August 11, 2011

Halaqah Sentuhan Qalbu | Penguat Semangat Adikku

Halaqah Sentuhan Qalbu , Setiap Selasa, 10 malam di TV9
(Credit picture to AdmiralHafiz )

Honestly, eyriqazz tak pernah tengok cerita Halaqah Sentuhan Qalbu ini. Tapi, lepas ni rasanya akan eyriqazz tonton or rakamkan ia. Terdetik untuk menulis pasal ini atas permintaan adik perempuanku. Mesej yang saya terima darinya :
" Nak request something boleh? Kalau xbleh, it's OK. Saje je..Wat entry untuk kisah Lin. Dengan dugaan yang lin terima sebelum ini [ Penangan Janda Anak Dua| Badigool Bekas Adik Ipar!!!!!!!] , salah satu penguat semangat tengok Citer Halaqah Sentuhan Qalbu ,TV9. Lin dengan berani tulis something kat wall FB Halaqah tu. Pastu admin tu balas komen lin. Seronok weh. Boleh tak abang buat entry pasal lin n halaqah ni.

Of course la boleh untuk adikku. So, entry ini saya dedicatekan khas untuk adikku. Umm, sedikit info pasal cerita ini yang diambil dari entry bro AdmiralHafiz yang bertajuk :


" Bagi yang tidak tahu, rancangan Halaqah Sentuhan Qalbu adalah sebuah rancangan hasil kerjasama antara ESQ Leadership Centre & Media Prima TV9.
Ianya berkonsepkan spiritual interaktif dan menyentuh permasalahan hidup dengan penyelesaian berasaskan nilai-nilai Islam, Iman dan Ihsan."
 
Memang nampak menarik rancangan ini. Kisah pengalaman diolah dan dikongsi untuk mematangkan dan mengajar . Lepas ni bolehla tonton sendiri.
 
Buat adikku, Lin. Semoga dikau terus tabah dengan dugaan ini. Ada Hikmah di sebalik semua ini. Buat bekas Adik Iparku yang Badigool, ku panjatkan doa setiap hari di bulan puasa yang mulia ini, semoga dikau  menerima pembalasan yang setimpal. What goes around, comes around.....Aminnn....

9 comments:

  1. tak pernah tonton. boleh laa tengok nanti.sebab lepas terawikh memang balik terus tido. rasa flat gila puasa2 ni.

    ReplyDelete
  2. halaqah musim kedua nie sangat2 menyentuh hati..sebab semua citer berdasarkan pengalaman sendiri

    ReplyDelete
  3. moga bekas adik ipar bro insaf. dan yang penting adik bro tu skrang OK. support moralnya.. barakallahulakum

    ReplyDelete
  4. musim baru punya tak pernah tengok lagi

    ReplyDelete
  5. Tengoklah jugek Inilah Kisahku di TV 9 tiap hari 6.30 petang. Kisah-kisah mereka yang Allah bagi petunjuk untuk kembali kepada Allah...semoga bermanfaat.

    ReplyDelete
  6. Bagus ni.. sama ke bro dengan semanis kurma..

    ReplyDelete
  7. pia pon suke rancangan ni,food for the soul(walaupon kdang2 missed)

    kalo tak nangis kerana takutkan Allah(ssh sebenarnya),takut something worng with me

    ReplyDelete
  8. me belum pernah tgk..me spesis cengeng mudah nangis kalau tgk apa2 yg menyedihkan ..:(

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails