April 9, 2012

Muhammad Izzat Azim Nama Diberi


Alhamdulillah, dah selamat registerkan nama Puteraku di JPN pagi tadi. Muhammad Izzat Azim nama diberi. Maksudnya :

Muhammad = Nama Nabi
Izzat = Kemuliaan
Azim = Besar  (Azim juga gabungan nama kami berdua, Azwa + Iman)

Fuhh, makin ketat sekarang untuk pendaftaran kelahiran anak-anak i.e. kalau kahwin di Kelantan, kad kahwin tidak diterima, kena bawa bukunya. Nasib baik tadi nego-nego, lepas juga. Next time katanya wajib bawa buku kahwin. Umm, pelik juga coz dah almost 5 tahun kahwin, baru tau ada buku kahwin yang dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam Negeri Kelantan..

P/s : Amcam, comel tak nama Putera Eyriqazz?

31 comments:

  1. Bro tahniah sekali lagi semakin meriahlah rumah tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terimakasih bro..tanggungjawab makin besar..kena banyak belajar dari orang2 berpengalaman cam bro...

      Delete
  2. Like Father Like Son mukonyerrr..hehe..Semoga besar nanti jadi anak yang soleh..AMIN

    ReplyDelete
  3. Muhammad Izzat Azim Indah didengar.. seindah rupa paras wajah baby..

    Panggilan baby ape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks nurul..Panggilannya Azim...

      Delete
  4. Assalamualaikum,
    Tahniah. Makin meriah lah ya rumah...moga jadi pahlawan perkasa untuk kita semua ya

    ReplyDelete
  5. Member aku izzat seorang yg bagus ilmu agamanya,bijak dan kreatif berseni , punya cita2 yg tinggi dan jati diri yg tersendiri, tidak mudah dipengaruhi. Kawanku azim pula seorang yg jujur dan berjiwa besar,sgat menghormati orang tua,manis bicaranya dan seorang kawan yg setia.Kesimpulan:Bagus nama tuh.

    ReplyDelete
  6. sedap namanya & punya maksud yg baik ;)

    ReplyDelete
  7. nampak dekat mukanya ni iras bapanya...Tahniah ye!

    ReplyDelete
  8. tahniah eyriqazz...comel sungguh nama tu..

    ReplyDelete
  9. tahniah bro eyriqazz:)semoga kelahiran putera baru memeriahkan lagi keluarga dan rezeki akan datang:)

    ReplyDelete
  10. nama sedap disebut..indah maknanya...semoga jadi muslim sejati..

    ReplyDelete
  11. alolo...comelnya putih gebu.. semoga menjadi anak yang SOLEH..amin.

    tahniah to you & family...

    ReplyDelete
  12. tahniah bro ! sepasang sudah.... :)

    rindunyeee bau bby newborn... bby sy dah 5 bulan.. sekejap je ;)

    ReplyDelete
  13. Subhanallah...comelnya baby:)

    tahniah buat eyriqazz dan isteri.

    ReplyDelete
  14. comel..comel..comel...

    lepas nie akan ada nama nie selalu lah dalam blog bro selain alisya hihi...

    ReplyDelete
  15. Pendaftaran kelahiran semakin ketat tidak kira anak ke berapa pun dokumen surat nikah tetap JPN mahu.

    ReplyDelete
  16. alhamdulillah putera jugak yg keluar akhirnya.... tak rugi membeli barnagan serba biruuu

    ReplyDelete
  17. Tahniah bro eyriqazz! semoga dengan kelahiran azim menambahkan lagi kebahagian keluarga ini. Amin.... =))

    ReplyDelete
  18. comel n nama pun sedap.. semoga menjadi sorang khalifah satu hari nanti... amin

    ReplyDelete
  19. tahniah.. hensom :) macam Sop jugak.. hehehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails