June 4, 2010

Ada Apa Dengan Ruumz

Ruumz Is Possibly the Most Exciting Social Network in Asia

Ada Apa Dengan Ruumz? Jom terjah bersama saya.

Apa Itu Ruumz ?
 
Ruumz adalah social Network sama seperti Facebook dan Friendster. Jika di Malaysia boleh dibandingkan dengan Jiwang.la ataupun MyFriends2u.com . Bolehla rujuk entry 2 Social Network Dari Malaysia dari saudara Melromeo .

Tambahan pasal Ruumz yang diambil dari websitenya :

Ruumz is a full-fledged social network designed to allow its members (ruumzsters) to socialise, be creative and self-expressive in a fun and safe virtual environment.
Ruumz is currently in perpetual beta. Perpetual beta meaning never finished? Yes. To ensure that ruumz remains true, relevant and engaging to our ever growing community of members, we strive to continuously fine tune, enhance, add and improve our platform and services.

Suka Tagline Ruumz ( MySpace, Facebook, Friendster. Ruumz is Something Different)

Antara Kelebihan Ruumz :

1) Hasil Ciptaan Anak Jati Malaysia. Jika kita rakyat Malaysia yang tidak menyokongnya , siapa lagi?

2) Loading yang pantas dan cepat jika dibandingkan dengan Facebook.

3)Insentif yang agak menarik seperti hadiah tiket percuma di Movieruum . Antara tiket-tiket freebies yang telah diberikan adalah Prince of Persia, The Bounty Hunter, Shutter Island, dan banyak lagi.

4) Penaja Bersama/Official Social Network Site untuk Project Alpha Featured Bloggers Season 2 .Contest-contest Project Alpha dijalankan disini seperti Audition for Guest Bloggers dan Contest Project Alpha. Jika Nuffnang meletakkan kepercayaan yang tinggi, sudah pasti laman sosial ini begitu bagus dan menarik di hati Nuffnang.

5) One of the devigner ( Developer+Designer) Ruumz adalah Arsyan Ismail .Sebelum saya menceritakan lebih lanjut pasalnya, nak inform yang dia adalah Junior saya semasa di KMYS dulu. Memang genius bak-bak komputer dan dia telah membuatkan satu forum/komuniti online di kolej masa tu begitu happening dan menarik. Pernah bekerja dengan Nuffnang dan Advertlerts "he was also involved in some of the major web startups in malaysia such advertlets.com and nuffnang.com" .Lebih lanjut boleh tengok Profilenya di SINI

6) Saya telahpun register. Inilah Profile Saya (First Impression, boleh tahan juga)

Cadangan Saya Buat Ruumz :

1) Lebihkan Promosi. Masih ramai yang belum tahu pasal Ruumz. Mungkin boleh buat Contest untuk promote orang Join Ruumz.

2) Sistem Blings (Ruumz official Currency) diwujudkan kembali namun pointnya itu boleh ditukarkan kepada cash, Top up ataupun hadiah yang lebih menarik dan mengujakan.

3) Boleh tahan juga tapi rasanya dia punya layout masih belum cukup mengujakan hati jika dibandingkan dengan Facebook. Mungkin boleh diperbaiki lagi supaya lebih teruja untuk singgah hari-hari.

Oh ya, tengok Ruumz, baru perasan Birthday rakan bloggers ni, jangan lupa wish diorang Nanti :

Mat Joe - 6 June
KancilBiru - 17 June
Aidi Safuan - 23 June

P/s : Jadi apa tunggu lagi? Jom sama-sama Register dan Join Ruumz. Bolehla register di SINI .Dah sudah register, bolehla vote/Like Video saya di SINI pula.

7 comments:

  1. kagum dgn mamat tu. arsyan ismail. jrg org kita

    ReplyDelete
  2. sudah register tapi sebab lama tak bukak sampai lupa password..hehe

    seb baik bukak td ok,, =)

    ReplyDelete
  3. so many social sites.. i didnt join rummz =P

    ReplyDelete
  4. ruum mmg menarik. cuma x smpt bersosial jer

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails