January 30, 2011

Keputusan Pilihan Raya Kecil Tenang ke-14|BN Menang

Pilihan Raya kecil Tenang muncul di awal tahun 2011 ni. Wah, begitu berliku dunia politik kini, banyak pilihanraya kecil diadakan. Pandangan saya mengikuti perkembangan politik semasa, inilah ramalan saya berkenaan Keputusan Pilihan Raya Kecil Tenang ke-14 , keputusannya yang hanya akan diketahui petang or malam 30 January 2011 :


BN Menang Pilihan Raya Kecil Tenang Ke-14 2011 (Credit picture HERE)

Kubu BN di Johor terlalu kuat untuk diruntuhkan ditambah pula dengan perkembangan kurang memberansangkan dari parti politik pembangkang + pengaruh media . Oh, saya tak sokong mana-mana parti dan I will stick to it.

For me, pilihanraya kecil semula ini hanyalah membuang masa, wang dan tenaga. Especially sekarang ni dengan kos sara hidup yang semakin meningkat, berjuta-juta wang dihabiskan untuk pilihanraya kecil semula ini.

Pandangan saya, why not kalau yang meninggal dunia itu dari BN/Pakatan rakyat or any party, lantik sajalah penggantinya dari BN/parti itu juga. Lainla kalau lompat parti or sudah tidak setia lagi dengan parti coz people vote for party not for that person kebiasaanya.

Sometimes wondering n tertanya-tanya :
1) Kenapa bila time pilihanraya barula semua sibuk memancing undi dan buat-buat mesra rakyat dan pelbagai janji diberikan dan cuba dikotakan?
2) Kalau before this batang hidung pun tak nampak, time pilihanraya gunung didaki,hujan direnangi, yang susah ditolongi, yang lambat dicepati dan pelbagi perkara yang susah sebelum ini disenangi.
3) Macam kata dalam satu buku Sidney Sheldon " Politic is the best con in the world" . Pelakon di arena politik lagi hebat dari yang tercalon untuk Pelakon Lelaki dan Wanita terbaik.

P/s : Sediakan payung sebelum hujan, weather forecast cakap hari ini kawasan mengundi di DUN Tenang hujan. 

Apa kata anda? Bohsan tak dengan situasi politik di Malaysia ini?

12 comments:

  1. Memang bosan bro.. sejak aku kerja dekat company media dia.. aku dah bosan dengan cerita2 politik ni.. sebab tu dah 2 kali pilihan raya umum aku tak amnil pot pon..

    Nanti condongon kesini. jiran masam muka.. condong ke sini pulak.. jiran sebelah pulak moncong..

    Apa yang aku boleh cakap.. kalau ada pilihan raya kecil.. itu adalah rezeki penduduk dekat situ.. sebab kalau takda pilihan raya.. batang-batang hidung pemimpin memang tak nampak.. kalau nak nampak pon tengok dekat TV je..

    Lagi satu.. Media TV seolah2 berat sebelah dengan menyokong sebelah pihak je.. korang perasan tak?

    Apa pon rakyat bijak menilai mana yg bagus & pura-pura

    ReplyDelete
  2. btol tu setuju dengan yg last sekali tu...siap calon bn angkat bag penduduk time banjir..hahah
    Awas Kelemahan Pelaburan Emas

    ReplyDelete
  3. wow, ingatkan dah keluar results tadi, anyway tunggu malam ni ya, yang penting yang menang berbakti untuk rakyat

    ReplyDelete
  4. Kita tak boleh biarkan diri kita dipengaruhi dengan media massa. To me, if you don't read the newspaper you are ill informed but if you read it, you're misinformed. So the best way ialah dengan membaca berpada2 dan gunakn akal fikiran sendiri. Calon2 yg hanya muncul bila nak undi ni dari dulu lagi berperangai macam ni.. So no surprise..

    Sebagai rakyat, just don't be easily fooled with empty promises.

    ReplyDelete
  5. err..bole tak kalau di tulis dalam bahasa Malaysia sepenuhnya atau bahasa Inggeris sepenuhnya?? Tak paham la...maaf eh.

    ReplyDelete
  6. 1) Kenapa bila time pilihanraya barula semua sibuk memancing undi dan buat-buat mesra rakyat dan pelbagai janji diberikan dan cuba dikotakan?
    2) Kalau before this batang hidung pun tak nampak, time pilihanraya gunung didaki,hujan direnangi, yang susah ditolongi, yang lambat dicepati dan pelbagi perkara yang susah sebelum ini disenangi.
    3) Macam kata dalam satu buku Sidney Sheldon " Politic is the best con in the world" . Pelakon di arena politik lagi hebat dari yang tercalon untuk Pelakon Lelaki dan Wanita terbaik.

    *setuju sangat. kadang-kadang miza pun terfikir. sebelum ni nak nampak batang hidung pun susah. haiyaa -.-

    ReplyDelete
  7. wpun tak de parti yg ideal, tp somebody got to be the leader, and kita semua ada tanggungjwb menentukan pemilihan itu--me pun tak minta politik, tp realitinya, politik yg menentukan pemerintah ok :)

    ReplyDelete
  8. Dulu sya pernah kerja di satu syarikat yg berpengaruh. Bila ada PR terutama PR Kecil, waktu itu brg hakmilik syarikat spt pajero di pinjam utk kempen mrk. Waktu sama juga kami dikerah utk buat program majlis serah kunci utk penduduk kawasan tersebut.

    ReplyDelete
  9. belia sekarang atau orang politik panggil pengundi muda ini saluran 3 kena dengar 2 belah pihak dan bandingkan dengan ilmu yang kita miliki dan pandang apa yang terjadi di sekeliling kita.keputusan ditangan anda.sekarang golongan muda adalah pengundi paling ditakuti dan paling diminati.gunakan undi anda dengan bijaksana

    ReplyDelete
  10. Memang betul...perasan tak dlm 2 thn terakhir ni kita byk melalui plhnrya kecil..mgkin kot dgn cara tersebut rakyat akan terima apa yg sepatutnya mrk dpt..sy sendiri dr DUN Ijok.bygkanlah sekian lama mohon traffic light x dpt.tp dlm seminggu tu bleh dpt 5 traffic light.jln masuk ke kg sy x pernah jam.tp minggu tersebut nak balik kg pun susah sbb jln semua di tar. kini nak cari jln tanah merah pun payah.lepas ni nampaknya rezeki org merlimau. Percayalah..kita merancang Allah jua merancang. Perancangan Allah adalah yg terbaik!!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails