January 20, 2012

Rahsia Kejayaan Beli Rumah Idaman

Tahun beli : 2008, harga RM275K
Current market value : RM400k+
Current status : Disewakan dengan harga RM1,600 , positif cashflow RM200+ selepas tolak loan bank dan maintenance fees
2nd house : Condo di Setapak/Wangsa Maju
Tahun beli : 2010, fully furnished RM200K
Current market value : RM250K+
Current status : Tinggal sini

Alhamdulillah, tercapai juga hasrat kami untuk memiliki 2 buah rumah sebelum usia mencecah 30 tahun. Plan before 35 tahun, nak dapatkan dlm 3-5 buah rumah Idaman. InsyaAllah, kalau ada rezeki tak ke mana kan?

Rahsia Kejayaan beli rumah Idaman? Umm, combine Income kami berdua masa beli both rumah ini rasanya tak sampai RM7K sebulan, namun atas tips-tips yang dipelajari dan diamalkan, berjaya mencapai impian tersebut. Namun, pandangan peribadi saya, kalau nak belajar dan berguru, let's learn from the expert kan?

Mungkin Ebook Jutawan Hartanah Ini boleh dijadikan panduan untuk memiliki dan berjaya dalam bidang hartanah dan memiliki rumah Idaman anda.


Antara ebook yang dihasilkan antaranya :
1) Rahsia Jutawan Hartanah Terbongkar
2) Caraku
3) Tips Mudah Lulus Pinjaman
4) Tips & Panduan Membeli Rumah Terpakai


Yup, saya sendiri sudah memiliki ke empat-empat ebook di atas dan sebagai bekas ex-banker bahagian recovery, memang banyak tips dan rahsia yang boleh dipraktikkan berdasarkan pengalaman Abang Ensem ini yang telahpun memiliki lebih kurang 14 buah rumah. Saya lambat mengenali mamat ni, jika tidak mungkin sekarang ini saya sudah memiliki 3-4 buah rumah, macam beberapa anak didiknya yang saya kenali dan kini telah memiliki 5-6 buah rumah. Fuhh, speechless, siapa taknak rumah idaman kan?

Umm,Action better than one. Good Investment for a Good Return. Myself, i'm totally happy dan berpuas hati memiliki ebook ini dan akan gunakan ilmu yang diperolehi untuk mencapai Impian memiliki 5 buah rumah sebelum usia 35 tahun.  Memang saya rekomenkan untuk membeli ebook hasil nukilan Jutawan Hartanah ini. Kalau dapat pergi Seminar Hartanah nya pun lagi bagus. Ebooknya boleh dibeli dengan klik banner or link di bawah ini :



24 comments:

  1. Salah satu impian saya ialah untuk membeli rumah. Kalau orang muda lain sibuk nak kereta mahal sebagai lambang kemewahan saya pula lebih suka nak dptkan rumah. Naik motor buruk ke hulu ke hilir pun tak apa. Cuma sekarang kena fokus satu-satu apa yang saya buat. Kalau tak hancus kalau semua benda nak buat sekaligus

    ReplyDelete
  2. Dahlia tak pernah lagi terfikir nak beli rumah sendiri..Otak sempit sikit bab2 rete ni..haha.. Tunggu ada family sendiri kut baru sedar diri.

    ReplyDelete
  3. #yuyu Zulaikha :hik3,habiskan belajar dulu

    #Fazreen :hik3,samala bro..skangni pun saya pakai motor cabutje pi kijer, wifey pun pakai myvi je...takpela, saya ikut resmi biar nampak tak bergaya, asalkan keluarga hidup selesa di masa hadapan hendaknya...

    #DaHLia:hik3..dahlia dah kena start ni..makin lama, rumah makin naik.....

    ReplyDelete
  4. untung lah dah ada 2 biji rumah before umur 30 tahun. pelaburan jangka panjang tuh...hihi~

    sy sendiri pun tengah pening mcm mana nak beli rumah ni..hehe

    ReplyDelete
  5. saya pon berminat juga dalam bidang hartanah ni..tapi takat ni baru ada 1 rumah, disewakan juga, tapi saya kena top up utk byr loan..huhu..

    ReplyDelete
  6. wahh!...bestnye!!...teringin tapi, i hanya bole ckp "wow!" je sebab haha.... xmampu dehhh..

    ReplyDelete
  7. hebatnya. nak beli rumah bnyk2 gak :)

    ReplyDelete
  8. Salam Eyriqazz,

    kalau boleh tak payah lah publish komen saya ni ye

    saya Alhamdulillah dapat beli 2 buah rumah mase umur 25 tahun. mase tu way back in 2005 dan mase tu juga nasib saya baik, sebab rumah mase tu hargenye belum mencanak naik macam sekarang.. memang target saya dan husbnad, tak payah kete mahal2 beli rumah dulu.. kami mase tu pakai kete second hand je, sibuk beli rumah-rumah dulu. dah stable baru beli kete brand new.

    anyway, saya tak bace lagi buku2 kat atas, tapi one tip yang saya belajar, pergi lah pameran hartanah, kadang2 offer dia rasa macam tak logik.. dua dua rumah saya beli satu hanya RM200 satu lagi hanya RM500, in fact negotiate lagi dengan developer untuk kurangkan deposit which has been agreed by them..

    husband saya dulu memang segala buku properties dia beli, dan knowledge saya pun depand pade dia.. dia rajin pergi auction tengok mane yang sesuai

    setuju sangat, memang properties simpanan mase depan..

    ReplyDelete
  9. teringin saya nak beli rumah macam tu,,,

    ReplyDelete
  10. kene belaja urusan hartanah dgn AE ni...

    ReplyDelete
  11. alahai... combine gaji RM4k pun x smp cmner? hahahahaha

    ReplyDelete
  12. hebat..bestnya kalau punya 2-3 buah rumah yg mendatangkan income..

    ReplyDelete
  13. mmg terbaik la bro...1st rumah gua beli aprtment je bro...masa beli RM73k...skang MV RM160k...tgh cari penyewa...+ve cash flow double...sbb bulan2 gua bayar ansurn rendah..masa beli dulu gua loan skit je..last yr beli satu lagi..teres plak..utk tggl sndri...yg bestnye masa gua beli teres tu..gua cuma bayar lawyer fee je...x sampai RM800 pun...paling best gua bleh dpt cash plak tu...dpt lebih RM30k...hehehe...RM5k gua settle utang credit card...RM20k gua tukarkan jadi emas & perak...so skang gua ada keja tetap...ada umah sewa...dan gua part time gua jual emas&perak...gua plan nak smbar umah lagi...tapi gua sangkut utk rumuah ke 3...sbb rumah ke 3 loan boleh 70% je kan...Rasa2 AE ada solution tak utk problem mcm gua hadapi skang ni...?...

    ReplyDelete
  14. syabas bro, xramai yg dpt capai mcm ni sblm umur 30thn.

    ReplyDelete
  15. thniah bro..dah ada 2 buah umah...

    ReplyDelete
  16. alhamdulilah ila dah ada 2 rumah... rumah kedua ne terez utk tinggal.lepas ne kalau nak beli umah mayb nak beli rumah yg untuk disewa..nanti tua2 makan duit sewa je..org takde pencenle katakan hehe

    ReplyDelete
  17. #casablander:Alhamdulillah,rezeki untuk anak2...Kalau pening2, memang saya rekomenkan ebook abangensem tu...pelaburan yang berbaloi untuk mengecapi hasil yang lebih lumayan...

    #cikpuanhady :xper2...better late than never kan? my target rumah ketiga ni maybe nak beli rumah di terengganu or kelantan then buatkan ianya ala-ala homestay....

    #puteri cahaya. :tiada yang mustahil...

    #Mat Gebu:biasa2je abang mat..

    #Cik tikah :InsyaAllah, bolehje...

    ReplyDelete
  18. #Em's Family:Maaf emi..saya terpaksa publishkan komen anda kerana rasanya komen ini bagus untuk dijadikan inspirasi buat pembaca di sini..wah,lagi kagum dengan u...di dalam diam, comper mantap, financial pun bagus....i think u should share more this kind of experience in ur blog..surely i will become of one ur loyal readers everyday...

    #hatiputera :InsyaAllah, boleh..

    #Cik FaRiZaM :yup,memang sifu terbaiik...

    #QueeN TerataI:masa saya beli rumah rm267k tu pun pakai satu loan je..masatu gaji saya tak sampai 3.5k pun lagi

    #Ibu Mifzal Arsyad:kan,kan?at least, sudah boleh utk keluar dari rat race

    ReplyDelete
  19. #Pesta Jiwa:wah,hebatt..kagum..rasanya abangensem ada kongsi tips utk rumah ketiga di blognya kalau tak silap, bolehla terjah sana...

    #denaihati : indeed..tapi lagi kagum dengan bro...Banyak business bro usahakan dan semuanya boleh dikatakan agak berjaya..

    #Syuhada :Alhamdulillah, rezeki anak2

    #BABY(MAMA AMANA&ARIEF) :bijak,bijak..samalah saya.beli rumah satu pelaburan jangka panjang yang menguntungkan...

    ReplyDelete
  20. Terbaik la eyriqazz. Kawan pun dalam proses untuk loan rumah ke -2. Harap tahun dpn dpt beli rumah ke-3 pulak. Moga sama2 berjaya..

    ReplyDelete
  21. memang seronok bila harga rumah naik dan naik, anyway semoga dapat beli banyak rumah lagi

    ReplyDelete
  22. tahniah sudah memiliki 2 buah rumah, good luck untuk rumah ketiga.. jelesnya.. memiliki rumah adalah salah satu impian nurul.. ni yg nk korek rahsia dari AEni.. hehehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails