April 16, 2012

Dalam Wad Pun Masih Pentingkan Diri Sendiri?


Betul-betul menyirat darah kali ini, di dalam wad pun masih nak pentingkan diri Sendiri?

"Sikap Manusia : Dalam wad pun nak 'gilakan' kawasan..Kesian isteri dan Azim, dah la kawasan sebelahnya dah di sebelah tingkat dah lebih luas, ditolak2nya katil lagi agar kawasan belahnya lagi luas..Dari petang tadi eyriqazz call minta tukar ke bilik seorang, apakan daya, bilik masih penuh..."

Sejak semalam, deruan air mata yang menemani panggilan telefon dari Isteri. Serius saya tak faham, bukan dia seorang je yang susah, kenapa dalam wad pun masih nak menyusahkan hidup orang lain? Fikir-fikirkanlah, ini wad, bukannya hotel, kenapa tidak boleh bertolak ansur? 

Semakin sempit bilik wad jadinya. Tak dapat eyriqazz bayangkan camne Mak Mertua/Bapa Mertua/Alisya tidur temani Isteri malam ini... Kalau berlanjutan juga, nampak gaya, eyriqazz kena pulang ke kampung . Harap-harap Boss faham dan boleh luluskan Cuti walaupun kerja banyak lagi di ofis yang perlu disiapkan.

P/s : Sedih memikirkan Isteri yang asyik ditemani Air Mata dengan sikap manusia yang "Otak je Ada,tapi letak kat Mangkuk Tandas"

12 comments:

  1. Tak de hati perut punya orang!!! Sakit hati baca.....

    ReplyDelete
  2. Manusia bila ada sikap macam nih..mmg susah dan menyusahkan org lain..

    ReplyDelete
  3. ada baiknya bro cuba apply cuti uruskn anak n isteri dkt kg. bro.. kesian aku tengok.. sekurang2nya kalau bro ada kurang sikit beban isteri.. semoga semua urusan di permudahkn bro.. ammin

    ReplyDelete
  4. Ada sesetengah manusia fikir dirinya lebih berharga daripada orang lain. Nampaknya isteri memerlukan sokongan bro disisinya.

    ReplyDelete
  5. really sorry to hear that bro, dah le kita dalam keadaan macam ni, orang lain macam tak faham aja, nak buat macam mana bukan semua orang boleh berfikir rasional macam kita. Semoga kita diberi kekuatan untuk menempuhi segala cubaan

    ReplyDelete
  6. kalau pikir diri sendiri tanpa pikir org lain mmg susah bro..
    sikap manusia, susah nak ubah kalau berfikiran cetek..
    apapun sabor bro :)

    ReplyDelete
  7. Panas hati membaca. Report lah pada misi. Biar dia yang uruskan bg arahan. Doktor ke. "Bergaduh" dengan jiran sebelah katil yg mcm tu x pe. Penduduk kelantan ni ramai. Potensi nak berjumpa balik amatlah kurang. Kalo jumpa next time pun dah x kenal!

    ReplyDelete
  8. haish,, muja pun jadi geram nih!

    ReplyDelete
  9. sakit hati membacanya. geramm...kat org yg mcm 'berlagak' tu..astagafirullahalazim...

    ReplyDelete
  10. owh tumpang sedeyh mmbcanya.. tape doakn jgk agr cik eyrqz dmudahkn tok mdpt coti nnti..

    smoga istri cik eyrqzz tros tbh n kuat smngt..

    ReplyDelete
  11. Ya Allah sedihnya.. Ade jugak manusia macam ni.. Penting diri sendiri betul..

    ReplyDelete
  12. kalau di HUSM/HKB mungkin blh dimaafkn ye tak?Tp ini di PPP..wad org2 kaya..global living dah..tp mentality out..teruk punya org mcm tu..main tolak2..tgk kereta apa eyriqazz..pastu..ehem..ehem..hihi..tak lar main2 jek..tp kalau melampau..teruskan ajer..biar dia reti!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails