June 5, 2012

Nuffnang Blogopolis 2012 Saya Sertai

Finally, selepas fikirkan masak-masak, eyriqazz mengambil keputusan untuk joini Nuffnang Blogopolis 2012 yang bakal diadakan pada 14 July 2012 ( 3 hari sebelum birthday Isteri)

Ticket Price: RM300.00 nett

Mungkin ramai bloggers yang berfikir RM300 satu jumlah yang agak besar bagi menghadiri Seminar Blogging yang dianjurkan oleh Nuffnang Malaysia buat julung-julung kali ini. Maybe ada juga yang waiting supaya lepas ini ada Contest or Nuffnang give it for free.For me, rasanya RM300 ini adalah satu jumlah yang "Good Investment" bagi memperbaiki mutu berblogging ke arah yang lebih positif.


9 Master Class - Lebih kurang RM30 satu kelas
I think it really worth it... 
Speakers nya pun bukan Calang-calang, ramai top Bloggers dari Malaysia dan Singapura yang bakal berkongsi informasi

Salah satu lagi sebab yang membuatkan eyriqazz mahu joini Nuffnang Blogopolis 2012 ini adalah apabila melihat respons dan feedback yang begitu positif dari event sebegini yang pernah dianjurkan oleh Nuffnang Australia pada tahun lepas --> Nuffnang Blogopolis 2011 Round Up. Banyak informasi dan tips berguna bagi seorang bloggers macam Eyriqazz yang masih bertatih dalam dunia blogging ini. Some good points :

-[?] Bloggers are really influential
 Have media kit in place, don’t be afraid if your readership isn’t that good. A lot of PRs will request your reader numbers, but don’t be afraid to share it.  Be respectful to PRs. Build those contacts and relationships with the brands. You never know who is reading your blog. Remember it. (Can't agree more..)
Understand your blog strategy and make sure opportunities align with it, understand and know your worth, don’t be scared to ask. 
More info HERE

Yup, Eyriqazz dah booking. Cuma bayar je belum lagi. Aritu Staff Nuffnang @ Rachel ada call. Katanya tiket tersilap cetak, so maybe dalam dua minggu lagi baru siap. So, dah inform dia yang Eyriqazz akan datang Collect ticket dan kasi RM300 cash di Pejabat Nuffnang nanti bila tiket dah ready...





Jom Sama-Sama Joini Nuffnang Blogopolis, Boleh kita berjumpa nanti..


Pelbagai ilmu berblogging yang bakal dipelajari untuk lebih maju ke hadapan.




Sambil menyelam, sambil minum air,  Siapa tahu, dengan menyertai  Nuffnang Blogopolis 2012   ini, suatu hari anda mampu menjana Income seperti Redmummy ini? -Credit picture to Redmummy-

P.s : An investment in knowledge pays the best interest. 


11 comments:

  1. Wah bestnya.. Semua penceramah bukan calang-calang orang.. Lepas ni boleh menuntut ilmu daripada eyriqazz pula..

    ReplyDelete
  2. canggih..!! tapi macam tak dapat join.. cuti freeze.. huhuhu

    ReplyDelete
  3. memang bagus joint ni.. lagi2 otai2 yang bagi speaker.. teringin nak joit.. tapi.. RM pulak.. hehehe.. memang kena korban lah kalau nak ginikan.. kira melaburlah dulu.. kalau bro pegi..jgn lupa kongsi dekat blog nanti ye..

    ReplyDelete
  4. Memang betul bro... pelaburan untuk ILMU adalah sesuatu yang berbaloi... InsyaALLAH ade rezeki eden memang akan join jugakk...

    ReplyDelete
  5. I'm still thinking whether to join. But good for you on taking the first step towards a major improvement!

    ReplyDelete
  6. Thanks to your post, you have made me take the first step. I've filled up the form and will be joining blogopolis! :) hope to catch you around soon

    ReplyDelete
  7. untung dapat pegi.. teringin jugak nak join.. tengoklah macam mana..

    ReplyDelete
  8. ilmu jika dibandingkan dgn RM300 tu mmg tidak ternilai...
    tp skrg ni ramai blogger adalah pelajar, agak berat kot.. huhuhuh

    sop? mungkin join tp kena tgk keadaan kepalangan... free tak? free tak? iks iks iks :)

    ReplyDelete
  9. tahniah eyriqazz sbb dah buat keputusan.. kak sha masih on hold... KIV .. keep in view.. hehehe InsyaAllah

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails