August 12, 2011

Harga Rumah semakin melambung tinggi


PV13 Lake City Phase 3 Setapak ini kami beli pada harga RM268K, 2 tahun lepas. Now dah almost siap, kunci mungkin akan diterima akhir bulan ini. Sejak saya iklankan untuk disewa di Mudah.My bulan lepas, berpuluh-puluh panggilan saya terima untuk menyewa/membeli Condo ini.Especially dari agent.

Agent inform, harga semasa Condo saya ini jika dijual lebih kurang RM380K-400K. Fuhh, peningkatan lebih RM100K dalam masa 2 tahun? Nasib baik saya sempat beli rumah ni dua tahun lepas.

Umm, betulla. Harga rumah di KL sekarang ni semakin melambung tinggi. Semakin ramai yang tidak mampu untuk membeli rumah . Apakah faktornya ya?Spekulasi,demand? Kena tanya Abang Ensem camni. 

P/s : Terjahila blog Abang Ensem kalau mahu belajar selok-belok ilmu hartanah. Banyak tips-tips menarik dikongsikan di sana. Kata pepatah, better late than never kan?

6 comments:

  1. tu dua tahun, rumah yang saya beli pulak baru beberapa bulan. bulan 5 saya beli rm175K tapi terkejut tengok iklan skang jual rm200K++ . mak aih seb baik saya cepat. Alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, Mama bersyukur menetap di seremban nih harga rumah eyriqazz 2thn lepas tuh dpt beli rumah 2tgkt dgn keluasan 22x90. Tp kat sini pun ader tmpt2 yg harga rumahnya dah standard harga rumah kat KL. Memang kena cecepat pk nak beli rumah. Persoalannya? Mampukah kita? Tepuk dada tanya selera .... ^_^

    ReplyDelete
  3. Salam kenal.

    Singgah dan follow :)

    ReplyDelete
  4. sib baik ler zr pun dhselamat beli aprt kt cheras last 3 yrs..kalau x, huhuuh entah le

    ReplyDelete
  5. apartmen kat vista impiana, bkt serdang.. area upm..jauh sikit aar... opps.. folower ke 30000 wow angka bertuah..

    ReplyDelete
  6. untung 100k memang banyak gila tu bro.. apa pon aku pon bersyukur sebab dapat beli rumah tahun ni.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails