July 21, 2010

My First Love | Part 2


” Fyza, yuran kelas 2 minggu lagi saya bayar ye? Duit biasiswa belum masuk lagi”. “oh, tak perlu bayar, Si Dia telah bayarkan kesemuanya untuk awak” balas si Fyza. Tersentuh hatiku dan semakin terasa sayangku padanya, sanggup dia membayar yuran kelas dalam diam tanpa memberitahuku terlebih dahulu.

“Awak, kenapa awak bayarkan Yuran kelas saya? ”. “Anggaplah itu sebagai tanda persahabatan kita, awak janganla risau ya? Saya tahu masalah awak dan saya tak mahu awak dibelenggu masalah kewangan yang mungkin boleh mengganggu pelajaran awak. Awak pelajar Cemerlang, Cikgu-cikgu selalu puji awak dan saya mahu awak teruskan kecemerlangan awak itu.”
” Sebab itu saya suka dan seronok berkawan dengan awak, Awak lain dari yang lain dan awak tidak menilai saya seperti ramai rakan-rakan kita yang lain. Saya sedar perangai saya ramai rakan yang kurang menyukai, namun awak terima seadanya. ” Tersentuh hatiku mendengar kata-katanya dan perasaan cintaku padanya semakin menebal di sanubari. Namun, ku sedar siapa diri ini.
Si Dia datang dari keluarga berada/berdarjat namun kedua ibu bapa dia telah berpisah dan dia dijaga oleh Ibunya. Ayahnya kahwin lain , dan sebab itulah dia ditatang bagaikan minyak yang penuh oleh Ibunya. Oh, besar sungguh pengorbanan seorang Ibu.


Di suatu hari, aku melihat dia berbual dengan seorang gadis. Cukup Comel juga gadis itu dan keayuaan gadis itu ala-ala gadis kampung membuatku teringat janjiku dengan seorang rakan. Dia mencabarku untuk mencari seorang adik angkat. Adussh, berangkat-angkat pula. Namun, janji perlu dikotakan. 2 tiga hari selepas itu, aku mengambil keputusan untuk bertanya kepada Si Dia tentang hasrat hatiku .
Aku : Awak, Siapa gadis yang awak berbual 2 hari lepas?
Dia : Oh, itu junior satu Dorm dengan saya. Ann namanya. Kenapa, minatke?

Aku : Umm, saya berkenan dengan keletahnya. Bolehkah awak sampaikan hajat saya untuk mengambilnya menjadi adik angkat saya?
Dia : Adik angkat ke Ehemm,ehemmm......Mula-mula adik angkat, pastu...Huh,lelaki,...Menyampah...

Aku : Ehh, kesitu pula dia ni....Nak tolong ke taknak tolong ni?
Dia : Oklah,Oklah..Nanti saya tanyakan..Tapi tak janji tau..

Eh,dia jealous ke? Tak sangka sayang juga dia kat aku ya. Hak3, perasan diriku seorang diri.
Si dia berlalu pergi dan lenggang lengguk jalannya mencuit hatiku. Aku terhibur namun ku suka . Kalau dah suka, Si Dia berjalan macam Itik Sekati pun masih cantik kan?

Adakah Si Ann akan menerima permintaanku. Adakah cabaran rakanku @ Fadil mampu ku balas? Saya memang pantang dicabar lebih-lebih lagi bila cabaran itu cuba untuk memperkecilkanku dan seakan mengejek. Oh, Si Ann pun tak kurang juga cantiknya. Namun, hatiku masih sukakan Si Dia.


Si Dia Mencuit hatiku
Lenggang lengguk, wajahnya dirindu-rindu
Siang dan malam terkenang selalu
Adakah aku sudah terkena Panahan Cintamu?

-BERSAMBUNG-

P/s : Entry ini adalah entry Sambungan My First Love.

P/s/s : Jangan Lupa Singgah di Entry Pilihan Eyriqazz Hari Ini

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. @MIMIE :Salam mimie...Saya dah turunkan..cuba mencari kembali sourcenya di google tapi tak jumpa..Maaf ya..Blogger baru macam saya ni memang mudah buat silap..n ketiga2 pictures selebihnya saya pun tak letak kredit coz byk gambarnya di google n don't know which one is the right source..apapun,apologize again...

    Hik3,jgnla saman ya?saya tak mampu nak bayar..just to add a little spice in my entry with those pictures...apapun,saya akui silap saya..

    ReplyDelete
  3. ok ok...xpe...
    tadi pun memang nak bgtau dulu je
    kalau pengguna tegar,baru la amik tindakan

    sory juga ye, mengganggu entry awak

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails