March 17, 2012

Kasih Seorang Ibu Tiada Tolok Gantinya


Hampir menitis air mata bila baca Wall di FB adik bongsuku :

"moK kiTa beLi Jam Ben10 bgi hadioh ke kiTa ..seR0noK ngaT ase... ~____~

P/s :nilai keikhlasan atau kasih syg tidak dapat diukur dan dinilai dgn ssuatu bende pda nilai luaraNnya~~~"

Yup, Nilai keikhlasan atau kasih sayang tidak dapat diukur dengan wang ringgit/harta benda. Tapi, setiap pemberian yang ikhlas pasti akan dikenang di sanubari...

Ohh, ni yang buat rindu nak balik kampung... Rindu nak Makan Mee Rebus Terengganu Masakan Mak...Setiap kali kalau time nak balik kampung, sampai kampung, Mak cam tau-tauje apa nak makan. Sotong Sumbat,Laksa Terengganu etc, mak sanggup carikan.... Ohh, Kasih Sayang Seorang Ibu tiada tolok tandingnya.....

P/s :  Berbuat baikla kepada kedua ibubapa sebelum mereka meninggalkan kita buat Selama-lamanya..... Ya Allah, panjangkan Usia Ibuku....

23 comments:

  1. Mu dok teganu ker Enriqazz?....kasih ibu tiada tandingan nya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah.,..saya asal Marang,terengganu..Bro pun orang terengganu kan?

      Delete
  2. Betul2.Nilai kasih ibu tiada tandingnya.Tak akan ada nilai setiap kasih yang dicurahnya!

    ReplyDelete
  3. Balik lerr slalu bro. Jgn jd mcm aku, da terhantuk baru tengadah. Huhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehh, ko bukan tiap2 minggu balik kampung ke?bila masa terngadah pula ni?

      Delete
    2. Blk kg bile situasi da ke kronik...nk buat hape. Huhu

      Delete
    3. dah kronik ke kes ko bro?aku tgk mak ko bukan main sayang lagi kat koo....adushhh.....

      Delete
  4. kasih sayang seorang ibu mmg takde tandingan...

    ReplyDelete
  5. Ibu yang melahirkan kita sudah tentu kenal sangat anaknya sendiri. :-)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum...saya biasa silent reader je...tapi kali ni rasa nak komen...sebagai ibu kepada 5 orang anak, anak sekarang memang susah nak "pleasë"...tapi Alhamdulillah...disebabkan didikan agama melalui contoh dan tauladan, itulah sebaik-baik didikan agama.Kadang-kadang termiss juga nak ajar sesuatu...contoh basuh pinggan dan basuh baju...kena ajar dari kecik...at least pinggan sendiri dah besar susah...orang sekarang suka "spoil"anak. Anak kat asrama datang hari sabtu ambik baju kotor bawak balik Seremban dari Cyberjaya, pas tu besok hantar baju yang dah siap di basuh dan di gosok untuk anak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih atas perkongsian..harap2 saya pun mampu ikuti jejak langkah awak dan memberikan yang terbaik buat anak-anak.

      Delete
  7. tanpa ibu dan bapa, siapalah kita...
    tanpa ibu dan bapa, tiadalah kita di dunia.

    ReplyDelete
  8. sayangilah ibu bapa kita...

    sha try utk call mak dan abah sha every single day utk tanya khabar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagusla sha..saya seminggu sekali je call....

      Delete
  9. rindu gak mee rebus terengganu... arwah tok selalu buat tp mak memang tak pandai sebab dia bukan asal terengganu...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails