Harini di rumah jaga Alisya. Wifey ada meeting di Sekolah. Call/Buat home delivery Mc Donald's. Katanya cawangan Jalan Gombak akan buat penghantaran. Yang bengangnya, order pukul 925 pagi. Pukul 11pagi masih belum sampai. Sudah 1 jam setengah. Dah buat call ke Mcd customer service, tiga kali, kata cawangan Jalan Gombak akan telefon. No call, nothing, and I'm waiting dan marah + lapar...
Umm,inikah cara melayan pelanggan? Tahula ramai tengah redeem kupon RM5 dapat dua ala carte big breakfast, tapi customer lain pun kena jaga juga? Ini bukan kali pertama delivery lambat sampai....Banyak kali dah..E-mailkan ke Mcd langsung tak berbalas..
P/s : Inikah mesra pelanggan namanya?
sabar..sabar...separuh drpd iman...
ReplyDeletejgn marah2 nnt cepat nmpak tue..hehe
memang teruk betul kalau macam tu, kalau macam tu baik call restoran mamak lagi cepat
ReplyDeletehurmm..
ReplyDeletealamat rumah eriqazz bg lengkap tak?/
takut tak dapat cari alamat je..
duluu pernah mc D hantar, tp x cukup..kol balik n dia ckp dia kn send..tp da sejam, x smpai2..trus kol lagi skalii, marah2 n mtk dia anta double..sbgai gntii rugii..naseb baek dia ckp ok..hehhe..dptlaa 1 set free..
ReplyDeletekite bakor jer... kite bakor... kite bakor... haha...
ReplyDeletesabar2...
salam eyriqaz,
ReplyDeletesabar jela kan...patut mcD buat macam sistem domino pizza, lambat je dapat pizza free satu..
Better buat aduan thru online.Haritu saya kena.Then buat aduan.Lepas tu,MC D customore careline call.Dia kata sorry apa benda.
ReplyDelete#LyNn'Azlina:hik3..thanks..betoi gakstu..selepas 2 jam ,akhirnya sampai..janji nak telefon,langsung tak telefon...
ReplyDelete#Sharinginfoz :oh,restoran mamak saya dah blacklist almost all..
#syafiqsulaiman:umm,bukan kali pertama buat delivery ni..almost setiap minggu...
#cik Dil :oh,bertuah..takpela..saya dah report kat NCCC....tak puas hati betoi...bil telefon call 4 kali dah kalah harga yang saya order tu...
#Ezal R :hik3.pengaruh kak limah laa ni?
ReplyDelete#Ladysirna :dulu dia ada buat kan?mungkin coz selalu sgt lewat,diorang cancelkan program tu..lepas ni nak order domino je la..cepat,dan puas hati
#haiqal :dah adukan..no response at all..macam masuk telinga kanan,keluar telinga kiri..better saya reportkan ke NCCC terus..time is money...
me kdg2 order gak--memang standard 1-2 hrs baru sampai deliverynya..
ReplyDeletegtu pulak yee..
ReplyDeleteabis la mc-d pasnie.. ;P
ReplyDeletelamanya. order pizza kejap je dah sampai. apa-apa pun sabar ye bro. hehe
ReplyDeletebuat aduan la en. eyriqazz.
ReplyDeletesaya da banyak kali kena n macam2 pulak tu..
sekali je lagi saya kena, memang siap la kan..
dah la lapar, lambat pulak sampai, maka mrah la kite ye x?
ReplyDeletesabo.. sabo..
#Mama Zharfan :dah terlampau kerap sangat MZ...mana tak bengang..at least, call say sorry sejukla juga hati..ni buat dunno je..
ReplyDelete#ishiko:gitu la die...
ReplyDelete#ArELeEz:part yang bagus saya kata bagus..byk entry saya sebelum ni memuji mcd i.e. makanannya..tapi in term of home delivery ni..memang kecik hati...
ReplyDelete#Miza Yusof:hik3..sib baik sampai juga walaupun selepas 2 jam..tau tak apa jawapan delivery boy nya?
ReplyDeleteMaaf bang, mereka byk layan walk in customer especially yg promosi Rm5 dpt 2 big breakfast tu..Umm,tak salah..tapi saya pun pelanggan juga..kenala berlaku adilkan?
#marina anakcikbob :memang dah adukan pun..buat aduan kepada National Consumer Complaint Centre..Umm..jgn main2 ngan eyriqazz...
ReplyDelete#Aini:betoi,betoi,betoi...
ReplyDeleteaku pernah kena , sampai tak hantar2 bro . lagi sadiss
ReplyDeleteselalu kena tp malas nk report hee
ReplyDeleteHaih.. aku pun terkena daaa.. kitorang wat delivery kat opis (kitorang stayback kat opis malam2 so main door dah kunci).. dier dah sampai opis tapi dier g laa ketuk main door yg gelap gelita tu. plak tu bukan nak kol kitorang cakap dah sampai. terus2 je dier balik Mekdon balik... kitorang soh rider datang balik pastu rider leh kater "kene datang balik ke?".. ape ke bangangggg la.. abis.. aku nyer order tu ko nak bayar ke..ngeng!
ReplyDelete