October 12, 2009

Kisah Baju Melayu

Perbualan pada malam Ahad 11/10/09 antara aku dan isteri :


Baju Melayu

Aku      :  Sayang,besok gosokkan baju melayu abang.Ada majlis raya di jabatan abang (sambil tersenyum-senyum)

Isteri    :  Kenapa kena pakai baju melayu?Tak pernah pun selama ni majlis kat ofis abang pakai baju melayu.

Aku      :  Ini majlis 'Special'.Gabenor Bank Negara pun datang tau (sambil tersenyum-senyum lagi)

Isteri    :  Betulke ni?Lain macam je senyum tu.Ke abang nak pi....?Abang jgn buat pasal tau....

Aku      :  Betul la sayang.Kalau tak caya,telefon kawan abang....

Isteri    :  Umm,tgklah nanti sayang gosokkan.

Keesokan paginya sebelum pi kerja :

Aku     :Sayang dah gosok baju abang?

Isteri   :Sudah.Baju kerja untuk seminggu.Baju Melayuje belum.Abang nak sayang gosokkan?

Aku    :Takpelah.Songkok tertinggal kat kampung.Pelik pula pi majlis pakai baju melayu tak pakai songkok

Isteri   :Alah,abang pije la beli kat Masjid Indiatu.

Aku    :Umm,malasla nak pi sana.

Kesimpulannya,ptgni aku akan pergi majlis raya jabatanku tanpa memakai baju melayu.Takpelah,bukannya wajib pun.Lunch harini tak kluar,ptg ni nak makan besar (alang-alang dah kena byr RM25).

Pesanan dari Puteriku :

Kalau papa buat Mama menangis,nanti Alisya pun nangis juga...

P/s :Boleh tahan juga rasa curiga seorang isteri ye?

2 comments:

  1. Bukan curiga... Tapi cemburu. Curiga tanda tidak percaya.. Tapi kalau cemburu tandanya sayang.. Sebab cemburu juga tidak dapat pakai baju melayu di majlis hari raya.. hehehe

    ReplyDelete
  2. ha..iman & azwa ni nak kena denda xdtg open house umah su..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails