May 26, 2011

Parenting Tips | Payung Sebelum Hujan

Parenting Tips | Payung Sebelum Hujan (Credit Picture Here )

Sambungan dari entry Sediakan Payung Sebelum Hujan. Finally, selepas berfikir panjang dan berbincang dengan wifey, dan agent insurans, saya membuat keputusan untuk mengambil insurans. Siap juga akhirnya.


Prudential BSN Takaful menjadi pilihan saya. Ambil yang RM150 sebulan, perlindungan untuk kematian,kesihatan dan juga sedikit tabungan. Itu je yang mampu setakat ini, ini the future mungkin boleh tambahkan.



Mula-mula memang nak ambilkan untuk Alisya. Tapi selepas penerangan dan komen di entry di atas, saya mengambil keputusan untuk ambil bagi pihak saya dulu (ketua Keluarga). Anything happen to me (minta dijauhkan) at least keluarga saya dilindungi . At least, untuk Alisya selain yang ini, saya sudah sediakan Tabung Bunian buatnya.

Mengambil iktibar dari Arwah Ayah dan juga Pak Cik yang both tiada Insurans peribadi. Kos hospital yang semakin tinggi kini (kalau hospital gomen, lagila susah....kena queue, dah almost terlambat baru dpt refer to specialist). Macam Mak saya, ada kami yang sudah bekerja. Macam Mak Ngah, kais pagi makan pagi, memang sedih tengok keadaan Mak Ngah. Mana yang mampu saya tolong, saya cuba tolong.

Berkongsi pengalaman dari komen entry Sediakan Payung sebelum Hujan :

@ Ana Admi : ALhamdulilah..insuran itu mmg penting..saya bpengalaman apabila membuat rawatan utk ibu sy di hospital pakar baru2 ni..sbb ape pakar? sy memilih sbb slalu mdpt layanan yg xsptutnye dr hosp kerajaan..ini adalah realiti.bygkn doktor mengesahkn ibu sy ade jangkitan paru2 tahap 2.. rawatan saje mencecah hmpir rm3k, bygkn perasaan sy mne nk cekau duit sebnyk tu.. tp alhamdulilah dengan plindungan Medical card pelan 3 in 1 dr etiqa takaful smuanye jadi mudah..alhamdulilah..;) so moralnye: sediakan la umbrealla sebelum basah ye..:)


Kata pepatah, malang tidak berbau. Sudah terngantuk baru terngadah. Jadi, cadangan saya, sediakanlah payung sebelum hujan. Insurans is a must especially buat ketua keluarga. Who knows what will happen in the future (kos sara hidup semakin meningkat, kerja yang tidak stabil, masalah kesihatan, etc)..

Special thanks buat my Agent (Mrs X) from Prudential BSN. Memang berpuas hati dengan penerangan yang diberikan. Mungkin lepas ni kita berjumpa lagi untuk Polisi Insurans wifey & Alisya pula.

P/s : Dah sediakan Payung sebelum hujan?

7 comments:

  1. ade insurance mmg bagus utk masa kini.

    ReplyDelete
  2. ye, insurans memang penting!! kami 3 beranak dah ada. kami amik etiqa takaful, dah lama dari zaman mula2 kerja dulu.tapi yg ada medical card aqil saje, amik utk dia lepas 6 bulan. dan sudah pakai pun masa aqil kena sawan dulu.. alhmdlh, rasa bersyukur sgt2 dgn adanya insurans ni, dpt juga cover kos hospital swasta yg mhl tu.

    ReplyDelete
  3. semua anak2 kami mmg amik prudential .. lagipun hubby pun ejen sekarang ne..saya pun ada buat post tentang ini.hubby jadi ejen selepas kami ada beranak dah merasai sendiri pengalaman guna prudential..

    ReplyDelete
  4. Sangat setuju sebab aku kan agent insurans..hahahahaha

    ReplyDelete
  5. Sebut Pasal insurans ni.. aku baru je tadi beli insuran MLTA untuk rumah baru aku.. anything happent (minta dijauhkan) rumah baru tu dah takda hutang sebab aku dah insurans

    Dalam polisi tu cover untuk 36 jenis penyakit kritikal + saving..

    Sebagai ketua keluarga memang diri sendiri yang penting diinsuranskan untuk bekalan orang yang tercinta

    ReplyDelete
  6. bru plan nk amik prubsn ni..ermm

    ReplyDelete
  7. insurans is one of the important thing!! i pun ada prudential bsn takaful.. :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails