaN MorENo:mungkin juga..kita tunggu dan lihat nanti..

    ReplyDelete
  8. patut pun..sbb adik saya ada mengadu pasal PTPTN ni..dia call pun tak berjawab je manjang

    ReplyDelete
  9. memang most staff gomen gini lah..
    me memang penat tiap kali kpt tanya psl my biasiswa, sepuluh kali call, ada ler kot sekali org jwb--selebihnya--tak de org jwb phone!

    ReplyDelete
  10. alamak ni kali ke berapa ratus ribu tah dgr org cerita pasal keburukan ptptn nih.. hammmmpeh tul!

    Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih
    Cara Dapat Side Income Dengan HeartBeat!

    ReplyDelete
  11. #Cik Durian:yup..sayapun coz malas nak layan sgt...payment pun saya postkan saja cek..

    #Miza Yusof :entahla..tunggu dan lihatla nanti...

    #Myvitrd :yup..customer service antara part yang perlu diperbaiki di most of agensi kerajaan..byk yang sudah berubah namun masih byk yang perlu diperbaiki...

    #farah keifli :feel u...me too...

    #Mama Zharfan:samalah sama masa blajar..Nak contact JPA bukan main susah lagi..call, a few times sekali baru berangkat..pastu byk taichi..pass2 phone...

    #Jiji-Fify :umm...

    ReplyDelete
  12. cuba post kat wall FB MHI, manalah tau depa bole tlg

    ReplyDelete
  13. kita bako jer...

    eh tak tak...
    masuk Aduan Rakyat laa kut?
    Takpun HARAKAH, biar jadi isu di sana pulak..

    ReplyDelete
  14. Macam-macam. Nie yang orng buat pandangan serong terhadap diaorang...takpe..nanti bawak dan buat aduan kat Kerdau..hehe

    ReplyDelete
  15. biro pengaduan awam tu aku rasa tutup kes sebab pro ptptn kot :p sorry to say lah, walaupun i'm part of gov, badan berkanun,tapi ptptn memang slow.aku punya surat potongan gaji dah setahun lebih hantar tak potong2.bila orang tak bayar kan kecoh..bongokss

    ReplyDelete
  16. aduan rakyat..x pun suruh mazidul akmal sidek update..:)

    ReplyDelete
  17. Macam- macam hal pula.. Pada siapa nk mengadu pula..

    ReplyDelete
  18. #Suhana Shahril :good idea,mungkin boleh letakkan nanti..

    #DaHLia :hik3,good idea..wifey cakap dah terima surat..nanti saya scankan...

    #JAI :mesti cepat respons kan?

    #e.l.i.s.s.m.i.e ;tuhla...kerana nila setitik rosak susu sebelanga..banyak agensi dan kakitangan kerajaan yang bagus..mostly,kena improve part customer service..pi hantar kursus : How to deal with customer...

    #Siti Hajar Masri :good idea..thanks..

    #nur:umm.tula..

    ReplyDelete
  19. bro,
    aku lagi tak puas ati sebab kene masuk mahkamah...kes aku kurang rm5000 tapi dieorang upkan 3% kepada 8% kos pentadbiran aku..masa kat mahkamah diorang tak bagi aku bertanyakan penjelasan..pelik pelik...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails