November 25, 2010

Geramnya Aku dengan Budak Cecek Nii...

Geramnya Aku dengan Budak Cecek Nii...

Sejak cuti sekolah ni dan Mamanya menjadi Surirumah sepenuh masa, masak juga kami melayan kerenah budak kecil(cecek) ni. Apa taknya :

1) Perkataan paling digemarinya "tak nak".Suruh makan ubat, taknak. Ajak mandi, taknak. Suruh makan 'tak nak'

2)Suka sangat suruh Papa dan Mama bukakan peti sejuk. Bukan nak makan mana pun,"nak,nak". Bila kasi, tak makan.

3) Susah nak tidur. Skangni pukul 12-1 pagi pun bukan reti nak tidur.terpaksalah kami buat pura-pura tidur sekali, barula dia nak tidur.

4) Suka kacau dan sepahkan mainan. Main kejap, sepah sana sini. Bosan agaknya, rumah pengasuh ramai kawan. Rumah sendiri, Mama dan Papanya saja yang ada.

Alisya nak kawan ke? Alisya boring main sorang,sorang. Nantilah ya Alisya, malam ni Papa :

Mahu Kasi Surprise kat Mama lagi. Nak bawa satu tempat Istimewa

Psst,tempat istimewa tu bukan tempat kami exercise la. Gembira dapat surprisekan Mama 2 hari lepas for "Our Romantic Dinner sempena 3rd Anniversary" . Tak sempat updatekan lagi pasal tu.

P/s :  Sayangkan anak, berilah kasi sayang yang terbaik. Sayangkan Isteri, gembira-gembirakan hatinya, tak gitu?

14 comments:

  1. bagus bagus bro....... misti lebar jer akak senyum....

    ReplyDelete
  2. wah, suka bro buat surprise2 ni ye.. :D

    ReplyDelete
  3. cpt2 la bg die kwn,,
    sian die,, haha

    ReplyDelete
  4. budak kecik mmg macam tu,ape perangai alisya yg eyriqazz tulis tu sama je macam anak saye.hehehe

    ReplyDelete
  5. "Alisya nak kawan ke? Alisya boring main sorang2 eh?. Nantilah ya Alisya, nnt papa n mama usahakan" :)

    waaa..tuh la dialog yg spatutnyee!! hehehe..happy family bro!

    ReplyDelete
  6. hr ni suami gaji.syoknya kalo bleh rehat2 dr memasak..hahahahahaha

    ReplyDelete
  7. sayang bini dan anak.. tambah lagi laa anak.. :)

    ReplyDelete
  8. err cecek tu loghat mana bro? haha well looks like another little one in the making ni.. hehhee

    ReplyDelete
  9. Anak perempuan sorang okay lagi. Anak saya 3 lelaki + baru lahir lelaki. Lagi haruk piruk rumah macan tokang pecah. :-)

    ReplyDelete
  10. setuju tu.. kasi kawanlah dia sorang lagi bro..sunyi tu..hehehe

    ReplyDelete
  11. comel betul alisay. sangat setuju untuk dapatkan alisya kawan. hehe

    ReplyDelete
  12. cepat2la berusaha..ke tak sungguh2 lagi ni..sian kat Alisya tuh.akekeke

    klau dia pandai ckp, mesti dia soh mama dia makan banyak2 kan..sebab nk soh dpt adik..hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Hidupkan Untuk Memberi