July 20, 2012

Eyriqazz vs The Bloggers

Special thanks buat bloggers yang mentionkan my blog di entri . Mood kedaun berblogging minggu ni lebih bersemangat bila baca entri-entri dari bloggers. Antara entri yang sempat eyriqazz singgah dan baca :



Special thanks buat Ezna kerana sudi jemput saya ke Gedung Telekung Ekslusif dan berkolaborasi dengan Eyriqazz. Entri awak ni buat saya makin teruja untuk angkat DSLR. InsyaAllah, sebelum hujung tahun ini maybe. Ezna ni antara Compers tegar, terbaru baru memenangi Kereta bernilai RM100K. Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu kan?


Terimakasih banyak-banyak for the entri. Elissmie ni eyriqazz pernah jumpa sekali rasanya. Time tu rasanya tak sempat nak borak lama-lama di event Friso Gold 2009 anjuran Nuffnang. Antara bloggers yang rajin menyinggah dan komen di blog Eyriqazz. Sekarang tengah berbadan dua, tahniah Eyriqazz ucapkan.


Speechless bila baca entri Ciktom. Eyriqazz pernah tegur URL blognya yang eyriqazz rasakan kurang menarik, tidak catchy dan agak panjang ( Nickname oh Nickname ). Alhamdulilah, diambil pada sudut yang positif dan nickname terbaru @ Ciktom memang unik, mudah disebut, mudah diingat, dan agak catchy. Moving forward, 2 tahun berlalu, CikTom sudah jauh meninggalkan Eyriqazz in term of hits, Alexa ranking , Ilmu SEO dan kemahiran berblog to name a few. Tahniah Ciktom, keep up a good work ya. Lepas ni Ciktom bolehla jadi Sifu eyriqazz ajarkan pasal SEO ya?


Pertarungan Eyriqazz vs Denaihati sampai di CNN? Irsah, antara blogger baru yang eyriqazz kenali kerana Cabaran SEO Eyriqazz vs Denaihati. Kagum dengan entri dan kemahiran dalam menulis entri yang disertakan dengan research tersendiri dan lain dari yang lain. Salah seorang blogger yang mempunyai ilmu blogging yang agak mendalam pada pandangan Eyriqazz. Willing to teach me Irsah?


Alhamdulillah, teguran diambil pada sudut yang positif. Yup, Ini antara cara Eyriqazz returnkan the favour by anjurkan Small Contest , teguri dan cuba buat Win-win Situation di Fanpage Eyriqazz. Hukum alam, sebelum kita menerima, seeloknya kita memberi terlebih dahulu. InsyaAllah, niat baik, baikla balasannya.

Banyak juga backlinks yang Eyriqazz temui secara tidak sengaja. Biasanya jumpa bila "mengooglekan Keyword Eyriqazz. Apapun, any bloggers yang ada mention eyriqazzz, bolehla tinggalkan Permalink di SINI. Bolehla eyriqazz terjah dan komen.

37 comments:

  1. Aku suka gambar yg background CNN tu.. macam presiden seh hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahha..dulu memang pernah jadi Presiden..Presiden Kelab Perdagangan dan Pengguna..Hahahaha...

      Delete
  2. Kontest SEO bro telah melimpah-limpahkan nama bro ke merata blog.. dasyat! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sambil menyelam sambil minum air..bro pun makin dahsyat skangni

      Delete
  3. sekali terpandang gambar tu kelam kabut baca entri, ingatkan benar-benar masuk CNN, rupanya sebuah mockup .. hehe .. anyway, a good picture indeed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hik3..credit to irsah...memang kreatif orangnya

      Delete
  4. gambar tu kreatif! ;D
    *kalau komen sikit boleh, kalau ruangan komen buat pop up window maybe lebih senang nak komen, kdg lmbt keluar bila nak komen bila internet lmbap, hehe.. maaf ye mungkin eriqazz lebih selesa yg mcm ni. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terimakasih atas suggestion...dulu memang buat pop up window..tapi utk blogspot,pop up window tak ble balas komen di bawah komen...

      Delete
  5. Saya sampai sekarang susah benor untuk mengingati ejaan nama blog kerana ia terlalu unik. Nasib baik ada pak Google tolong cadangkan ejaan yang betul. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..nama blog ni sudah lebih 7 tahun..timetu masih giler2 remaja..know that yang nama blogni susah dieja..but i love it..hihihi

      Delete
  6. pernah baca tag tu kat Ayam Penyet-AP KL Festival City

    ReplyDelete
    Replies
    1. blela datang lagi dan belanja eden..hik3

      Delete
  7. Terima kasih bro Eyriqazz. Takde apa yang spesel. Terharu kami, orang 'lama' singgah blog untuk memberi semangat. Sudah lama sebenarnya berehat kerana tugas dan kini full time blog-ing, sempatlah sikit mencurahkan kedarat yang ada. Kami sebenarnya belajar banyak dari bro Eyriqazz dan semua bloggers, secara 'terang' mahupun silent reading. Apa pun terima ksih tidak terhingga to bro Eyriqazz and all ur fans.. oops readers/bloggers.

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak lagi berpengalaman in term of blogging rasanya..myself just mengikut gerak hati..hik3...

      Delete
    2. Ada2 aje lar bro nih.. (tersipu2) anyway selamat menyambut Ramadhan untuk bro Eyriqazz dan famili, semuga sentiasa dilindungi-Nya insya-allah..

      Delete
  8. ciktom tu pernah bro tegur ye?? sekarang makin dasyat la dia..SEO pun gempak... tapi dia masih pakai blogspot atau dah tukar ke wp ye??

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah tegur..tegur url blog... Ciktom dah pakai domain n hosting sendiri..yup, memang lebih bagus utk branding...

      Delete
  9. Abang Eyriq, saya ada backlinkkan nama abang dalam entri esok.

    ReplyDelete
  10. terima kasih backlinknya :) mcm mana nak contact, no hp pun tak der :p lenkali kalau kesana lagi, ada jodoh boleh kita jumpa lagi ! jamuan hari raya ker. erk :)

    ReplyDelete
  11. pomas suaminya azwa skrg ni ya hehehehe

    ReplyDelete
  12. Sekarang nie dah merata nama eyriqazz kat halaman google. Dulu aku pun susah nak ingat nama eyriqazz nie tetapi sekarang nie kalau salah eja google yang betulkan...Tahniah .

    ReplyDelete
  13. seronok tengok kemeriahan contest cg ni. tah bila Sya nak buat entri. mood blogging semakin menjauh. hehe.. tetiba hari ni pula mood blogging datang.

    InsyaAllah, akan join contest bro last minit (dah sah2 tak menang if join last minit). Takpe, join saje2 je :D

    Cik Tom memang pandai bermain SEO.

    ReplyDelete
  14. Tahniah Buat Eyriqazz yang tengah top dekat Google sekarang ni gara-gara Contest SEO Eyriqazz Vs Denaihati..

    ReplyDelete
  15. mine?
    pernh muncul sekeping gambar dari contest dlm blog ni but then,never been visit by the owner of blog.
    beselah..
    mak blogger kocik jo...

    ReplyDelete
  16. hampir2 real jer pic tur..
    backlink?ada kot muncul 2-3x dlm n3 winner small contest..
    mmg selalu ada rezeki kat sini :)
    tq yer!

    Salam Ramadhan utk Eyriqazz sekeluarga..

    ReplyDelete
  17. tq sudi jenguk entry singgah and komen even bkn tersenarai dlm 10 terawal...ehhehe...pernah terpk gk utk bli domain sdri tp blum buat lg..masih pk2 lg:)

    ReplyDelete
  18. terbaiklah gambar CNN tu bro. selamat menyambut ramadhan dan berpuasa esok

    ReplyDelete
  19. saya nak buat entry pasal mat tiger boleh? hahahahaaa

    ReplyDelete
  20. aku pon sekarang sedang memerhati dan belajar dari blogger otai2 semua...he3..lebih kurang macam spy la

    ReplyDelete
  21. Itulah dikatakan penangan Contest.
    Bro semakin dikenali. Bila gamaknya nak keluar tv ?

    ReplyDelete
  22. alamak entry utk post-contest my pinky moments masih belum kak sha siapkan..hehehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails