June 10, 2011

Pengalaman Menguja di Exora VIP Session


Exora VIP Session kami hadiri
Event menguja seronok sekali
Begitu cepat masa berlalu pergi
Inilah pengalaman saya untuk dikongsi

Exora VIP Session ini telah diadakan di Full House, Sunway Giza Mall pada  4 June 2011 dianjurkan oleh Proton yang telah disertai oleh lebih kurang 20 pasangan . Mostly yang telah register sebelum ini di http://www.allaboutexora.com/ . Event sehari ini begitu menarik especially for Ibu Bapa macam kami yang bercadang untuk menukar kereta baru in the future.

Selepas sesi registration, breakfast, even dimulakan dengan ucapan alu-aluan dari Ahmad Nasyami, Assistant Manager of Marketing Communication, Proton dan diteruskan dengan ucapan dari Ivan Khong, Driving Instructor. Serba sedikit tentang kelebihan Kereta Exora. Yup, I agree dengan katanya "Exora, Malaysian Style".Selesa, banyak compartment, dan Cantikk...

Seterusnya, talk dari Dr Alvin Ng Lai Onn, berkenaan Child Development Talk.Bagus juga, tips ketika memandu/bawa anak-anak :
Tips When Travelling With Kids

Lesson learnt :
@ Good tips especially on understanding ur kids behaviour when travelling. Umm, bagus untuk dipraktikkan.

With Chan Lilian ,Salah seorang Parenting Blogger yang agak famous di Malaysia ini

Memang peramah Chan Lilian, love cara di bercakap. Lemah lembut dan nampak keibuan. 
Bersama Wifey, Ayu, Nana dan Chan Lilian
Peserta bergambar bersama Kereta Proton Exora
Yiezaa, I'm the driver for one of the car
Inilah kereta yang kami bawa, Cantikkan No. 7
Satu kereta bersama Kami Chan Lilian dan Azneal Azam (Staff Proton)
Memandu di Highway dan juga kawasan lain. Test Drive it again...

2nd time test drive Exora ni . Check out my first experience with Exora. Well, nampak besar, tapi bila memandunya, tidak terasa seperti memandu kereta besar. Comfort dan tidak kekok. Try it dan anda akan faham apa maksud saya.

Memang syok bawak Exora ni...

Time ni participant bolehla merasai pengalaman memandu Exora, memecut, selekoh, etc.. Alah bisa tegal biasa, Bawa Exora, cepatnya masa berlalu pula.

Akhirnya tibalah di destinasi for "Performance Test" di Desa Park City. Agak cantik juga tempat ni, sekitar kawasan perumahan yang agak mewah :

1st Test - Space,Space...I Love It

Memang luas Space nya. Tengokla, lebih dari 5 buah beg, kayu golf dapat dimuat dalam kereta Exora. Yup, Space is one of the most Important factor for me when choosing our next car. Reason being, lebih selesa untuk perjalanan jauh, bercuti, dan shopping. Tahniah buat Nana kerana memenangi Cabaran Ini.Inilah namanya, tangan yang menghayun buaian mampu menewaskan Sang Lelaki dalam menyusun barang. 


2nd Test- Parking Sambil Mata Tertutup

Di sinilah participant diuji, persefahaman dan kepercayaan kepada pasangan adalah penting tidak kiralah masa memandu kereta ataupun relationship. 
3rd Test - Emergency break sambil mengelak halangan

Salah satu kelebihan kereta Exora adalah ciri-ciri keselamatan bersamanya. Walaupun tengah memecut dan buat emergency break, masih dapat mengelak halangan dan kereta masih stabil. With ABS breaking system, EBD terbukti ianya 'extra advantage' especially memandu di Malaysia ini yang terkenal dengan pemandu yang agak ''bersopan santun di jalanraya". Mencegah lebih baik dari mengubati kan?

Staff Proton yang Super Happening dan Peramah...

Well, memang Super Peramah Staff Proton . Selain dari Raja Nur Zahirah Raja Adam@Zazza , sempatla juga berborak-borak dengan Nad dan Bob. Banyak informasi juga yang saya perolehi berkenaan Proton. Thanks Guys ...
Perjalanan Pulang - Orang lain pula bawa kereta. Kami duduk Seat Belakang Sekali
Well, Selesa, Romantik, dan Aircondnya terasa sampai ke belakang ( Love it...)
Lunch Time. Yummy, Yummy.... Spageti menjadi pilihan saya

Lepas makan, event diteruskan :

Relationship Talk dari Dr Johnben Loy, Marriage & Family Therapist

When is the last time u bring ur partner to 5 stars hotel for dining? Umm, neverr....Hik3, tips yang begitu berguna bagi suami/isteri cam kami dalam memahami kehendak pasangan. InsyaAllah, I will improve on "Acts of Service"i.e. ringan-ringankan tangan menolong isteri buat kerja rumah.
Image Talk dari Cherrise Tan, Image Consultant

Well, Image memainkan peranan yang penting. First impression, people judge you from ur image. The better your image, the better ur chances untuk diterima. Yup, need to improve more on this. A simple thing @ Improvement can make a bigger rewards. Umm, No wonder Redmummy banyak masuk paper dan well known. One of the reason, imej yang dibawanya. Physical appearance, penting juga..Then :

Investment Talk dari Al Jazurra Khan, Financial Consultant

Fuhh, betul-betul memberikan kesan. Rich People Think Long Term, Poor People Think Short Term. Umm, tips best untuk dikongsi, "What We Focus on Expand dan amalkan pay urself first untuk tips Menyimpan ". Fikirkan long term, kalau dari awal kami angkat Exora, tentu lebih menjimatkan, kan? 

Masa yang dinanti-nanti oleh peserta akhirnya tiba :

Prize Giving Ceremony, Door Gift & Spa Voucher Distribution

Sesi ditutup dengan upacara pembahagian hadiah dari Raja Nur Zahirah Raja Adam@Zazza . Setiap pasangan yang hadir membawa pulang RM200+Spa Voucher. Top 3 pasangan membawa hadiah yang lebih lumayan, rasanya RM1,000 untuk tempat pertama.

Apapun, they are something money can't buy i.e. Wonderful Experience at Exora VIP Session. To sum it up :

@ Exora = SPACE = Safety, Performance, Advanced Styling , Comfort and Economical. Memang sesuai untuk yang bekeluarga especially yang mempunyai anak yang ramai.

@ First Impression with Exora, Jatuh Cinta. 2nd Impression with Exora, Speechless... Wifey siap tanya, bila nak angkat Exora Bang?

@ Exora VIP Session = Terbaik n Please do more in the future..

Yup, khabarnya ini sesi terakhir di Klang Valley namun atas sambutan yang begitu menggalakkan ianya bakal diteruskan di destinasi/negeri lain pula. So, stay tune dan bolehla terjahi http://www.allaboutexora.com/ untuk destinasi seterusnya pula. It's a lifetime opportunity dan jangan lepaskan .

Last but not least, Special thanks to Proton for the Invite. In the future, buatla lagi ya? Tentu lebih ramai yang berminat untuk turut serta....

38 comments:

  1. time blindfold parking tu partner saya dah fedup sebab saya kasi arahan tak btol hahahah dia suh saya yg drive, dan2 nak tuko memang tak lah..saya xbese bawa auto terhegeh2 nak cari mana gear D,R,N hehe
    apa2pun event yg sgt menarik penuh dengan informasi.tq skali lg sebab ajak ktorg

    ReplyDelete
  2. bestnya! pas ni bleh sambar sebijik la eyriqazz

    ReplyDelete
  3. waaaaa..tak pernah dapat event pun..

    ReplyDelete
  4. wah bestnya.. rugi tak g juga.. aku balik kg masa tu

    ReplyDelete
  5. romantik habis ler... alisya tak ikut yer... ha ahhh

    ReplyDelete
  6. bestnya... rugi x dapat join.. mungkin bukan rezeki..

    ReplyDelete
  7. hi hi! :D Merryn pergi yg sebelum nih punya. 'Ter' di golongkan dalam kumpulan peserta Chinese speaking ... punya lah blur nak paham aper yg depa bertot-tet kat sana @_@

    ReplyDelete
  8. this is best bro.. best bro!! sorry tak dapat join hari tu kerana kerja.. walaupun Hari agong masa tu.. sob sob sob...
    Kelantan vs Terengganu: Perlawanan Akhir Final Pia...

    ReplyDelete
  9. saya ada baca pasal neh kat entry sis nana:) seronoknya! bukan saja dapat timba ilmu mengenai tips ketika memandu/bawa anak2 dan pendedahan tentang kelebihan exora. malahan dapat jugak merasa memandu exora dengan pelbagai cabaran yang disediakan. sudah tentu ianya pengalaman yang amat menyeronokkan:)event yang sgt best,dapat duit and voucher spa lagi,hehe.."Wifey siap tanya, bila nak angkat Exora Bang?" haa,lepas neh boleh lah beli exora pulak yer:)

    Exora = SPACE = Safety, Performance, Advanced Styling , Comfort and Economical.

    ReplyDelete
  10. wah, seronoknya...
    terasa kegembiraan terpampar dekat muka bro & pasangan tu, ini untuk future planing bagus ni, sekali dapat bawa kereta Exora ni memang seronok la kan...

    ReplyDelete
  11. dah beberapa kali hantar penyertaan tp tak terpilih, cukuplah baca pengalaman orang lain yang berpeluang, nak beli sendiri lagi la tak berkemampuan.

    ReplyDelete
  12. Tak nak share tips travelling with kids tu ke? heheeee ...

    ReplyDelete
  13. dulu saya nak beli Viva, Mama suruh beli Myvi. bila nak beli Myvi, Ayah pulak suruh beli Exora.

    "Exora lah kak. 1.6. Nanti boleh claim banyak sikit (penting untuk cikgu claim ni). Lagipun, Perodua. Senang nak jaga"

    dah terpengaruh dengan ayah. sekarang tengah kumpul duit nak beli. hoho! =D

    ReplyDelete
  14. memang jeles tgk nana & yang lain-lain pergi event nie.. MZ ada bagi tau pasal event nie tapi tak dapat join sebab ada hal.. memang teruja sangat tengok keseluruhan event nie.. mesti banyak ilmu dan kegembiraan yang dapat di timba.. dan paling best, dapat hadiah kan.. Cute Mum dah hantar penyertaan, tak tahulah terpilih atau tak nanti.. kalo ada rezeki nak juga rasa pengalaman yang sama macam eyriqazz cerita kat sini..

    ReplyDelete
  15. mmg best bila dpt peluang utk ke event mcm ni..dpt ilmu di samping bole test drive EXORA..yang pasti tk lama lg impian wife akan tercapai tu..sy doakan...amin2...

    ReplyDelete
  16. tentatif programnya menarik tu.. bertuah tuan blog terpilih.. :-)

    ReplyDelete
  17. bestnye bro. sy dh send byk kali penertaan nk tst drive exora ni tp xdpt2 pn smpai skrg.haissh..

    xpe2..aritu dpt tumpg exora member pn dh rs best. ruang yang sangat luas compared to alza. ekon rs smpai ke blkg.

    ReplyDelete
  18. #Nana :hik3,takpelah..yang penting, pengalaman itu priceless kan?

    ReplyDelete
  19. #MamaYatie:InsyaAllah kalau dimurahkan rezeki...

    ReplyDelete
  20. #Mama Zharfan :yup..memang menguja

    ReplyDelete
  21. #Awan Fantasia :apply la nanti2 bila ada peluang..siapa tahu,rezeki anda pula nanti?

    ReplyDelete
  22. #Myvitrd :memang rugi..kalau tak,ble jadi model aritu..hik3

    ReplyDelete
  23. #yangbaik:alisya tak ikut..mak mertua jaga

    ReplyDelete
  24. #Syima Emi :xper,mungkin di lain kali?

    ReplyDelete
  25. #Merryn:hik3..u bukan fluent in chinese ke? tapi tetap bestkan...kena minta kenwooi belanja makan menang 1 ribu ni..hik3

    ReplyDelete
  26. #KiD :aku rasa tahun ni sure ko menang pekerja terbaik..hik2,takpe bro,jumpa di Oreo event nanti

    ReplyDelete
  27. #nanakimie :yup..the experience = priceless...plz do more in the future, Proton...

    ReplyDelete
  28. #Blog Kamarul Azri™:memang gembira dan menyeronokkan...

    ReplyDelete
  29. #Kak Aya :xperla..who know one day kan?

    ReplyDelete
  30. #Acik :InsyaAllah,akan di sharekan nanti...

    ReplyDelete
  31. #Peri PiA s:memang besttt abisss

    ReplyDelete
  32. #Nia Ridzwan :good luckkk...

    ReplyDelete
  33. #Cute MuM :InsyaAllah, kalau ada rezeki tak ke mana kan?keep on trying...

    ReplyDelete
  34. #blog-tips-kurus :Alhamdulillah..Special thanks to Proton n Nuffnang...

    ReplyDelete
  35. #stormz :yup..memang selesaa....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails