August 20, 2011

Tema Hari Kemerdekaan 2011 | Tranformasi Berjaya Rakyat Sejahtera

Sungguh cantik Tema Kemerdekaan Tahun 2011 iaitu Transformasi Berjaya Rakyat Sejahtera. Menarik dan bombastik temanya. Sempena hari Kemerdekaan tak lama lagi, eyriqazz ingin mengucapkan : 

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-54 | 31 August 2011

Persoalannya, adakah tema ini bertepatan dan mampu dicapai? Adakah Transformasi itu sudah berjaya ataupun hanya Indah pada kata-kata dan temanya saja? Mengucapkan lebih mudah dari mengotakan dan bak kata pepatah "Action is Better than Word".

Sejauh manakah Tranformasi telah berjaya, dan benarkah Rakyat Hidup Sejahtera. Umm, yup, hidup aman damai di Malaysia namun dengan keadaan politik yang semakin tidak stabil+kos sara hidup yang semakin meningkat dan terdesak, sejahterakah rakyat? Especially buat yang middle/Lower Income. Jangan pula rakyat sendiri dianaktirikan di negara sendiri.
Tema Hari Kemerdekaan begitu unik dan cantik sekali, namun pendekatan dan usaha bersama pihak kerajaan, pihak swasta, dan orang ramai penting bagi mereliasasikan tema tersebut. Kalau ditanya, mungkin ramai yang tidak mampu menjawab dengan betul apakah yang dimaksudkan dengan Tranformasi Berjaya Rakyat Sejahtera, termasuklah diri sendiri.Apakah aspek Tranformasi yang diambil kira? 
Tema Hari Merdeka/Kebangsaan 2011 menarik sekali
 Tranformasi Berjaya Rakyat Sejahtera
Usaha berterusan perlu dan sudah semesti
Agar tema dapat dicapai dan bukan sekadar penyedap slogan sahaja


4 comments:

  1. tema yang menarik bro... kita perlu berubah untuk berjaya, kalau kita sekarang dah berjaya kita pelu lebih lagi perubahan untuk berjaya dan sejahtera... boleh?

    ReplyDelete
  2. hrp2 malaysia semakin awesome ! kehkehkeh

    selama menyambut bulan kemerdekaan !

    ReplyDelete
  3. betul2 tu
    harap tema bukan sekadar tema
    :-)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails