June 5, 2012

Dodol Daun Palas

Kalau saya balik Terengganu, Mak selalu belikan Dodol daun palas especially kalau lepas tu kami pulang ke Kelantan. Kakak ipar saya memang suka Dodol daun palas ni. Sayapun suka la juga dodol ni.

Dodol daun palas. Kecil-kecil dulu, memang one of my favourite
Sekali ngap dan habis
Boleh tahan juga kesedapannya 

"Rasanya sangat manis dan enak dengan aroma daun palas yang pasti menggiurkan lidah anda" - Diambil dari entri INI-

Time balik kampung, memang selalu mengimbau nostalgia. Si Ibu akan cuba memberikan yang terbaik. Memasak makanan kegemaran anak dan cucu. Tapi, Si anak jarang pula pulang ke kampung atas kesibukan kerja dan payah nak cuti (tunjuk jari kat diri sendiri). 

P.s : Si ibu selalu teringatkan anak-anak dan cucu2nya? Anak-anak, selalukah anda teringatkan ibu anda?

15 comments:

  1. tak pernah lagi makan dodol palas ni.. nampak menarik plak

    ReplyDelete
  2. Sedap kalau makan time petang2x nie bro.....

    ReplyDelete
  3. dah macam otak2 plak.kecik dan comel je

    ReplyDelete
  4. Saya suka makan kerana suka akan kekenyalannya dan tidak lembik serta melekit. Manisnya pun sederhana sahaja.

    ReplyDelete
  5. sedap ni.. masa balik terengganu mesti dapat makan ni..

    ReplyDelete
  6. ingatkan ketupat je di taruk dlm daun palas? huhu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails