February 13, 2012

Pengalaman Bersama Anmum Materna


Buat ibu-ibu yang pernah menggunakan Anmum Materna. Kongsikan dan komen di entri ini pengalaman anda bersama Anmum Materna i.e. kenapa memilih Anmum Materna, Feedback dan kesan positif selepas meminum Anmum Materna etc...

28 comments:

  1. ala..bapa² xboleh ke??????hehe

    wife memang ambil susu ni..pernah try susu lain, manis sangat..anmum ok je

    ReplyDelete
  2. bg yg belom kawin ..gedik nk join kontest ni bleh x en.eryqazz..hehehe

    ni base pemerhatian saya pada kakak ipar saya la.
    walaupun rege susu ni mahai la jugak tapi saya tgok dia cool je g bayau kat kaunter bayaran.
    yang pasti saya tgok dia mcm best je minum susu ni.lagipun dlm susu kan ada byak bahan2 yg bagus untuk ibu dan beby dl perut.maka diharapnya dengan minum susu..hope ibu dan beby bila kuar akan sihat sentiasa.
    sekian karangan merepek saya.=D

    ReplyDelete
  3. susu anmum ni mmg wajib minum time ngndung, masa zr minum ni tgh ngndungkan akil .. zr suke minum yg choc, siap leh wat blanded lg tu ... rs nye mmg sgt2 sedap . pehtu kandungan gula x banyak , mmg bagus ler tuk ibu2 ngndung ni.. bau susu nipun wangi.

    selalu nye ibu2 ngndung akan mengalami masalah sembelit, tp dgn anmum xkan ada masalah tu ..

    ReplyDelete
  4. kingkong tu gatal. nak cewek cun jek...

    ReplyDelete
  5. Setiap kali mengandung memang ambil anmum materna. dah biasa. dari anak no. 2 sampai anak no. 4. anak no. 1.. anmum belum wujud lagi :P

    bila ambil amnum materna, badan rasa lebih cergas. lebih bertenaga. kurang rasa penat dan letih. saya antara yg bernasib baik. takde moning sickness. takde loya2. takde muntah2. so, takde masalah anmum materna keluar balik selepas ditogok hihihi!! saya lebih suka perisa asli. oh yer.. kalau ada mommies yang tak lalu nak minum perisa asli, anmum materna ada pilihan perisa coklat juga.

    bila tak lalu nak makan tu... saya minum la segelas susu anmum materna dan 2-3 keping biskut. dah cukup kenyang untuk alas perut. kang perut kosong, kene pedih ulu hati lak...

    sekarang saya sudah melahirkan. untuk baby baru, saya takde pun bagi raissa minum susu anmum essential seperti abang2 dia sebab raissa fully BF. tapi saya ambil anmum lacta sebagai milk booster saya.

    ReplyDelete
  6. saya belum jadi ibu tapi saya tetap minum susu anmum materna juga. Ada journal yang saya baca kata tak semestinya hanya ibu-ibu yang mengandung sahaja boleh minum susu anmum materna ni. Kesannya saya lagi bertenaga dan selera makan pon bertambah. Dengan rasanya yang lemak-lemak buatkan saya amalkannya sehari 2x. So, saya pon cubalah sehingga sekarang. Dengan harapan mudah-mudahan saya cepat-cepat hamil...amin.
    jom singgah sini ..

    http://lobaksusue.blogspot.com/2011/12/jom-minum-susu.html

    ReplyDelete
  7. Sepanjang wife mengandung.. memang aku belikan dari jenama anmum ni.. tapi yang perisa coklat.. cuma wife susah sikit nak minum sebab dia ada alahan dengan susu.. bila minum mesti muntah.. tapi kenangkan dekat baby.. dia gagahkan diri juga minum... tak terkira berapa kotak entah habis.. hehehe

    ReplyDelete
  8. pernah ambil masa mengandung dulu, rasa dia sedap!

    ReplyDelete
  9. Saya salah seorang daripada jutaan ibu mengandung yang minum susu Anmum Materna ni. Anak sulung saya,sangat petah berbicara dan cepat mengenal apa yang dipelajari. Saya percaya pada kandungan DHA bukan di ambil oleh bayi apabila lahir. Tanggungjawab seorang ibu juga menyalurkan sumber DHA ketika bayi dalam kandungan lagi. Naluri sayang pada anak mula terbit bila kita tahu ada nyawa yang berkembang dalam badan kita. Sudah tentu kita sentiasa inginkan bayi yang cergas dan sihat apabila lahir kelak.

    Sesuai untuk si ibu yang mengidap penyakit kencing manis. Kandungan gula yang sedikit masih mampu memberikan tenaga,sumber protein dan juga khasiat kalsium yang sangat di perlukan untuk badan ketika mengandung.

    Im a daughter,wife,mum and also carrying my becoming baby (^^,)Y.Love your baby,love your Anmum Materna!

    ReplyDelete
  10. wife aku, minum susu ni bagi menambah khasiat seorang ibu mengandung terhadap kandungannya. So far, takde alahan untuk minum susu ni.

    menguatkan DNA katenye.. memang nampak lah IQ nya yang makin cerdas. so, kira macam suppliment untuk ibu mengandung laa nih.

    selepas anak aku lahir, sampai laaaa sekarang. disusukan dengan Anmum..
    sekarang, dua tin 1.6kg
    anmum stage 3 untuk sebulan. itulah untui anak aku bro.. :)

    ReplyDelete
  11. susu anmum materna ni, ibu eycha pernah kata , time tu eycha dekat dalam perut ibu , masih belum merasa dunia yang indah ni . ayah eycha belikan ibu eycha susu materna ni,lepas tu ibu kata , eycha tendang tendang perut ibu . hihihi , walaupun agak kelakar , tetapi susu ni memang mujarab untuk isteri - isteri yang mengandung walaupun harganya mahal . lagipun demi isteri , suami harus juga bekorban untuk kesihatan bayi dan ibunya juga betul tak?. tidak beli? tidak mengapa , lagipun ia tak terjejas kandungan dan ibu eycha pernah kata kasih sayang antara ibu dan ayah juga dapat membesarkan anaknya dengan sihat :)

    ReplyDelete
  12. susu Anmum Materna..

    pengalaman masa preggnantkan Rifqy..Start dari kawen and belum preganant lagi..Kite hanya akan terfikirkan ANMUM shj.Kiranya dalam fikiran ni..cume ingatkan..Hanya ade susu Anmum sahaja untuk ibu yang preganant..Bile dah start pregnant, bru lah tau kewujudan susu2 lain.Tapi Hati tetap terpaut pada ANMUM..Disebabkan oleh kite ni jenis yang tak minum susu PUTIH tanpa perisa..So pilih ANmum Perisa coklat.Alhamdulillah..Susu sangat best.Tak de la manis sangat.Baik untuk preggy mom..Kalo manis sgt susah jugak..Kang ade pulak yang kene minum airgula masa check pregnant kat klinik..Minum susu Anmum..alhamdulillah..badan pon makin kuat.Bertenaga...Sangat bagus untuk pertumbuhan baby..bagus untuk kecerdasan otak bayi..

    Adakah anmum nih mahal ? Tak de la mahal sangat kalo nak dibandingkan hasil yang kite akan dapat selepas bergelar ibu..Dengan berbekalkan susu Anmum Materna,insyaALLAH kandungan tiada masaalah, Bayi sihat..Bukan bermaksud kite percaya 100% pada susu..tapi xsalah kalo kite berusaha untuk mendapatkan yang terbaik untuk Mommy dan bakal anugerah dari ALLAH..ANugerah yang ALLAH bagi mestilah kite jaga dari awal lagi..Bermula dari saat berlakunya pencantuman antara OVUM dan SPERMA..

    *********** ANMUM MMG BAGUS ! ! !

    ReplyDelete
  13. Ayu pun minum Anmum jugak..
    untuk kedua2 pregnacy..masa dapat tau pregnant jer...tau susu Anmum jer untuk ibu mengandung sbb tak terpikir pun brand lain...rasanya Anmum la susu ibu mengandung pertama kot sbb baru2 nie jer kuar mcm2 brand lain

    Ayu tak suka susu, tapi sbb fikirkan untuk anak kan..terpaksa gagahkan diri minum jugak susu..demi untuk anak..and alhamdulillah..anak2 Ayu lahir..sihat walafiat, montel,cerdas & cergas.
    and dalam proses pembesaran meraka..meraka bijak & cepat dapat apa yg kita ajarkan...rasanya sbb minum Anmum la kot..sbb sel2 otak mula berkembang..dari dalam perut lagi (mcm iklan plak)..he he he..

    ReplyDelete
  14. Anmum materna susu tepung kurang lemak, memang tak boleh nak telan :p tapi bila campur sedikit milo , Alhamdulillah. bertin-tin susu habis diminum,dan yang pasti anak pun cerdik belajar.Alhamdulillah. Betul la kata orang, perkembangan anak boleh dibentuk dari dalam kandungan lagi.

    ReplyDelete
  15. saya wakil bagi pihak akak saya..menurut beliau tindak balas yang dikeluarkan oleh susu tersebut amat memberansangkan terutama dari segi kesihatan bayi yang dilahirkan..warna kulit bayi agak putih serta berat badan yang amat menakjubkan..kebolehupayaan untuk belajar sesuatu benda amat memberangsangkan ditambah sifat ingin tahu benda yang die tak pernah tahu amat tinggi..susu ni baik untuk kesihatan ibu dan anak..bak pepatah..badan ibu disusukan anak suami kekenyangan..sekian

    ReplyDelete
  16. Maaf mencelah, bila sesuai utk mula minum susu anmum nie? Kalau kandungan baru sebulan dah boleh start minum ker?

    ReplyDelete
  17. Rasanya dah boleh...sebelum pregnant pun dah boleh start minum susu ini....

    ReplyDelete
  18. sy baru je lepas gugur sabtu lepas...agak2 lepas ni sy boleh continue minum susu anmum ke x eh?

    ReplyDelete
  19. Susu annmum nie kalau xpregnant pon leh minum katanya.. Klau ku tahu org xpregnant pon leh minum, cnfirm dari dulu aku minum susu nie.. Coz susu nie sedap sgt2.. Hehehe... ^^ klau nk djadikan rezeki ada anak, alhamdulillah lerr.. Memang nak sgt2.. Huhu

    ReplyDelete
  20. atie...wh yeke...klau cmtu sy pun nak minum susu ni gak la...sbb susu ni kan tinggi asid folic...

    ReplyDelete
  21. 4thn lps start 7mggu pregnant kan adam start minum susu annmum ni smpi la kandungan 9bln..skrg plan utk pregnant lg so dh start minum blk+ambk asid folid..dlm pa&ma ada info klu nk pregnant 3bln sblm dh kena start mkn obimin&susu annmum.insya'Allah ada rezeki ada la :))

    ReplyDelete
  22. ibu adam :...owh yeke..camtu ye...sy ni baru je gugur anak 1st...hurmm..mayb x de rezeki lg..tu yg nak tau...skrg ni dah bleh minum ke belum...tgk pada jawapan ibu adam..buat sy yakin nak minum susu ni..asid folid mmg sy ambik skrg ni...so pasni nak kena g beli susu anmum pulak la...mana tau ade rezeki sy lg....

    ReplyDelete
  23. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  24. kat kotak susu anmum tu tulis minum 2x sehari je...kalo minum lebih..3x ke...ada effect tak..sedap laaaaaaaaa

    ReplyDelete
  25. bakal ibu yang cadang nak hamil boleh minum anmum'ke?
    tq

    ReplyDelete
  26. Saya Hamil Anak Pertama,
    Dari 6minggu pertama tahu pregnant, suami balik keje surprise belikan susu annum.. saya minum yang coklat mula2, pernah terbeli yg susu putih bila kotak ke 4, rasa dia x boleh blah..maybe masa tu sy tgh muntah2 bulan ke 2-3, trus kasi jiran susu annum putih tu.. beli baru yg cokelat punya..
    so far bila dh mengandung hampir 6bulan ni, tiada masalah lg, badan sihat dan pernah demam dan sakit tekak sekali shj, itu pun sbb cuaca hujan dan panas..
    now sy jumpa rahsia tuk minum anmum tanpa mual.. saya campurkan anmum dgn Nestum! mmg sedap gilaa..minum ngn susu anmum putih pun xde masalah, baru minggu lepas sy cuba minum susu putih (harap2 ank muke cerah..hahaaa,kidding) mmg boleh minum
    saya sarankan siapa yg jenis xboleh nk minum or mual2..campurkan susu annum dgn 4-5sudu nestum, laju je minum..pagi x pernah nk skip, makan pun minum juga,.,kadang2 sampai 3gelas sehari dgn anmum..nestum pun sy baca nutrisi die tinggi dgn fiber, dan vitamin lain..
    insyaAllah ank sy sihat, amin..

    ReplyDelete
  27. Assalamualaikum..
    This is my first baby & dpt tahu pregnant je dlm otak terus trfikir Anmum. Mula2 dulu amik sample free kt klinik tu je, tp perisa asli. Mmg xmampu nk telan la.. Try la beli, tp yg coklet dgn harapan mampu ditelan demi baby ni.. Alhamdulillah, mmg boleh telan & sedap sgt2. Setiap hari minum segelas je sbb amik obimin & sumber dr mknan. Mmg x dinafikan, bdn sgt bertenaga! Selain rasanya yg sedap tu, susu ni byk khasiat yg bgus klu nk compare susu maternity lain di pasaran. Walaupun harganya agk mahal compare dgn yg lain, tp berbaloi la dgn khasiat yg dibekalkan. Semoga dgn minum susu ni, baby dpt khasiat yg penting & lg satu, setiap kali lpas minum susu ni rasa sgt lega sbb kita tahu kita berikan yg trbaik buat baby..! <3 ANMUM MATERNA ~

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails