October 23, 2009

1st Buffered Earning dari Nuffnang

Hai senangnya dalam hati,
Bila dapat Buffered Earning dari Nuffnang,
Minggu ini, pertama kali,
Hatikupun senang.

Hehehe,serangkap pantun buat semua.Sebenarnya tengah gembira ni.Minggu ni 1st time dapat buffered earning dari Nuffnang.Bertambah gembira kerana baru je register Nuffnang bulan September 09 dan bulan ni dah dpt buffered earning.Terimakasih Nuffnang .

Apa itu buffered earning ye? Ni saya ambil dari website Nuffnang :

1) Some of you may have noticed that we have been recently beta testing a new metered unique visitor system, as opposed to our existing model of selling ads on weekly slots. Under this new system, more than one advertiser can buy an X number of unique visitors from each blog.

All the earnings earned from this new ad system is recorded under “Buffer Earnings” in the Earnings Tab and for this beta stage will be totaled up with the rest of your earnings once every week.

2)For MCPM (Metered CPM) campaigns

Advertisers buy a set of unique visitors from your blog that will be able to see their ads on your blog for a certain number of weeks.

The earnings for your mCPM campaign will be held in Buffered Earnings while the campaign is running till your blog finish serving the number of uniques the advertisers bought from your blog. Once your blog finish serving the number of uniques, the earnings will be credited to your Current Earnings.

Inilah screen shot buffered earning dari log in nuffnangku :


Buffered earningku

Tidak lengkap rasanya kalau tidak menyebut Ads mana yang bertuah menjadi penajaku buat kali pertama.Ianya adalah Nokia N97 :


Nokia,pilihanku selalu
Sekarang ni model ni Nokia N97 tengah giat dipromosikan.Di web tersebut anda boleh menempah exclusive N97 mini RAOUL Limited Edition - terhad kepada 1,000 telefon sahaja.Jadi,apa lagi.Jgn lepaskan peluang keemasan ini.Peluang bukannya datang selalu.


Nokia 7210 dan 6220

Bagiku, model Nokia memang menjadi kegemaranku sejak aku pertama kali menggunakan telefon bimbit ketika aku berumur 20 tahun.Model pertama yang ku pakai adalah model 7210 dan keduanya 6220.Walaupun aku dah tak pakai phone tu sekarang,model phone ini masih ku simpan sebagai kenangan.Skangni budak-budak pun dah pakai telefon bimbit,dah jadi keperluan dan bukannya kehendak lagi.

Oh ya,camne boleh dapatkan buffered earning ni ye?Mehla kita berkongsi  tipsbersama.Ni tips saya ambil dari LizaRazak . Saya nak kasi tips sendiri sayapun masih baru di dunia blog dan Nuffnang ni.Jadi,kalau tersalah tu tolong-tolong la ajarkan ye?

1)Trafik.Lagi banyak trafik yang anda dapat lagi mudah anda untuk mendapat buffered earning.Cam saya,1st time dpt buffered earning ni bila blog saya berjaya mendapat 200 unique visitor sehari dan 1,000 unique visitor seminggu.

2)Bila traffik korang dah maintain cantik sahaja, make sure pulak korang punya blog tu tak ada widget-widget yang menyemakkan keadaan kat tempat-tempat wajib iklan nuffnang anda.Lagi kemas blog anda,lagi mudahlah ads nak muncul.Kalau kita nak iklankan brg kita,sure kitapun nak iklan kita mudah nampak dan org mudah nak klik kan?

3)Update ur blog on regular basis.Cam saya,saya update biasanya sehari sekali tapi kebiasaanya saya buat auto publish kerana saya biasanya menulis di waktu malam.Bila byk idea,saya tulis beberapa entry dan publish it mengikut kehendak saya.Biasanya sehari sekali laa..

4)Tips-tips lain blela tanya pro n blogger yang berpengalaman cam Redmummy , Kennysia dan sebagainya.Atau bolehlah kongsi-kongsikan idea anda disini.Sama-sama cari duit tak salahkan?Belajar dari pengalaman,blogger baru cam saya ni bolehla nak kasi tips-tips setakat yang saya tahu.

P/s : Kongsi-kongsilah ilmu yang ada.Tak luak dan berkurang pun ilmu dan pengalaman yang ada bila kita berkongsi bersama.Ianya akan lebih mematangkan kita dan memudahkan kehidupan. I believe in the concept of "The more you give,the more you will get".

48 comments:

  1. more traffic = higher chance to get buffered campaign..
    all the best =)

    kenwooi.com

    ReplyDelete
  2. Wah!!! COngrats on ya Buffered Earnings.. kaya la u... XD Belanja wei... hehehe~~~
    Btw, nuffed ya ^^

    ReplyDelete
  3. waahhh..best tu baru sebulan dah dpt buffered earnings...kami? makan tahun gak baru menjelma..hahaha congrats anyway!

    ReplyDelete
  4. bestnye baru sebulan dah ade buffered earning..
    great, keep up the good work!

    ReplyDelete
  5. skang ni semakin mudah dan cepat apatah lagi rajin mencari tip-tip dan tekniknya.

    dulu time sy agak sukar juga. sampai 6 bulan baru nampak kesan dan ketika itu buffered earning tak wujud lg.

    ReplyDelete
  6. mantap la bro!!

    unique tu xbape nak paham lg
    org duk sebuk buat duit baru terhegeh nak tanye
    huhu

    ReplyDelete
  7. buffer earning tu akan muncul sendirik ek?

    ReplyDelete
  8. Bro, congrats semoga bertambah-tambah earnings,

    ReplyDelete
  9. waaaahh..congrats bro..untungnya badan, baru sebulan dah dpt buffered..sy ni setahun pun blm dpt2..

    ReplyDelete
  10. Tahniah sebab berjaya mendapat buffered Earning..
    Jauh lagi perjalanan nak dapat macam tu.


    *Nang your entry too...
    - Kunjungan balas daripada Mawar Merah 2008

    ReplyDelete
  11. Thanks 4 info..looking forward to increase my traffic ..:)

    ReplyDelete
  12. uhm.. dapat buffered earning xsemestinya kita dapat byk duit masuk

    tp better than xdpt buffered la
    huhu

    good luck!!

    ReplyDelete
  13. erk, segan lak tibe2 ade name aku. hehehehe. neway, congrats!!!!

    ReplyDelete
  14. congrats for ur 1st buffered campaign.

    ReplyDelete
  15. hello :)

    thanks ea. hehe

    im a nokia user myself. :DD

    im eyeing for E71 :)

    ReplyDelete
  16. tahniah dapat bufferd..i pon abru dapat..hehe ;)

    ReplyDelete
  17. Congrats. Now u kaya no? Keep up the good posts. All the best. Nanged your nokia ad. BTW, I just bought a new Nokia phone.:o)

    ReplyDelete
  18. sy punya 0 lg..ad pn tak mau kuar..npe nth..huhu..

    ReplyDelete
  19. Kenwooi/kennee/Ala-hai/nizaa/Arief/Megat/n the rest,

    Thanks.Sama-samala kita berkongsi maklumat utk kebaikan bersama

    Choki-choki,

    Dia tak kuar sendiri.Ads company yg akan pilih.Lagi byk traffic,lagi tinggi chancenya.

    Maria,

    Did u choose global cpc ads?U need to choose global cpc in order for ur nuff ads to show in ur blog

    ReplyDelete
  20. dilot ada amik kata2 ni..."2)Bila traffik korang dah maintain cantik sahaja, make sure pulak korang punya blog tu tak ada widget-widget yang menyemakkan keadaan kat tempat-tempat wajib iklan nuffnang anda.Lagi kemas blog anda,lagi mudahlah ads nak muncul.Kalau kita nak iklankan brg kita,sure kitapun nak iklan kita mudah nampak dan org mudah nak klik kan?" ..boleh eh...tp dah letakla link ke blog ni...

    ReplyDelete
  21. kat mana nak tgk traffic tue?
    buffered earning tue boleh naik kan duit kita ke?

    wah tahniah sebulan jer da dpt.. saya makan 3 bulan gak la nak dpt buffered earning tue..

    ada yang tak paham la pasal ads nie..

    boleh exchange link?

    ReplyDelete
  22. salam singgah
    mintak izin jdi follower n also ltk dlm bloglist saya!!

    ReplyDelete
  23. tahniah..aku nak jadi anak murid ni..mcm mana nak dpt byk uniq visitor ni..

    ReplyDelete
  24. yeah agreed. buffered earning tu yang paling best. :)

    ReplyDelete
  25. hello,may i know how to screen shot a page?can lend me a hand?^^

    ReplyDelete
  26. Mohon izin laluan, saya just berkenan nak jawab komen aproxidiamun, walaupun maybe sekarang ni die da tau jawapan yang die tanye.

    Untuk skrin shot a page, mula2 tekan button "PrtSc SysRq" dekat keyboard.
    Lepas tu bukak adobe photoshop, pilih new document, then tekan "ctrl + v". Lepas tu save dalam format jpeg.

    At least cara ni je yang saya tau hhhu

    ReplyDelete
  27. bro..saya tengah develop traffic la nie...unique dalam 50++...ads paling..so boleh ke kita exchange link.. :D

    ReplyDelete
  28. i will try this tips...thanx GTO.....for giving some tips

    ReplyDelete
  29. thank bro... aku pon baru gak.. baru nak start blaja

    ReplyDelete
  30. semua orang seronok dapat 1st buffred earning termasuk aku.. tengok dalam ni http://myfirst-tutorials.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. Thank you, that was extremely valuable and interesting...I will be back again to read more on this topic.

    ReplyDelete
  32. thanks for the sharing..btol..btol..btol!!!

    ReplyDelete
  33. ya, ya, sy juga tak brp faham pasal unik visitor. amende tu?

    entry baru:
    Noh Hujan kurang ajar?
    lagi 2,002 janin ditemui di Thailand

    ReplyDelete
  34. nak tau satu ja, camna nak letak iklan nuffnang tu di bahagian bawah entry kita pada edit html dalam blogspot tu, saya merata dah mencari tapi takleh nak letak. tlg bantu kalau bole sila email saya atau facebook saya di en.amie@gmail.com atau www.facebook.com/amancallamie

    saya pon baru dapat iklan BE dari nuffnang gak ni ha..

    ReplyDelete
  35. hi cikgu, lepas baca tips ni, sy rasa nyesal x jumpa awal tips ni.hihih.tq for sharing ya;D

    ReplyDelete
  36. thankzz for da info..sy pon bru dpt BE..Jemput2 meriahkan blog sye..hehe

    ReplyDelete
  37. Nak tanya, bila dapat BE tu, tak yah promote ke? Ke kene promote macam kat entri nie?

    Btw thx for the info :D

    ReplyDelete
  38. Tips yang sangat berguna..Terima Kasih..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails