December 10, 2011

Proton Persona Nampak Mempesona

Sejak Isteri pregnant anak kedua ini, kami memang memang bercadang untuk beli kereta baru tahun depan. Yerlah, anak makin ramai, kereta yang lebih selesa kami perlukan. Surveying around, antara kereta yang nampak menarik dan dishortlisted oleh kami adalah :



Proton Persona. Nampak Mempesona

First impression, designnya memang cantik. Nampak profesional dan nampak kena dengan gaya hidup kami golongan middle income yang both bekerja. Sesuai bagi seorang banker (eyriqazz) ke tempat kerja dan nampak anggun buat Guru (Isteri) ke sekolah. 

Dari belakang pun nampak cantik dan Mempesona

Dalam memilih kereta, banyak faktor yang perlu dipertimbangkan terutamanya harga dan citarasa seisi keluarga. Surfing dan surveying around, antara faktor dan features yang menarik hati kami tentang Proton Persona ini antaranya :



Bonet yang agak besar juga

Ini antara faktor terpenting bagi kami. Yerlah, bayi kecil nanti perlukan stroller dan barangan bayi memang banyak untuk diletakkan di dlaam bonet. Lebih-lebih lagi kalau pulang ke kampung halaman iaitu Kelantan dan Terengganu. Bonet kereta Persona nampak luas dan besar juga. So, + point disitu.

Interior Dalaman yang menarik

Suka designnya yang nampak cantik dan kemas.Nampak sporty dan elegant. Hik3,suka-suka. Especially Isteri la yang agak cerewet bak-bak kekemasan dan kecantikan ini. Proton Persona ini nampak menepati citarasa Isteri especially. 


Compartment

Senangla sikit kan nak simpan barang-barang. Compartment Proton Persona nampak menarik dan serba guna. 

Faktor Keselamatan

Antara faktor penting especially for us yang selalu drive jauh dan pulang ke kampung halaman memandu berjam-jam di jalanraya. Proton Persona HL dilengkapi dengan EBS dan EBD yang membantu menstabilkan di jalan licin dan berat yang kurang stabil kiri dan kanan . Hik3, yerla, of course laa tak stabil, belah eyriqazz sudah pasti lebih berat. Umm, no wonder kadang-kadang kalau memecut lebih 100km/j untuk perjalanan jauh,dengan kereta lain,  terasa macam kurang stabil.



Pilihan Warna dan Harga

Genetic Silver memang warna pilihan kami. Faktor harga juga memainkan peranan yang penting. For us, biarlah it goes hand in hand dan kami mampu memilikinya lebih-lebih lagi dengan kos sara hidup yang semakin mencabar kini. Mahal-mahal sangat pun, mungkin tak mampu untuk kami miliki. Checking around harga Proton Persona ini iaitu around RM45K+ to RM60K memang dalam lingkupan budget kami.


Feedback Pengguna Proton Persona

Rakan seofis/blogger iaitu SharingInfoz adalah salah seorang pengguna Proton Persona. Saya tanyakan sendiri pengalamannya menggunakan/bersama Proton Persona. Feedback yang diterima cukup memuaskan antaranya sesuai untuk perjalanan jauh, menjimatkan minyak, low maintenance kos, dan sesuai bagi dengan lifesttyle saya. Yerlah, dia pun turut mempunyai 2 orang anak.  


Surfing around dan check out Proton website http://www.proton-edar.com.my , nampaklah berkenaan promosi menarik Incredible Deals On Wheels yang agak menarik ini. Umm, jom terjah :


Woww, Sempena Musim Cuti sekolah ini, berpeluang untuk menikmati penjimatan sehingga RM5,000 sekiranya membuat penempahan kereta Proton terpilih antaranya Persona Elegance, Saga, Exora dan Inspira antara 15 November 2011 sehingga 31 December 2011. Nampak menarik dan mempesona promosi yang dijalankan, RM5,000 tu satu jumlah yang agak besar. Lebih lanjut boleh layari laman web ini : http://www.proton-edar.com.my/

Umm, promosi mempesona, kereta pun boleh tahan juga, feedback pengguna bagus sahaja. Oooh, apa pandangan anda pula? Patutkah eyriqazz buat tempahan Kereta Persona ini? 

24 comments:

  1. Myra suka gak ngan Persona tp hubby tak suka..huhuu

    ReplyDelete
  2. Kalau budget sekitar 60k dan nak cari bonet luas dr kereta skrg ni.. Pesona memang pilihan yg tepat

    ReplyDelete
  3. boleh le tu ---- sesuai utk keluarga

    ReplyDelete
  4. ayah ku pakai pesona jugak
    pesona elegan..
    pesona ni lain sket design dia..
    ala2 elegan dengan lampu blakang LED:)
    kaler putih mengancam..

    ReplyDelete
  5. perghh persona terrbaikkk.. bonet besowwww.. kita dh pakai persona jenis baru ni elegant.. memang terrbaikkk...!

    ReplyDelete
  6. kat dalam pun luas, rasa cam duk lam waja lak..hehee

    ReplyDelete
  7. Sy pki Persona SE color briliant red... ciri2 se yg xde pada persona lain yg mmg sy sgt puas hati ialah.... persona se boleh lipat seat belakang utk extend bonet... boleh msk katil singgle, meja banquet yg pnjg pon boleh msk.. jimat kos penghantaran... one more thing ada suiz bonet kt kunci.. xyah le nak cucuk kunci utk buka bonet.. dah 3 thn pki service x pernah miss Alhamdulillah xde byk masalah... sy pernah kena langgar dgn persona juga dr belakang... bumper dia barai, bonet depan kemek teruk.. tp kereta sy hanya pecah no plate saje tanpa sebarang kemek... one more thing SE ada leather seat.. sesuai utk family yg ada anak kecik xyah risau susu tumpah, terkencing dlm seluar ker... lap je....
    Mmg kereta Proton yg boleh dibanggakan...

    ReplyDelete
  8. menarik jugak persona ni.adik me yang bongsu tu pun pakai persona. tapi me nak beli mpv utk 2nd car.Exora mungkin :)

    ReplyDelete
  9. Ble sebut proton je...

    ermmmmmm.....

    xterkatalah...huhuhu..tp klu proton model lame2..sedap sket..body ketak2...

    proton latest?..too many flaw..

    tp tulah,lain orang,lain taste..=)

    on the bright side, pesona one of the model yg bagus gak..sbb dlmnye agk spacious..n as bro said, bonet die pn quite big..

    ReplyDelete
  10. saya adalah pengguna persona! setakat ini memang berbaloi.. harga tak mahal sangat. tak murah sangat. sedang-sedang... enjin power! bonet luas! setakat ni masuk apa pun tak pernah tak muat.. kalau jalan jauh, memang minyak berbaloi. kalau dekat-dekat tu dia macam sedut minyak lebih sikit laaa...

    tapi, kalau nak pakai lama dan nak tambah ahli keluarga dan lagi dan lagi, baik fikirkan mpv.. lebih selesa mungkin.

    ReplyDelete
  11. tempah jangan x tempah!! demi baby boy tur... k

    ReplyDelete
  12. wak anak ramai pakai van jugakkk... eeeeE wak dh datang niiii nk komen komennnnn..........

    ReplyDelete
  13. opss..tp btol ke persona ni jimat myk bro? sbb dpt fback dr rmai ckp makan myk..pls clarify..

    ReplyDelete
  14. so far alhamdulillah, memang puas hati dengan persona especially untuk perjalanan jauh, memang cukup selesa untuk anak2 dan sekeluarga.

    ReplyDelete
  15. http://wanwidget.com/
    saya ada rasa nk bertukar ker persona plak lepas ni

    ReplyDelete
  16. Salam... saya baru je let go kereta persona saya sb ikut suami posting...syg kereta tu tp nak buat mcmana...it's spacious & value for money...minor prob tu biasalah...proton kan... ;)

    ReplyDelete
  17. #Myra Jay:kenapa hubby tak suka pula?

    #Myvitrd :indeed...

    #Delimasari :hik3..tengah dipertimbangkan

    #shark:nampak sporty kan?sesuai utk both lelaki dan wanita

    #Puan tia :warna kegemaran saya..hopefully takdela warna pink..hik3...

    ReplyDelete
  18. #MamaYatie:hik3...nak kena test drive ni

    #AdD :thanks for comment n feedback..nampak menarik...

    #e.l.i.s.s.m.i.e :tepuk dada,tanya selera kan?

    #adnur89 :yup...lain padang,lain belalang..surveying around la kan?

    #~ain:hik3...love this part..masuk apa pun tak pernah tak muat..dushh,bahaya ni,mesti isteri selalu ajak pi shopping nanti

    #maszmadi :thinking,thinking

    ReplyDelete
  19. #wak gelas :thanks wak...

    #HafizRahman.com :decision,decision...

    #JMR:this is the feedback i get from one user..maybe need to advise n get feedback from other users too..or Proton maybe...

    #Sharinginfoz :keselesaan tu antara elemen terpenting bagiku untuk memilih kereta..

    #Wan85 :ehem,ehem...

    #MaryaYusof :takde yang sempurna kan?tepuk dada,tanya poket,tanya selera...

    ReplyDelete
  20. sy pakai persona.setakat nie xde masalah lgsg.yg ade cume fog lamp pecah je.tu pn psl kne batu.yg lain xde.dh 3tahun.psl minyak,sbnrnye die dalam kategori jimat la..dan jangan lupa join n usha fb club persona elegence.search ppeoc.

    ReplyDelete
  21. saya pun guna persona.. tapi ada kalanya rasa tak muat gak.mcm nak kena pakai mpv je. tapi apa2 hal ikut budget :)

    ReplyDelete
  22. kalau rezeki bertambah eloklah tu..dengan kehadiran orang baru..lagipun cikgu kan naik gaji banyak..heheheh

    ReplyDelete
  23. dah 3tahun lebih pakai..so far ok..padan dengan harganya..;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails