December 19, 2011

Kenapa Taknak Terima Perubahan?|Melayu Pemalas!!!


Anonymous said...

Walaupun x selalu x naik train,kamu bleh belajar system baru ni kan??kenapa x nak terima perubahan??kenapa pelancong yg baru dtg ke negara ni reti berdikari utk beli token dimesin..anda patut rasa malu dengan pelancong negara asing..melayu pemalas!!!! - Komen Anonymous di entri Kau Ingat LRT ni kau Punya ke? -

Amboi, sedapnya bahasa mengata taknak terima perubahan dan Melayu pemalas? Of course u r not malay kan? Agak-agak u baca habis tak entri saya or main serkap jarangke? Saya ada mention di entri itu ianya dari sudut positif agak bagus cuma perlukan improvement antaranya boleh tiket pergi dan balik, duit rm5 dan RM10 turut diterima, dan mungkin di kaunter turut dijual juga seperti sebelum ini. Adakah RapidKL ada buat survey kepada pengguna sebelum introduce sistem/machine ini?

Tak semua orang nak guna Touch n go macam pengguna kurang tegar macam eyriqazz. Kalau pergi sefamily 5 orang, nak beli 5 touch n go ke? Is it worth it? KL ini tempat destinasi pelancong asing dan dalam, kesianla orang-orang macam mak saya dari kampung (terengganu) kalau nak dipaksa beli touch n go juga?

P/s : Baling batu sembunyi tangan? Jangan jadi seperti lalang....At least saya berani meluahkan pandangan dan hak saya sebagai pengguna..

26 comments:

  1. Perubahan tu agak cepat jugalah.. 4 hari sebelum saya naik LRT ke masjid jamik masih gunakan sistem kad beli dekat kaunter tu.. Lepas tu, bila nak naik LRT lagi pergi Pudu Central, dah jadi token..
    Mungkin masa tu 1st day diperkenalkan kot.. sebab pekerja rapid kl dok tolong explain dan tunjuk macam mana nak guna..
    (^______^)

    ReplyDelete
  2. aduhai,manusia mmg cpt beri komen tanpa baca smpi habis kan?? aduss.

    ReplyDelete
  3. betul jugak tu eyriqazz.sangat tak relevan nak pakai touch n go kalau satu family kan

    ReplyDelete
  4. Yg komen ni agaknya staff Rapid LRT gak la tuuuu, tension ramai sgt mengadu.. Hahaha

    ReplyDelete
  5. anak la ayam..ya a aww..hehe

    dah canggih ye LRT? tapi menyusahkan?

    ReplyDelete
  6. sabar bro eyriqazz.napa la cik anon tu main hentam n serkap jarang je? ishh memang tak patot betul.At least komen la secara berhemah, ni tak..

    LATEST ENTRY : Pelik Sangat Ke Berbaju Kurung?

    ReplyDelete
  7. hehe, teringat masa mula2 guna token ni.... susah betol nak beli....terus top up kad touch n go n tak beli token smpai skrg hehehehe

    ReplyDelete
  8. Bro eriqazz,setiap org ada pendapat sendiri. Jika bro percaya kritikan bro mendapat kebaikan kelak, teruskan. Jangan hiraukan apa org lain nak kata. Tula cabaran as a blogger i think.

    ReplyDelete
  9. Terbaik...
    Setiap orang ada pandangan sendiri...
    Tak baca entry sampai habis la tue...

    ReplyDelete
  10. http://wanwidget.com
    saya setuju ngan abg eriqazz

    ReplyDelete
  11. sangat2 tak paham kenapa lah cik anon suka dengki dgn bro? dah tak suka tak yah la baca entri...isk isk...

    ReplyDelete
  12. komen itu sebenarnya meluahkan kejelesan..

    mana yg betul apa salah kita amik sbg idea utk improvement.. mmg patut ada tiket pg & balik..

    ReplyDelete
  13. ini bukan isu Melayu pemalas.

    sepatutnya penambaikan menghasilkan sesuatu yang lebih baik, bukannya menghasilkan sesuatu yang lebih menyusahkan..

    setuju dengan eyriqazz. ni kalau orang tua / sedara datang dari kampung ni takkan la nak suh beli touch n go setakat nak naik sekali dua..

    dan lagi satu, sy kalau nak lrt memang akan beli tiket pergi balik sebab tak yah susah2 nak beratur nanti. kalau macamni gayanya, makin sesak la KL sebab suma orang suka naik kenderaan sendiri instead of public transport..

    ReplyDelete
  14. sistem pengangkutan awam kat malaysia memang sangat sangat tak mesra pengguna..sistem mereka lebih mesra pelabur saham..iaitu sistem diorang dibina utk keuntungan..bukan untuk memudahkan pengguna..so memang tak hairanlah kalau hal2 macam tiket pergi balik (which is pada saya sangat2 tak patut) tak dijual..

    lebih lagi dengan pekerja yang perangainya macamlah dia tu yang CEO kan..hahaha..

    ReplyDelete
  15. cepat sgt nak ktitik tanpa guna otak...nak carik kesalahan org jek.. linda pun kalau naik train sefamily, walaupun ada T&G still pakai duit sbb mana leh touch semua anak beranak kan..

    ReplyDelete
  16. saya memang rasa rapid nih buat sesuatu ngan tergesa-gesa, at least bgtau la awal2 nk launchkan sstem baru ni.Menyusahkan time org nk g keja,kekadang terlupan nk top up kad touch n go tu, kekadang kesian gak kat pelancon or even warga msia sndiri sbb blur xtau nk tnya spe(kekadang staff xde).apa guna kaunter tu? buat la mcm dulu jual kat mesin n kaunter,org tua lagi kesian xtau apa2. dah la mesin tu ada 2 je kat taman bahagia nya lrt..buang masa..apa2 pon at least buat la secara berperingkat..mcm start pakai kad sja naik bus rapid lah tergese-gesa..

    ReplyDelete
  17. Komen emosional nie mmg CIK ANON je laa orangnya .... p/s : Eden tunggu bro punya review pasal RESTORAN SEKINCHAN IKAN BAKAR....nak dengar gak idea/cadangan bernas bro untuk diorang tue....

    ReplyDelete
  18. kenapa perlu nk komen berbau perkauman, tak semua melayu pemalas, dan tak sumer bangsa lain rajin..

    ReplyDelete
  19. melayu pemalas ek? alahai sabar ajerlah.

    akak pernah naik lrt taman melati nak ke klcc. nak beli tiket gi balik tak boleh pulak..best lagi naik star.

    bila blk naik dari klcc org punya ramai sbb time org blk kerja..panjang giler beratur..buang masa ajer kat situ kan.

    ReplyDelete
  20. gila lama tak naik lrt. main token2 macam funfair pulak yer.

    ReplyDelete
  21. bg aku dlm hal ni kesilapan paling besar Rapid KL ialah - tiada token pergi dan balik..

    bayangkan apa yg berlaku pd malam tahun baru, malam merdeka & pagi hari merdeka selepas perarakan.

    Selama ni pn RapidKL yg bg cadangan ms hari merdeka cthnya.. "Digalakkan beli tiket pergi dan balik utk elak kesesakan" - so benda baru ni mcm bangang jugak la xde pergi dan balik

    ReplyDelete
  22. mdfaizal=kita tengok la mlm tahun baru ni macam mana..ada ke tak der tiket pergi balik..pastu baru la leh cakap kan...

    pasal token ni plak..hhhmmm,rasanyer ok kot lau kita ikot betul2 step2 pembelian kat skrin dia tu..saya beli ok jer..lau x der duit kecik,leh tukar kat staff atau kat kanter dia..rasanyer ramai staff yg berdiri kat mesin2 tu..saya selalu nampak,diorang buat pertukaran duit kat customer..

    tiket pergi balik lak..rasanyer mmg dh bertahun2 x der..hhhmmm,mungkin saya selalu bernasib baik kot masa naik LRT sbb saya x pernah ada masalah pon...

    ReplyDelete
  23. aku pn rs ok gak tkr sstem..bkn ape..dah lm gak aku tgk drg jual kt kuanter..skrg dh nk msk 2012..so kn la ada improvment..lgpn TnG bkn ssh..mgkn ramai x tau..palg cikai pun topup je gn i.c RM 10..mn la tau kot2 pakai tol bratur pnjg,kn sng gn TnG..aku ade gak kwn kj LRT..dia ckp pnca utama x da return sbb rmi yg kaki auta..beli singgle tp ckp return..klu staff tu mntk byr ml la mmbebel..info yg aku dpt..mmg akan ada utk return..tp coming soon..mybe token tu clr lain kot..cm kn tg & lht la..psl new year..mybe gn manual..mcm dl2..sbb special event..untg aku ramai kwn2..so papehal x tau,leh tny2 kt drg..bkn main bt andaian,kot2 la RapidKL SAMAN ko br ade akai..mkn x hbs..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails