December 27, 2011

Jawapan Balas Dari MyRapidKL


Rentetan dari entry saya sebelum ini : Kau Ingat LRT ini Kau Yang Punya Ke? yang turut saya cckan kepada pihak MyRapidKL  ,minggu lepas, saya menerima panggilan telefon dari pengurusan Rapid KL berkenaan feedback saya ini ( 22 December 2011, dari nombor telefon: 03-78852585).

Inilah lebih kurang apa feedback dan jawapan balas dari MyRapidKL :

  • RapidKL memohon maaf atas kesulitan yang dialami dan mengucapkan terimakasih atas pandangan dan feedback yang diberikan. Mereka akui dari feedback sebeginilah mereka dapat memperbaiki dan meningkatkan prestasi.
  • Memberitahu bahawa di masa hadapan, tiket pergi dan balik turut akan dijual. Buat masa sekarang, kalau mahu beli tiket pergi balik, bolehla beli dua token tapi make sure, token yang berlainan digunakan ketika pergi dan balik. Eyriqazz dah mencuba masa singgahi KLCC lagi pada 25 December 2011, dan ianya berhasil.
  • Mereka turut memaklumkan bahawa, sepatutnya kalau time busy dan ramai pengguna di mesin,sepatutnya tiket/token turut dijual di kaunter manual bagi melicinkan urusan. Ianya bergantung kepada kakitangan yang bertugas.Time ni common sense itu penting.
  • Pihak pengurusan RapidKL akan menjalankan usaha yang berterusan bagi educate people menggunakan mesin tersebut. Juga lebih prihatin kepada kehendak pengguna demi kebaikan bersama.
  • Memohon maaf atas sikap Customer Service officer itu. Mereka akui, itu bukan cara yang baik melayan pelanggan. Perkhidmatan yang disediakan adalah untuk kegunaan pengguna, dan sepatutnya officer itu lebih matang  dalam melayan karenah pengguna.
Apapun, saya turut memohon maaf andai terkasar bahasa dalam entry itu.Biasalah, bila mood marah, emosi turut menguasai diri. Nobody perfect kan, begitulah juga saya.Yes, mesin itu bagus jika implementationnya kena dengan kehendak pengguna. 

Terimakasih juga buat Anonymous yang turut menghentam eyriqazz bertalu-talu di entry itu. Myself, i stand for my right dan apa yang saya rasakan betul. Alhamdulillah, nampak kesan positif apabila menaiki LRT lagi beberapa hari yang lepas, juga dari destinasi dan ke destinasi yang sama :


Before ( 17 December 2011)
After : 25 December 2011 . Stesen LRT KLCC, walaupun public holiday dan weekend, Queue sudah ditahap yang memuaskan. Kaunter machine pun sudah ditambah. Syabass

Juga lebih teratur dengan menyediakan palang 

Kaunter manual juga turut menjual token tiket. Win-win situation untuk semua kan?

Once again, terimakasih dan tahniah diucapkan buat pihak pengurusan MyRapidKL kerana mengambil pandangan dan feedback saya dari sudut yang positif demi kebaikan bersama. Inilah yang pengguna mahukan, sikap prihatin dan bijak dalam menyelesaikan masalah disamping tidak mudah melatah apabila diberikan komen yang negatif. Action speak louder than word kan?

The credit should be given when it due. Buat pengguna di luar sana, jangan takut untuk memberikan pandangan andainya ia boleh membantu diri anda dan juga pengguna lain di luar sana. Bukan salah yang kita cari,namun ke arah yang lebih positif, sebagai pengguna itu yang kita mahu kan? . Feedback anda tentang MyRapidKL bolehla di e-mailkan ke suggest@rapidkl.com.my

 Jawapan Balas dari MyRapidKL saya terima
Sebagai pengguna saya gembira
Feedback diguna demi kebaikan bersama
Ke arah yang lebih positif, tahniah dari saya

21 comments:

  1. win win situation semua org merasa kesenangannya..

    ReplyDelete
  2. siyes bagus eyriqazz...siyes bijak+berani...ni la owg yg kita cari...blh jd pemimpin ni ^_^

    ReplyDelete
  3. wah..siyesss tahniah bro and tahniah buat rapid kl !

    ReplyDelete
  4. Aiseh. Eyka baca entry yg lama tu baru entry terbaru ni uncle (sbb link yg lama tu nail refferals kt nuffnang) wuwuwuwuw T_________T

    Papepun, good job uncle! And Well Done Rapid KL :D

    ReplyDelete
  5. kanapa anon nak butthurt kalau incek eyriqazz complain?
    sebab dia rasa kita perlu terima semua perubahan?
    u know what, sometimes, they need our opinion n feedback to maintain/upgrade their service n skill.
    so, no harm with complaining.
    kita buat je complain, kalau diorang jawab means diorang responsible.
    kalau tak jawab, paham2 je la kan.

    n one more thing. incek eyriqazz bukan complaint je, ada jugak yang puji-memuji. mesti dia tak follow incek eyriqazz.

    ReplyDelete
  6. Sikap profesional Feedback yang begini kita mahukan..jangan cepat melatah,segala cadangan serta penambahbaikan adalah untuk manfaat semua agar kita bersedia menjadi negara Maju pada masa akan datang..

    ReplyDelete
  7. oooo..ok dah tau rahsia beli 2 token.. nape takpenah diwar2kan..betul tak??

    ReplyDelete
  8. good job bro... semoga semua sistem pengangkutan awam kat malaysia nie akan bertambah baik mutu servis dan perkhidmatannya...

    ReplyDelete
  9. Tahniah MyRapidKL sebab bagi feedback. Tadi baru baca balik komen2 entri asal especially from Annonymous comments. Baling grenade, kemudian sorok tangan? Character orang penakut.

    http://boisanerd.blogspot.com/2011/12/tak-salah-buat-complaint-atau-bagi.html

    ReplyDelete
  10. Macam tulah bagus.. dapat terima kritikan dan pandangan orang.. kalau eriqazz tak tegur dia orang mesti perkara tu still berulang..

    ReplyDelete
  11. terbaik! yg penting mereka berani terima pndngan & kritikan pgguna lain..Servis pun akan bertambah baik kan dan bnda yg sama takkan brulang lagi.

    ReplyDelete
  12. #El-Janna :yup,itula yang sebaiknya...

    #einz:thanks..Umm...ketua keluarga boleh..hik3

    #Mama Zharfan:thanks sis

    #Anonymous:thanks

    #mama rifQy:the credit should be given when it due..kalau most organisasi di Malaysia camni,sudah pasti lebih bagus

    ReplyDelete
  13. #eykameow:thanks sis..dan tahniah Myrapidkl pantas bertindak..

    #marina anakcikbob:can't agree more..sometimes people don't like kita complaint..tapi kalau utk ke arah positif apa salahnya...lagipun, tentu diapun pengguna lrt kan?

    #artzam :yup..itulah yang sebaiknya...better cakap depan2,complaint kepada pihak yang sepatutnya...dari nyumpah2 belakang,baling batu sembunyi tangan, then cakap, action has not been taken....

    #BABY(MAMA AMANA&ARIEF):kalau tak kerana entry sebelum ini dan komen pembaca,saya pun tak tahu boleh beli tiket pergi balik camtu...

    #hazman aka species1980 :yup..MAS coming soon...huwa,huwa,huwa...

    ReplyDelete
  14. #Bo the Nerd :takpelah bro..pendapat orang,biarla mereka dengan cara mereka..thanks bro for entry...

    #Myvitrd :walaupun saya bukan pengguna tegar lrt, tapi apa salahnya utk kebaikan bersama?

    #HafizRahman.com :thanks bro

    ReplyDelete
  15. tahniah...setiap feedback yg diterima dapat membantu utk memperbaiki lagi sistem yg sedia ada.

    ReplyDelete
  16. perghhh...mmg terbaikk..

    betul2..kite ade hak kte...xkn la nk tadah je ape yg dberi,kite bayar bknnye free...

    tahniah pihak rapidkl, tahniah bro gak!!..

    ReplyDelete
  17. Good job! Tahniah kpd both blogger dan RapidKL. Semoga servis akan diperbaiki di masa hadapan :)

    ReplyDelete
  18. Tahniah.. Jarang kita lihat orang berani suarakan pendapat. Memang teguran anda ni dapat memudahkan pengguna Rapid KL yang lain.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails