March 25, 2011

My 9 to 5 With Nokia E7

Umm,agak pening juga mula-mula mahu menulis entry ini. Tambah-tambah lagi bila kena letak video. One of my weakness ialah saya tidak begitu pandai dalam editing the video (Newbie in video editing). Plus masa yang mencemburui ditambah pula my "Editing Video" software iaitu Pinnacle Studio buat hal pula. Nak install kembali, CD pula entah simpan di mana. So, video dibuat without further editing/touch up/tambahkan ayat etc. Maafkan dari saya namun saya akan tambah ayatnya di entry ini.

Well, My 9 to 5 with Nokia E7. Nokia E7 ini mostly the target users adalah golongan Profesional/pekerja di pejabat i.e. cam sayalah (banker ke teacher?hik3...). Polisi syarikat membataskan saya mengambil video/gambar di dalam pejabat, jadi saya rakamkan di waktu malam ,some of the feature yang saya gunakan ketika my 9-5 or lebih tepat lagi, my 8-6pm (including bfast as well). Inilah video saya :


Details/Description :

1) 8-830 pagi - Kebiasaanya, breakfast di Cafeteria di Pejabat. Sambil breakfast :

- Surf internet especially news I.e. The Star, perkembangan terkini (Ohh, kecoh Isu Video Seks Pemimpin Pembangkang tu ya? )

-Check to do list/Calendar for this week. Bagusla Nokia E7 ni, mudah saya nak letakkan my main to do list di Main Screen, so bolehla semak aktiviti minggu ini yang penting i.e meeting, Bayar bil, wife kursus etc.

-Check email. umm, auto push to my phone.So mudahla nak semak email. Apa yang lebih saya suka, ianya boleh baca/open applikasi seperti Microsoft Office,PDF word etc...Microsoft word download n open dalam bentuk Quickword. So, alertla juga latest email sebelum memulakan kerja kan?

2)830pagi - 6petang (Ofis time)
Umm, bekerja di pejabat, takdela boleh guna phone sepanjang masa kan? But it help me a lot especially on certain applikasi i.e Office part yang terdapat pada Nokia E7 :

- Calculator. Namapun banker. Kenalah guna calculator. Hik3, kadang-kadang tersilap letak calculator, so boleh gunakan phone ni as a back up calculator. Umm, most phone ada calculator kan?

- Dictionary - Yiezaa, Selain dictionary bolehla semak di handset apabila kurang pasti tentang maksud sesuatu perkataan. Penerangannya pun mudah, senang difahami.

Selain tu, time lunch, bolehla snap gambar menarik untuk diupdatekan di blog di malam hari, i.e. Makanan yang best dimakan time lunch. Rasa malu la pulak kalau bawa kamera pi lunch kan? Dengan kualiti kamera Nokia E7, yiezaa, killing 2 birds with one Stone. Means dpt tangkap gambar n boleh update more entry.


Oh, Check this Cool Video too :



Overall, saya rasa ini antara phone yang sesuai untuk golongan yang bekerja di pejabat. Selain nampak lebih profesional, banyak applikasi yang berguna boleh digunakan di pejabat. So, menjimatkan masa, lebih produktif, means kualiti kerja dapat ditingkatkan, tak gitu?

2 comments:

Related Posts with Thumbnails