July 21, 2010

Bella the Enveeus

Bella Swan @ Bella Cullen Heroin Filem The Twillight

Minattak cerita The Twillight ? Lakonan Bella Swan camne pula? Hik3, saya bukan nak bercerita kisah filem ini tapi ingin menerjah/review blog Bella the Enveeus seperti dijanjikan di entry Kenapa Anda Mahu Diterjah Eyriqazz? .

Oklah, straight to the point :

Inilah Template/Muka Depan Blog Bella The Enveeus

Sebelum saya meneruskan, terlebih dahulu saya mahu memohon maaf. Pandangan yang dilontarkan nanti hanyalah pandangan peribadi. Salah silap harap maafi ya?

1) Template Blog Kemas dan Menarik

2) Gambar-gambar yang diambil juga cantik dan menarik hati

3) Penggunaan dan Penguasaan Bahasa Inggeris yang "Marvellous". Memang saya tabik Spring bak dia menulis dalam bahasa Inggeris, ayatnya pun menarik.

4) Antara entry menarik kegemaran saya adalah :

Terjah Eyriqazz alias Great Teacher Onizuka (dia memenangi tempat ketiga)

Selingan sekejap :

Yang Mana Satu Bella?

Pandangan saya, kalau berdasarkan pada gaya penulisannya saya rasa yang paling kanan berbaju hitam kerana penulisannya agak berseni dan baju yang dipakai tu pun nampak berseni-seni dan lain dari yang lain. Hik3, main teka je, Betulke Bella?

Ok, sambungan lagi, kali ni nak komen pada sudut yang lain pula :

1) Nama blog susah diingat dan dieja ( hik3, saya pun sama kan? )

2) Target Audiance - Rasanya kalau Bella serius mahu buat extra Income from blogging, rasanya kena campur-campur tulis in BM juga, more target audiance boleh dicapai.Itulah juga yang saya komen pada saudara Bean Moreno sebelum ini.

3) Sistem Komen JS-KIT yang dipakai agak kurang user friendly. Lebih sukar untuk mengomen dan saya sendiripun kadang-kadang tidak mengomen kerana banyak step kena buat. Maaf ya Bella.

Ini pandangan saya pula camne Bella boleh perbaiki blog dia :

1) Tulis dalam BM juga. Bella pernah juga mengomen in Bahasa Melayu di entry saya dan ayat yang digunakannya memang menarik dan berpotensi untuk menarik lebih visitor ke blognya.

2) Pelbagaikan lagi entry. Baca blog Bella, masih banyak persoalan dan teka-teki bermain di fikiran. Siapakah Bella, kerja apa, apa hobi dan macam-macam lagi?Ewahh, berteka-teki macam Bella Swan juga ke?

3) More Updatess Plzzz...Sebulan tgk average, tak sampai 20 entry. U have the potential to go further and I love how u write an entry. . Give me Inspiration to write better.Just, your english is too good for normal people like me.

Cukuplah dulu kot...Selebihnya, anda bolehlah terjah sendiri. Bolehla terjah [ KLIK SINI ] .

Bella the Enveeus nama diberi
Envious and Envy us itulah kata empunya diri
Blue Birdie comel sekali
Secomel dan secantik penulis blog sudah semesti

P/s : Maslina Mansor, u r next. Cepat-cepat sediakan payung sebelum hujan, hik3...

4 comments:

  1. Oooh.. Gambar Bella Swan di atas tu mcm bukan KStew plak.. Berbeza nampak.. Hehe..

    Firstly, terima kasih daun keladi on the review. Pandangan bro eyriqazz adalah berharga sekali.. LOL! Saya juga berterima kasih kerana bro mengatakan English saya marvelous.. :P Saya guna English biasa2 je tu bro, tahap Elementary boleh faham.. :D

    Namun, saya akan pertimbangkan sekiranya saya boleh menulis dalam BM.. Saya risau ayat saya sedikit kaku dalam BM bro. HAHA! Tp, tak salah mencuba kan? Saya nak jadi gadis misteri sikit, bole ke? HAHA! Takpe, insyaAllah ada rezeki mungkin bole ketemu di event2 nuffnang?

    Oh, last but not least, I wrote in English coz I just wanted to make a point that although I'm a Malay, I can write in English just as well and maybe encourage those of my own race to write better than me. Ala, don't la say my English too good for normal people like you pulak.. I am normal just like you and everybody else..

    Akan saya apply nasihat2 bro n your posts on how to make more money blogging.. :)

    THANK YOU once more!

    ReplyDelete
  2. Lorrrr...
    ingat kan nak terjah blog bella madu i...hiks~

    ReplyDelete
  3. GTO, saya silent reader GTO dan juga Bella.. saya suka cara penulisannya.. dulu igtkn dia tu cina atau mix mat saleh tp rupanya melayu.. saya suka sbb dia berbakat dgn piano & poems dia.. terer dia.. GTO ada baca poems dia tak? link ah mana best..

    ni feberet saya :

    Poem 1
    Poem 2
    Poem 3
    piano muzik

    tahniah GTO edisi terjah kali ni!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails