January 6, 2011

Viruspadu The Pink Lover

Yiezaa, Segmen Terjah kembali. 2011, more terjahan to come. Hik3..So, mangsa kali ini adalah :


Inilah terjahan Saya :

1) Viruspadu @ Jemah Penggemar Pink
- Yiezaa, pink dan viruspadu memang tidak dapat dipisahkan. Suka benar dengan warna pink. Samalah juga dengan wifey yang juga " The Pink Lover" . Most men don't like pink but love woman yang suka Pink. Nampak sweet, cantik, dan sejuk mata memandang. No wonder a lot of bloggers wanita popular berbackgroundkan template pink seperti IrineNadiaMarcello, The Pink Stilettos dan Cik Nadia Bayu to name a few. Aura kewanitaan lebih terserlah dengan warna Pink.

2) Entry yang Santai dan Mudah diterima
- Entry berkisarkan peribadi, keluarga, anak-anak dan mostly "Parenting". Gaya bahasa yang mudah diterima, jiwa keibuan yang menarik ramai pembaca untuk terus setia membaca kisahnya.

3) Jaringan Network Yang Mantap
- Salah satu kelebihannya adalah jaringan network yang mantap. The "3 Adik Beradik Hot dan Popular" iaitu Ceeramoon, Jemah@Viruspadu dan juga Sepet [ Terjah|Sepet oh Sepet] .Hits ketiga-tiga adik beradik ini riban-riban. Di samping itu, jaringan follower serta pembaca setia pun ramai. Why? Of course kerana sikapnya yang mesra readers yang mudah melayan kerenah especially kalau di twitter. Keep it up Jemah.

4) In Person Jemah memang Friendly

Met her once during Sesi Berbuka Puasa Digi Angels di The Apartment, KLCC tahun lepas. Walaupun tak sempat berborak , apabila saya minta bergambar, dia tidak banyak kerenah dan tersenyum sahaja. Dia salah seorang antara yang terawal sudi jadi Sponsor My Raya Moments Contest. Terharu time tu ,ramai bloggers popular sudi jadi sponsor. Well, feedback dari yang lain pun menggemari gayanya. Plz attend more event in the future ya, dan jangan lupa heret Sepet sekali, ramai pembacanya mahu berjumpanya face to face.

5) Template Blog
- Honestly said, i think sepanjang mengikuti blog Jemah hampir 2 tahun , i think template terbaru ini antara yang paling saya tidak suka. Agak kurang user friendly jika dibandingkan dengan template2 sebelum ini.Apapun, lain padang lain belalang kan?

Ini Hits tahun lepas rasanya, skangni Sure lagi mencanak-canak (sorry jemah, tak mintak permission dulu)


6) Advertorial Tips
Yiezaa, who said blog personal tak boleh buat Income yang masyuk ? Jemah, one of the Malay Blogger yang saya perhatikan sejak dulu selalu mendapat Advertorial dari Nuffnang. My personal observation, of course keunikan blognya, niche blognya, dan juga gaya bahasanya jadi mudah produk berbentuk kekeluargaan seperti susu untuk ibu dan anak, produk kekeluargaan,dan sebagainya dipromosikan di blog ini. anything to add Jemah , ramai yang nak tahu rahsia ni...
7) Teguran | Komen Oh Komen
Oh teguran ini ditujukan buat diri sendiri juga. Saya perhatikan banyak komen di entry Jemah tidak berbalas. Bila komen berbalas, pembaca akan terasa lebih dihargai, termasuklah diri sendiri. Teguran buat diri sendiri juga, lambat balas komen dan banyak komen tidak berbalas, namun saya sendiri akan cuba perbaiki along the way. Yup, give and take adalah sebaiknya kan?

8) Hari hari Mau....Baca
Tagline memang cool. Salah satu blog yang saya selalu singgah senyap-senyap juga. Ada banyak lagi yang menarik rasanya, but i leave it to u readers untuk menilainya.

Waitt, blom habis lagi. Apa pandangan anda tentang Blog Viruspadu? Kenapa anda Suka baca blog dia dan apa yang ada rasa boleh diperbaiki or anda mahu tahu darinya? Yiezaa..Of course ada hadiah....4 pengomen terbaik/constructive feedback akan memenangi 5 GTO Pointz . Pemenang akan dipilih oleh Jemah sendiri.

22 comments:

  1. Apa pandangan anda tentang Blog Viruspadu?

    Pada pandangan Miza, blog virus padu sangat cantik ia kerana penggunaan layout warna pink iaitu warna yang amat digemari oleh semua kaum hawa. Paling penting tak menyakitkan mata dan tak menganggu konsentrasi nak membaca :) Penulisan yang santai kemas dan mudah difahami.


    Kenapa anda Suka baca blog dia dan apa yang ada rasa boleh diperbaiki or anda mahu tahu darinya?

    Miza suka baca blog Viruspadu kerana terasa aura keluarga bahagia disana. "One Happy Family" suka tengok gambar yang cantik dan menarik. Paling penting entry santai dan straight to the point. Tak banyak melalut itu dan ini :)Apa yang penting, banyak info yng dikongsi sebagai pengetahuan untuk para pembaca :)


    Apa yang boleh diperbaiki ?

    Ini hanyalah cadangan dan pendapat daripada Miza, apa kata kurangkan entry yang banyak kepada 2 3 entry untuk 1 page. Jadi tak perlu scroll meleret-leret sampai ke bawah. Cadangan kedua selaraskan sidebar dengan entry yang dipaparkan biar nampak seimbang dan selari. Okay tak ?
    Cadangan ketiga boleh juga tukarkan penggunaan 3 column kepada column. Mungkin nampak lagi kemas :)

    *Cadangan semata-mata. Ampun dan maaf jika ada yang mengguris hati tuan empunya blog Viruspadu.

    ReplyDelete
  2. akhirnya baru hari ni dapat berkenalan dgn kak jemah..sbb sblom nie try buka xpenah nak lepas..mesti akan keluar 'cannot be displayed'...kenal kak jemah nie pun melalui sepet dan ceeramoon..waaa very the pinky yerr kak jemah...rasa macam tak layak nak komen sebab masih baru lagi dalam belog..cuma nak gtau jerr warna pink kat sidebar terlalu pinky sangat...menusuk tross kat mata...hehe tue pandangan saya jer laa...

    ReplyDelete
  3. nak kena terjah blog ni dulu lah baru boleh komen :)

    ReplyDelete
  4. saya suka pink. hihi.. blog dia ni banyak sal cita sal anak, family la.. lain benor sy tengok. cam besh ja.. nampak sgt la priority dia tu.. rasa nya leh jugak la amek pengajaran dari dia ni.. moment-moment paling indah dalam idup ni.. ta semesti kita simpan dalam ati ja kan, kita leh kongsi dengan orang.. mana tau orang len dapat manfaat. mungkin jugak yang bermasalah pn leh terbuka ati menyelesaikan bila tgk "bahagianya" diri ni.. ;)) apa pn. al the besh la.. suka3.. ;))

    ReplyDelete
  5. saya baru 1st time dgr nama blog ni... (agak kuno sikit)... template blog kak jemah sgt menarik perhatian sy... sebab ada gambar dia bersama suami dan anaknya... warna pink sgt menyerlah... kisah2 dia juga menarik dan ada yg mencuit hati... saya suka baca kisah cinta beliau bersama si suami...

    saya rasa ada kekurangan di blog itu... blog tue tak de shoutbox... saya suka tinggalkan jejak kat shoutbox... =_=

    ReplyDelete
  6. Saya dah lama jugak terjah blog viruspadu , sbb utama mula2nya sbb nak tau siapa dan knape namanya Viruspadu ..kenapa dan kenapa ? heheheh ...
    komen2 pun biase tp dah lame jugak la tak visit,baru bbrp minggu sudah visit balik.

    agak terkesima jugalah tgk kecanggihan paparan blog beliau..bg sy canggih sbb ade pic sndiri n family kot jadik background ? ;)


    dan akk jemah juge penah komen2 d blog sy juge...tenkiyu...dtg le slalu k...

    ReplyDelete
  7. wife aku pembaca setia blog viruspadu ni.. dari sebelum kawin lagi dia dah follow blog dia ni.. memang menarik dan cara penyampaian santai..

    sama macam aku bro,, lelaki kurang sikit dengan pink.. sampaikan wife aku nak belikan baju pink dekat aku.. aku kata please...jngan.. hehehehe

    ReplyDelete
  8. nak try buat layout pink la bro eyriqazz, ok tak?hehehehe

    ReplyDelete
  9. sumpah hebat..personal bloggers yang boleh jadi popular....

    ReplyDelete
  10. blog VP mmg best.dah bertahun2 saya ikut blog dia.tp blog saya pun pink tau..jom dtg tgk.

    ReplyDelete
  11. kene tgok blog nie, mcm menarik je

    ReplyDelete
  12. Blog si Jemah dah mengalami transformasi yang cukup menarik..honestly dulu kureng tapi sekarang dah bertambah seri...

    Itu baru blog beliau..lom lagi orangnya..cukup peramah gilos..hehe..aku pot pet 3 perkataan dia pot pet 30 perkataan..ahaks..amacam tak caya korang gi sergah dia bila korang terjumpa kat mana-mana..hehe..

    larikkk..mengamuk jemah karang..wakakaka

    ReplyDelete
  13. huaa..sgt suke tgk blog kaler PINK!! ade aura ..heheh :)

    ReplyDelete
  14. huhuh saya pun dah lama follow blog ni.. mmg hebat ramai follower dia... kagum gak...

    huhu bila la eriqazz nak terjah blog buruk saya... hehehheheh

    ReplyDelete
  15. slh satu blog list yg wajib baca hari2.. suka dengan gaya penulisan kak jemah & juga cerita tentang karenah anak2 nya ;-) kak jemah pun cantik, suka tgk..

    ReplyDelete
  16. wah..cayalah..mmg byk betui traffic diaorang jika dibandingkan ngan blog ai yg kecik tue..aperpon tahniah n tumpang happy juga..:D

    ReplyDelete
  17. thanks sebab sudi komen pasal blog skyjuice tak mesra reader haritu..tgh dlm proses nak improve. gto ni tulis guna font ape ek..saja nk tahu..

    ReplyDelete
  18. Dear All :thanks for the feedback...nanti bsk viruspadu akan kasi 4 komen terbaik...

    ReplyDelete
  19. sbb baru jer me terjah blog virsupadu tu, so me nak komen lah gak-

    me pernah dgr psl blog ni dari GTO gaklah,
    my1st impression: peliknya nama tu--naper nak guna term 'virus' --bagi me agak pelik sbb virus kan synonym dgn penyakit..anyway, pelik means unik..

    so bila me dh terjah, me tercari2 what's the unique part of the blog??--just another pinky mommy's blogger? --so far me dh jumpa agak ramai pinky mommy bloggers with pink theme and family+kids stories, including mine! but viruspadu.com mungkin ada kelebihan dari segi simple layout, gaya santai dlm penulisan entry, and the most impressive part(me envy ok) hits + UV yg sgt tinggi which is a big advantage for advertorial purpose! keep that up.

    since my blog content to some extent agak similar with viruspadu.com, and me always wanna learn to improve my blog (kiranya my one of my source of inspiration ), so me dgn suka hati and tanpa berlengah2 lagi dh masukkan viruspadu.com dlm my bloglist--senang me nak terjah anytime:)

    me tak de nak bagi apa2 suggestion pun sbb me rasa blog viruspadu.com dh sgt ok!! cuma kalau lagi ramai loyal readers mesti lagi debomb--now pun dh ribu raban kan :)
    cheers! happy blogging!!

    ReplyDelete
  20. Saya hari-hari mau bukak blog VP sebab Jemah mesti update. Saya sempat dengan template lama dan yang tebaru ni lagi cantik dan yg penting cepat loading.

    Jemah menggunakan bahasa yang senang nak faham, kelakar dan entry nya ada perenggan..so taklah kena baca sampai tak boleh berkelip mata. Gambar tak usah cakaplah semuanya menarik.

    Saya start baca VP sebab tertarik kisah Arwah Alesya dan macamane Jemah meneruskan kehidupan setelah menjalani ujian Allah dengan tabahnya. Dan juga cerita episode u pink my heart mmg kelakar.

    Cuma saya harap Jemah kalau buat N3 pendek2 tu, janganlah pendek sangat, penat buka blog dengan bkobar2 nak baca tp alahai.. cinonet ajo...

    Teruskan berblog ye VP, Chaloh...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails