March 15, 2012

Anmum Materna Pilihan Ibu-Ibu Mengandung

Dua tiga kucing berlari
Manakan sama si kucing belang
Dua tiga boleh ku cari
Manakan sama Isteriku yang tengah pregnant anak kedua sekarang

Isteri eyriqazz kini sudah 8 bulan mengandung. Risau juga dibuatnya bagi seorang suami dan bapa ini. Walaupun anak kedua, perlu mempersiapkan diri dalam menanti hari gembira. Antara persiapannya adalah makanan yang seimbang bagi kesihatan kandungan dan juga Isteri. Antara yang diperlukan bagi ibu mengandung bak kata doktor,pengalaman dan pembacaan adalah asid folik.

Ramai yang menyarankan Isteri supaya menggunakan Anmum Materna. Main reason feedback positif dan juga kesan positif selepas meminum Anmum Materna. Ada yang cakap anak cantik dan sihat, kulit yang cantik, kurang rasa sakit belakang (kerap dialami bagi ibu mengandung) dan pelbagai lagi. 

Inilah perkongsian kami :

Anmum Materna pilihan Isteri

Isteripun ada menggunakan Anmum Materna cuma pada kuantiti yang lebih sedikit. Main reason Isteri ada alahan pada susu sejak kecil lagi. Namun, untuk anak tersayang cuba digagahi jua, kadang-kadang dicampurkan dengan minuman pilihan. Alhamdulillah, kata Isteri sakit-sakit belakang semakin berkurang dan morning sickness etc pun berkurang juga. Follow up dan check up secara berkala di Ampang Puteri Specialist Hospital pun doktor mengesahkan anak dalam keadaan yang sihat dan memuaskan. Oh, kalaula Papa boleh gantikan meminum Anmum Materna ni, sudah pasti saya sanggup melakukannya.


Apa pula kata Ibu-Ibu/Bapa-bapa yang lain tentang Anmum Materna ini? Eyriqazz ada kongsikan dan tanyakan pendapat mereka di entri Pengalaman Bersama Anmum Materna dan ini antara feedback dari mereka :

Setiap kali mengandung memang ambil anmum materna. dah biasa. dari anak no. 2 sampai anak no. 4. anak no. 1.. anmum belum wujud lagi :P

bila ambil amnum materna, badan rasa lebih cergas. lebih bertenaga. kurang rasa penat dan letih. saya antara yg bernasib baik. takde moning sickness. takde loya2. takde muntah2. so, takde masalah anmum materna keluar balik selepas ditogok hihihi!! saya lebih suka perisa asli. oh yer.. kalau ada mommies yang tak lalu nak minum perisa asli, anmum materna ada pilihan perisa coklat juga.

bila tak lalu nak makan tu... saya minum la segelas susu anmum materna dan 2-3 keping biskut. dah cukup kenyang untuk alas perut. kang perut kosong, kene pedih ulu hati lak...sekarang saya sudah melahirkan. untuk baby baru, saya takde pun bagi raissa minum susu anmum essential seperti abang2 dia sebab raissa fully BF. tapi saya ambil anmum lacta sebagai milk booster saya.

- Kak Ngah, Ibu kepada 4 orang anak-


Saya salah seorang daripada jutaan ibu mengandung yang minum susu Anmum Materna ni. Anak sulung saya,sangat petah berbicara dan cepat mengenal apa yang dipelajari. Saya percaya pada kandungan DHA bukan di ambil oleh bayi apabila lahir. Tanggungjawab seorang ibu juga menyalurkan sumber DHA ketika bayi dalam kandungan lagi. Naluri sayang pada anak mula terbit bila kita tahu ada nyawa yang berkembang dalam badan kita. Sudah tentu kita sentiasa inginkan bayi yang cergas dan sihat apabila lahir kelak.

Sesuai untuk si ibu yang mengidap penyakit kencing manis. Kandungan gula yang sedikit masih mampu memberikan tenaga,sumber protein dan juga khasiat kalsium yang sangat di perlukan untuk badan ketika mengandung. 

Im a daughter,wife,mum and also carrying my becoming baby (^^,)Y.Love your baby,love your Anmum Materna! - Mrs Lanun Darat, Ibu Mengandung-

susu Anmum Materna..


pengalaman masa preggnantkan Rifqy..Start dari kawen and belum preganant lagi..Kite hanya akan terfikirkan ANMUM shj.Kiranya dalam fikiran ni..cume ingatkan..Hanya ade susu Anmum sahaja untuk ibu yang preganant..Bile dah start pregnant, bru lah tau kewujudan susu2 lain.Tapi Hati tetap terpaut pada ANMUM..Disebabkan oleh kite ni jenis yang tak minum susu PUTIH tanpa perisa..So pilih ANmum Perisa coklat.Alhamdulillah..Susu sangat best.Tak de la manis sangat.Baik untuk preggy mom..Kalo manis sgt susah jugak..Kang ade pulak yang kene minum airgula masa check pregnant kat klinik..Minum susu Anmum..alhamdulillah..badan pon makin kuat.Bertenaga...Sangat bagus untuk pertumbuhan baby..bagus untuk kecerdasan otak bayi..

Adakah anmum nih mahal ? Tak de la mahal sangat kalo nak dibandingkan hasil yang kite akan dapat selepas bergelar ibu..Dengan berbekalkan susu Anmum Materna,insyaALLAH kandungan tiada masaalah, Bayi sihat..Bukan bermaksud kite percaya 100% pada susu..tapi xsalah kalo kite berusaha untuk mendapatkan yang terbaik untuk Mommy dan bakal anugerah dari ALLAH..ANugerah yang ALLAH bagi mestilah kite jaga dari awal lagi..Bermula dari saat berlakunya pencantuman antara OVUM dan SPERMA..

*********** ANMUM MMG BAGUS ! ! ! - Mama Rifqy-

Feedback dari Ibu/ibu dan bapa yang lain bolehla baca di SINI

Saya yakin, Susu Anmum Materna ini adalah pilihan terbaik untuk ibu-ibu mengandung. Dari entri itu, tiada feedback negatif yang diterima selepas menggunakan Anmum Materna. Banyak respons dan feedback positif yang diterima selepas menggunakan Anmum Materna.

Surfing around, Apakah Kelebihan Anmum Materna ya?

Anmum Materna -Susu Tepung Kurang Lemak Untuk Ibu-Ibu Mengandung

Antara informasinya :

1) Anmum Materna tinggi kandungan asid folik, nutrien yang diperlukan untuk perkembangan bayi dalam kandungan dan mengurangkan risiko dalam kandungan. Umm, no wonder doktor pun kasi supplement asid folid kalsium untuk Isteri. Kalau Isteri tiada alahan susu, mungkin supplement ini tidak diperlukan atau dalam kuantiti yang lebih sedikit.

2) Ianya turut  mengandung iGangliosidesasid lemak penting dan Sialic Acid – yang mana kesemuanya memainkan peranan penting dalam pertumbuhan mental anak.



Seperti disarankan, hanya dua gelas Anmum Materna satu hari memberikan 100%  keperluan harian asid folik, gangliosida, DHA, zat besi, kalsium dan banyak lagi.

Selain itu, Anmum Materna merupakan satu-satunya jenama yang telah diuji secara klinikal .Pernah juga eyriqazz mendengar di radio dan televisyen, Anmum Materna merupakan Jenama No. 1 di Malaysia untuk ibu-ibu mengandung.

Sebagai seorang suami/bapa, sudah pasti saya mahukan yang terbaik buat Isteri dan anak di dalam kandungannya. Walaupun ada alahan susu, dikuatkan semangat sekadar mampu. Better than nothing kan? At least, we try our best untuk masa depan yang tersayang.


Yup, Anmum Materna memang menjadi pilihan ibu-ibu mengandung...

Lebih lanjut tentang Anmum Materna, bolehla singgahi SINI

P/s :Adakah Anmum Materna menjadi pilihan anda , Isteri, Ibu, ataupun saudara mara anda? 

34 comments:

  1. haih.... rindu pulak nak togok anmum materna. paling rindu bila suami bancuhkan anum materna panas sebelum tido....
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau camni, bolehla tambah sorang lagi...Hik3...

      Delete
  2. Ketika isteri mengandung memang mengambil Anmum sebagai suplemen tambahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau utk ke arah kebaikan dan kesihatan ibu dan anak, apa salahnya kan?

      Delete
  3. Minum susu ni bagus utk sumorang, lebih2 lg bg ibu2 mengandung. Teruskan usaha meminum susu ye mem eyriqazz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks ..akan cuba utk isteri teruskan demi yang tersayang di dalam kandungan...

      Delete
  4. Ramai yg kata susu ni bagus.. wife dulu masa mengandung pun minum susu ni.. semoga baby eyriqazz akan terus sihat... amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin..yup,most yang eden tanya minum susu ini ketika mengandung....

      Delete
  5. Anmum Materna memang baik untuk ibu² yang mengandung .. ^__^

    www.anastasyea.com

    ReplyDelete
  6. yea.. bini saya dan adik ipar saya minum susu materna anmum.. terbaik wok!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah...wifey pun happy ngan susu ini...

      Delete
  7. ye betui susu ANMUM ni bagus.. dia jgk mengurang kan sembelit (masalah yg kerap berlaku tuk ibu2 ngndung).. rs pun sedap (zr suke yg choc).. susu anmum ni x de lemak, bdn xde ler mengunung sgt ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hik3..Itulah yang terbaik untuk wanita kan? kesihatan dalaman dan luaran...

      Delete
  8. kakak saya kata...
    susu ni memang sedap..tambah2 lagi harga dia..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup...rasa sedap, hargapun berpatutan...pek kecil dan besar pun ada...

      Delete
  9. nanti utk adik danish nak try minum ni jugaklah.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehem,ehem...sudah berbadan dua ke? timing yg bagus kalau bercadang nak dpt anak 12.12.12

      Delete
  10. yes sha dulu rajin minum susu anmum materna

    alhamdulillah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..untuk kesihatan ibu dan anak...

      Delete
  11. sekarang kat rumah ada 4 kotak anmum materna..hehe..buat stok sebab haritu kat C4 RM30 je..biasanya dalam 34-36 jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh,wifey bro tengah preggy gak ke bro? Memang bagus Anmum materna ni...

      Delete
  12. 1st time jejak cni..i'm newbie
    i follow u...hehehe
    sy dulu penah minum anmun..asalnya xsuka susu, bila try anmun terus jew nak nak nak..ada perisa choc lg...anak yang lahir pon sihat n tembam2...alhamdulillah

    http://hazhatikuxlgkemek.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah....yang elok apa salahnya guna selalu kan?

      Delete
  13. follow sini ..org baru dlm sini..huhu...

    ReplyDelete
  14. Adik ipar dulu masa pregnant pun minum Anmum. Sekarang akak Sya pula pregnant,try juga minum Anmum ni tapi baby tak suka. Minum je muntah balik. Baby pun sama macam mak dia tak suka susu. Hik2. Bila Sya cerita kawan Sya sampai gigi tertanggal 2 batang masa pregnant, dia jadi takut. Terus bersemangat nak minum susu anmum ni. hihi. Nanti Sya nak sarankan pada akak untuk minum perisa choklat. Mungkin tekak dia dan baby boleh terima. Coklat kan sedap. :D

    p/s: pengalaman Sya pregnant memang belum ada lagi lah. Bujang lagi kan. Tapi baca je entri2 macam ni semua. Ilmu.. ilmu... hehe

    ReplyDelete
  15. hmm.. thanks .. kebetulan adik dan kawan perempuan ada yang mengandung. Kami akan rekemenkan Anmum Materna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup,memang berbaloi guna anmum materna...

      Delete
  16. slm,nak tanya ni..kalau blm mengandung tp plan nak mengandung boleh minum ke anmum materna ni?boleh ambil sekali dgn asid folik atau salah satu?terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya takde masalah... isteri dulu, both dia ambil.... tapi anmum materna saja 2 gelas sehari pun sudah cukup membekalkan asid folik yang diperlukan...

      Delete
  17. baru nk try...perisa coklat..sblum ni cuba susu biasa je..:)

    ReplyDelete
  18. Slm ..nak tanya nih ЌºQ minum susu anmum perut jd mulas?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails