November 20, 2009

Lain Padang,Lain Belalang

Kalini terdetik untuk bercerita pasal follower.Ilham ni dapat daripada encik Melromeo .Cukup ku kagum dengan Encik Melromeo ini,walaupun berblog tak sampai setengah tahun,dia mampu menarik bilangan pengunjung yang tinggi ke blog nya.Bagiku blog dia lain dari yang lain dan dia tak lokek ilmu dan berkongsi pengalaman dan tips-tips berguna dan cara-cara untuk menaikkan pengunjung.Syabas Encik Melromeo.

Satu entry menarik yang ingin ku kongsi dari encik Melromeo adalah entry bertajuk Jadi Follower untuk apa ? .Cukup bagus kupasan dari Melromeo ini .Patutla follower dia makin meningkat dari hari ke hari tanpa dipaksa dan disuruh(including myself).It's not like I follow u ,you follow me k?Itu tak mencapai hasrat sebenar follower.

Jadi,aku ingin mengambil peluang untuk mengucapkan terimakasih kepada semua follower ku yang sudi follow aku .Aku pun masih baru di dunia blog ini,baru aktif semenjak September 09.Khas untuk follower ku,terimalah satu nukilan dariku yang bertajuk :


Lain Padang,Lain Belalang

Follower ku takdelah seramai Melromeo , Cik Epal , Sepet dan ramai lagi. Kebanyakan follower aku,aku perasan adalah wanita.Kenapa agaknya ye?Mungkin kerana wanita lebih ramai berblog , entryku mungkin lebih menarik jiwa kewanitaan, atau penulisanku mudah diterima oleh golongan wanita(ewah,perasan lebih laaa!!).

Ku ingin ulaskan sedikit pasal followerku.Ni 7 follower bertuah yang ku undi melalui random.org. Follower bernombor 94@  Ada Hairuni  , 69@ Cik boneca chanteq  ,129@  mamazahra   ,138@   Freelance make up artist     , 39@  Nurulain zaini     ,109@  yukai hikaru    dan 136@   nadahanis .Lain padang,lain belalang,follower saya pun bermacam orang.By the way,random undi pun semua wanita lagi?No worries guys out there,i  dah beristeri dan undi seterusnya bakal menyusul tak lama lagi.

2 followers tiada blog jadi saya akan berpantun khas utk follower di atas yang ada blog.Maksud saya pandangan peribadi saya pasal blog mereka.Tersalah silap ,harap maafi dan tunjuk ajarla ye?Saya masih baru di dunia ini...

Ada Hairuni nama diberi,
Ada apa dengan ada pilihan hati,
Background hitam dan coretan peribadi,
111 followers alahai cantiknya nombor ini.

Background hitam amat digemari,
boneqachanteq turut memilihnya,
Gambar-gambar di blognya cantik sekali,
Ada masa buatlah tutorial ya?

Hitam-hitam manis menawan,
 Freelance make up artist samalah juga ,
Siapa-siapa yang nak kahwin bolehlah singgah dan minum teh secawan,
KRYN studio di Mutiara Damansara.

Merah hitam menjadi pilihan,
Blog nya  penuh warna-warni,
Kalau nak tahu siapakah gerangan,
Itulah dia Nurulain zaini

Background blog nya nampak menarik,
Sejuk mata memandang rupa iras my ex-schoolmate,
yukaihikaru namamu cantik,
Tapi kenapa blog jarang nak update?

P/s :Thanks to all my followers.Saya akan mengundi lagi dan bercerita pasal follower saya lagi di masa hadapan.Tanpa anda ,siapalah saya,dah tanpa anda,tak mungkin saya dpt capai 300+ unique visitor sehari pertama kali (besar maknanya bagi saya yang masih muda di dunia blog ini).

8 comments:

  1. Terima kasih GTO atas entry yang cukup bermakna untuk aku . Bagi aku , agak sukar untuk memuaskan hati semua pihak kerana itu adalah hak masing-masing selaku blogger . B

    agi aku yang masih baru menapak untuk ke atas , masih banyak lagi cabaran yang harus aku hadapi kerana aku telah hadapinya ketika aku berada dalam Public Blog .

    Sememangnya Minat yang mendalam terhadap blog akan membuat kita sentiasa ingin membuat satu nukilan yang sangat berbeza . Kadang - kadang Kita perlu berubah kepada yang lain untuk mencapai matlamat :)

    ReplyDelete
  2. ah,siap ade komen tuk blog sy ni...tgu sy update ye????sorry la,nk update kne byk idea and bg org minat nk bc.....thats what blogs are for right????nnt sy update blog sy ye.....=)

    ReplyDelete
  3. Thanks for this entry..

    Sy baru sj berjinak2 menulis blog..

    Rs seronok bila followers suka membaca entry & memberi komen serta smgt & yg paling penting, sy dpt berkenalan dgn lebih ramai bloggers.

    kagum dgn idea-idea mereka menulis.

    -sy menulis apa saja yg sy suka-

    thanks again :)

    ReplyDelete
  4. pandai bro menghargai follower.hahaha saya mnat sorimachiiii.keskes

    ReplyDelete
  5. hey thanks for dropping by my hut(cotcet) :)

    ReplyDelete
  6. hihi. tq2. i love to hear diz. keh3.! :p

    ReplyDelete
  7. he, terima kasih kerana memilih saya antara reramai follower awak yer...
    tolong promote lagi tuh...
    insyaallah mudahan awak berjaya dlm apa jua kerja yg awak ceburi k...
    nway thanks again...

    ReplyDelete
  8. huhu...

    tq2..

    xsangka..

    thankz kerana mmilih sy..

    nge~~..blur kjap...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails