November 3, 2010

Keputusan Pilihan Raya Kecil Parlimen Batu Sapi | BN Menang?

KeputusaN Pilihan Raya Kecil Parlimen Batu Sapi | BN MeNang?

Pilihanraya Kecil Parlimen Batu Sapi, pengundi akan mengundi pada 4 November 2010 bermula jam 8 pagi sehingga 4 petang . Kalau ikutkan, Keputusan Pilihan Raya Parlimen Batu Sapi akan diketahui pada pukul 6.30petang hari tersebut.

Calon Pilihan Raya Parlimen Batu Sapi

Namun, berdasarkan keadaan Politik Semasa, saya meramalkan Calon BN iaitu Datin Linda Tsen Thau Lin bakal memenangi pilihan raya kali ini dengan mudah. Faktornya mudah saja iaitu undi split/ pembangkang yang tidak sepakat dalam memilih calon (both party mahu bertanding), Batu Sapi adalah kubu kuat di Sabah, PKR/SAPP yang makin bergoyah, dan juga pilihanraya ini yang turut diadakan serentak dengan Pilihan Raya kecil Galas ( divertion strategy).

Apapun, kita tengokla sendiri nanti Keputusan P 185 Parlimen Batu Sapi 2010  ini. Sebelum tu, Bolehla layan (Gambar) Kempen Pilihanraya kecil Parlimen Batu Sapi . Apapun, saya tetap merasakan pilihan raya kecil ini sepatutnya tidak diadakan. Waste of money with a little impact to Society.

P/s : Apa pula pandangan anda? Siapa yang bakal menang?

P/s/s : Terasa teringin mahu mengundi buat pertama kali. Seronok tak mengundi ni?

6 comments:

  1. mengundi ni best, rasa mcm puas hati lepas pangkah sbb pendapat kita dikira gak

    ReplyDelete
  2. semenjak aku layak mengundi.. baru baru 1 kali aku mengundi di Johor (Undi Rahsia)..hahaha.. Kali ke 2 aku tak mengundi.. sebab aku diKL stand by keje time PR12... apa pon seronok time mengundi..sapa yang belum merasa mengundi..glah daftar.. pilih calon yang anda rasa Ok...

    ReplyDelete
  3. @Liza:yieza,kalau camni nak mengundi la nanti...

    @Tn.Punya;yiezaa...akan ku pulang kekampung mengundi nanti...

    ReplyDelete
  4. Saya kasihan tengok itu Datin Linda. Rupa masih masam sebab bersedih - takziah pada beliau. Tapi saya kagum dia juga cekal dan kuat semangat.


    Mungkin terdorong dengan tekad suami dia tu. Kalu BN menang, syukur

    ReplyDelete
  5. @asrul amanda:keputusan akan diketahui malam nanti...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails