January 20, 2010

LizaRazak, Penulisanmu Berkualiti


Edisi Terjah diteruskan lagi!!

Mari kita lihat, siapa yang kena?Selepas di undi di http://random.org/ inilah keputusannya :

Lizz dari Lizarazak.com



Inilah Komennya

Sebelum saya meneruskan terjahannya saya,saya ingin membalas komen Lizz ini.Tak sempat membalasnya lagi atas kesibukan masa.Firstly,terimakasih.Edisi terjah ini dibuat sebagai kepuasan diri dan mengomen blog lain melalui pandangan peribadi.Mungkin ada perubahan ke arah kebaikan selepas diterjah.

U r rite.Melz memang tidak lokek ilmu dan mudah berkongsi.Kadang-kadang  mungkin segelintir bloggers risau nak promote blog lain kot2 pembaca lari ke blog itu dan berkurangnya pembaca.Namun,tidak bagi Melz dan juga Cik Epal.Bagi saya,kalaulah mereka lari dari blog saya dan pergi ke blog mereka,saya terima kerana pembaca "deserve the best quality of writing,right?"Fofular?Amin...Bukan kepopularan yang dicari,seronok bila dapat berkongsi dan bercerita.Almaklumla,eyriqazz ni pemalu orangnya...Hehehehe...

Back to the terjahan,Inilah komen saya pasal blog Lizarazak :



1)Penulisannya Berkualiti

Jika diperhatikan,corak penulisan Lizz lebih tertumpu kepada perbincangan sihat yang membuatkan kita berfikir dan ingin turut serta dalam penulisan dan perbincangan tersebut.Honestly,blog Lizz ini sering menjadi kunjunganku walaupun kadang-kadang tidak sempat meninggalkan komen.

Penulisannya dengan caranya yang tersendiri dan idea yang dilontarkan di penulisannya cukup bernas dan berkesan.Di tambah pula,Lizz tidak gentar untuk meluahkan apa yang terbuku di hati.Antara penulisan dan entry nya yang menarik untuk disinggah adalah :

Selebihnya,anda boleh terjah la sendiri.




2)Tips dan Tutorial Berguna

Lizz tidak lokek untuk berkongsi tips-tips berguna especially berkenaan Nuffnang.Banyak yang saya pelajari daripada dia.Tips untuk Buffered Earnings pun saya pelajari dari dia dan Alhamdulillah,ble dikatakan buffered earning saya sekarang ni tidak pernah putus dan jumlahnya pun semakin membesar .Dari satu angka sudah menjadi dua angka dan bilalah akan mencecah tiga angka pula ? (Umm,I Like It Longer in number,hehehe,jgn salah faham ye).Antara tips-tips nya yang membina adalah :

3)Design dan layout blognya Simple dan senang untuk diterjah

-Design blognya memang menarik,mudah,dan sejuk mata memandang.Agak mudah nak scroll down,pergi ke halaman lain dan ada sub column jadi mudahlah untuk pergi berdasarkan minat yg ingin diterjah i.e. Artikel,Contest,Personal,Nuffnang, or etc.Apapun Lizz,aku still sukakan design blog ko yang lama.Nampak lagi cantik dan seronok untuk diterjah.





4)Comment Luv

Honestly,aku memang suka blog yang ada Comment Luv ni.Tapi Comment Luv ni boleh digunakan untuk wordpress,kalau blogspot,leceh skit,banyak yang kena godek n tak pandaila nak buat.Comment Luv ni bagus kerana ianya mendekatkan penulis blog dengan pembaca kerana di setiap komen akan terpapar entry paling latest pengomen.Jadi,kalau penulis atau pembaca lain nak terjah pun senang.Cam blogspot,dahla kena pi tgk user profile dulu,barulah ble klik blog tu.Tuh kalau yg rajin.Tidak hairanlah ramai bloggers popular pakai Commentluv ni cam Redmummy,Kak Jie, Mombloggersplanet, dan ramai lagi.

5)Lizz Hidup Berani untuk Gagal
-Itulah yang kita mahukan,Lizz sentiasa cuba untuk memantapkan entry nya dan gaya penulisannya dari hari ke hari semakin bagus.Lizz tidak gentar untuk menyentuh isu yang agak sensitif bagi sesetengah orang dan meluahkan pendapat dengan penuh ilmiah.Syabas,Lizz.

Namun,di sebalik Lizz ini,siapakah Lizz sebenarnya?Sejak aku membaca blog dia belum pernah aku lihat gambar dia yang sebenar mahupun event-event yang dianjurkan oleh Nuffnang,masih belum kujumpa dia.Ingin juga kutemui penulis yang kurasa agak berbakat ini.

P/s : Siapa mangsa seterusnya?Tunggu...Mungkin lebih ramai yang akan diterjah.Aku janjikan tiga,namun kalau lebih tiada masalah kan?

P/s/s : Hidup Berani untuk Gagal.Hidup Berani untuk Mencuba,dan hidupku semakin berani untuk Menerjah.Saksikan entry besok,BeautifulNara bakal diterjah.

P/s/s/s :Gembira bila terjahanku mendapat balasan.Kali ini di balas di Twitter pula .Thanks Hanis Zalikha,auramu memang mengancam .


17 comments:

  1. Muahahaha lepas nie kena serang blog LIza .. Attack !

    ReplyDelete
  2. Bro.. nak tanya sket.. adakah ramainya unique mampu menambahkan pendapat dr iklan nuffnang yg kiter daftar tu..

    ReplyDelete
  3. Kak Lizz mmg hebat dari segi penulisan !

    ReplyDelete
  4. sy slalu gak jengah bolg liza ni..best..

    ReplyDelete
  5. huhu...setuju gaks!
    liza razak post entry bole tahan gak ar. walaupon kadang2 lebihkan jantina sendiri. hehe

    ReplyDelete
  6. haha
    bgs2
    blog awk len dr y len..
    keep it up!

    ReplyDelete
  7. teruja ke blog lizarazak tu...
    dah pegi tengok...
    memang betul seperti dikata

    ReplyDelete
  8. Suka gk folo blog Lizarazak. Penulisan dia mmg best! :D

    ReplyDelete
  9. joijoi80 :bak kata redmummy,more visitors = more income from nuffnang..tak percaya trylah tanya Melz n Cik Epal...

    ReplyDelete
  10. hhaahaa bro terjah jgn tak terjah.....

    ReplyDelete
  11. aisey bila nak dapat featured dalam blog bro eyriqazz ni... hehe

    ReplyDelete
  12. Ader soklan lg la..hehehhe.. saya nak join contest tp x reti nak link kan sumer2 tu..so sila tunjuk ajar.saya budak baru merangkak... kalo takder cikgu sampai ke tua la merangkak lg..hehhe thank you..

    ReplyDelete
  13. ahaa
    nanti buat terjah2 lagi
    kena bagi banyak komen ni
    baru ada peluang bernasib baik
    ;)

    ReplyDelete
  14. hahaha. kenapakah mesti blog daku yg diterjah, segan i :P

    anyway, thanks ya! no wonder trafik masyuk byk dr blog ni. gegegege. toceh2.

    honestly,menulis memang senang tapi nak mendengar kritikan selepas itu yg bukan mudah. ada yang memuji diblog, diblog lain mengutuk. ada yang betul2 suka and im happy jugak, ada yang jadi silent reader tapi bia di ym abis dikutuk.

    ah, biasalah tu. mana boleh puaskan hati semua orang ;) for me, semua orang ada hak untuk bersuara. nak puji, terpulang dan kalau nak mengutuk pun silakan.hehehe.

    pasal nuffnang, percayalah cakap gwe..melz sifu terbaik!!! sila serbu dia ;)

    tuan blog, thanks sekali lagi!!!kalau nak tengok pic ada di bahagian "about" kat header tapi tapi tak tengok pun elok gak. wakakaka :P

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails