March 6, 2010

I Am Back

I Am back

Salam semua. Rindukan eyriqazz tak? Hik3, poyo je. Saya tidak ke mana ataupun pergi bercuti. Balik kampungpun minggu depan. Adik kahwin. Wish Her luck ya.

Sajaje take a break from blogging.Seharije pun. Tenangkan minda dan lapangkan fikiran sambil memberi markah untuk Contest Terjah Eyriqazz . Honestly, eyriqazz nak minta maaf banyak-banyak kerana pengumuman pemenang terpaksa ditangguhkan. Namun, keputusan akan diumumkan selewat-lewatnya hujung bulan March. Pening kepala juga untuk memilih, semua entry best-best. Jadi, kena ambil masa skit lagi untuk memilih. Apapun, nak share sedikit feedback dari Contestant yang mungkin boleh dijadikan inspirasi untuk saya dan semua :


Feedback dari Peserta

1) Sudah berblogging agak lama .Tahun 2006-2007 tu sibuk sangat ke?
Reply : Sibuk juga dan tak berminat lagi nak berblog secara aktif masa tu

2) Post2 Eyriqazz pada mula nya banyak berkisarkan family n interest dalam sesuatu benda.... dan xlupa gak pasal Si SALLY.... (sampai sekarang aku still xhabis baca) namun lama kelamaan ideanya berkembang dalam memberi tips2 dan motivasi yang berguna...
Reply : Terima Kasih. Byk lagi yang kena perbaiki.Kisah si Sally pun tak tau bila nak sambung.Kena sambung ke ye?

3)seorang yang rajin blogwalking gak.... jarang la xpenah tinggai jejak kat blog aku yang xseberapa nie
Reply : Dah kurang skit blogwalking skang.Anak dah makin membesar.Need to spend quality time with her .

4)Dan yang paling aku suka pasal Eyriqazz nie adalah...... dia seorang yang sayang kat isteri dia..... kalau xsayang isteri mana mahu nya beli Notebook HP Mini harga beriban tue..... (this is my personal opinion)
Reply : Hik3, siapa yang tak sayang bini ye?

5)layout nya xseberapa.... Jadi En. Eyriqazz, try la tukau layout baru..... :)
Reply : Dalam proses.Aku sudah upah programmer handalan.Hik3.

Terima Kasih kepada  Maslinamansor

6)Beliau mpunyai sekumpulan pbaca yg setia juga. Yelah stiap post pasti ada je komen dr para blogger yg lain. Follower beliau sekarang sudah mcecah 400++.
Reply : Terimakasih pembaca setia.Tak sangka dlm masa sebulan lebih sudah meningkat ke 600 followers skang ni.Terima Kasih follower.Nanti akan ada special entry buat follower terpilih.

Terima Kasih kepada Maya

7)EYRIQAZZ @ INSPECTOR GTO
Reply : Bila masa naik pangkat ni?

8)Kalau dikutkan pada pemerhatian aku sebagai pemerhati bebas yang tak diiktiraf, bro EYRIQAZZ nie sememangnya layak untuk membuat terjahan sesiapa sahaja dia suka atas sebab berikut :
Reply :Terjah tetap terjah

9)Apa yang aku nak kutuk pasal blog beliau ialah, penyusunan ayat begitu menarik sekali ,tersusun. Amat mudah difahami oleh semua orang termasuk budak-budak yang baru masuk tadika.
Reply : Anak hang baca tak?Hik3,terimakasih.Kembang hidung semangkuk.

10)Apa yang aku tak puas hati berkenan blog beliau ialah banyak cerita atau entry yang membina,mencelikkan mata,santai dan banyak lagi yang takde pada blog aku.
Reply :Terima Kasih.Semua orang boleh kalau kena caranya.

Terima Kasih kepada JAI

11) Simple page, senang nak load. Tak berat I guess.
Reply :Thanks

12) Gaya penulisan yang bersahaja, simple dan senang nak faham.
Reply :Thanks lagi.

13)Seorang yang sangat rajin join contest yang dianjurkan oleh nuffnang. Kagum saya tengok semangat beliau, walaupun beliau sudah berumah tangga. Bila la saya nak jadi macam Mr Senior saya ni ek? Oh ya, kalau semua nak tahu, Mr Eyriqazz ni dulu study di Sekolah Kebangsaan Rusila gak. So, beliau merupakan super senior saya.
Reply : Lagi-lagi thanks Mr Junior.Di mana ada kemahuan di situ ada jalan.

14)Seorang blogger yang aktif. Lately, jarang la nak nampak blog beliau berhabuk/bersawang (not being updated). Ada sahaja idea beliau untuk menulis walaupun beliau berkata begini "I Am Taking A Break".
Reply : Sesekali take a break apa salahnya.Fresh up your mind.Hik3.

15)Mr Senior saya ni juga rajin review dan promote blog blogger lain dalam segmen Terjah beliau. Antara blogger yang dah kena terjah ialah Cik Epal, Melz, Hanis Zalikha dan ada beberapa nama lagi yang tak saya sebutkan di sini.
Reply : Bukan promosi murahan yang kucari. Sebagai tanda terima kasih dan promosikan rakan-rakan dan juga pembaca.Tak salah, sama-sama kita berusaha untuk naik kan?

16)Blog wrapper agak sempit pada pandangan saya. Kalau boleh lebarkan ia sedikit.
Reply : Akan diusahakan(short term solution).Kurang arif berkenaan template ni.Siapa boleh tolong?.Long term dah upah hackerz terkenal.

17) Tiada line separate post body and sidebars. Kalau ada line nampak lebih kemas.
Reply :Tak tahu nak buat camne(short term solution juga).Any suggestion?

18) Blog background looks very dull. Tak ceria. Kalau boleh kan, letak backgound yang ada gambar or corak sikit-sikit. Kalau tak corak-corak pun, tukar kaler bagi terang or gelap sikit, would be nice.
Reply : Akan diusahakan juga.

19)Kombinasi warna background dengan header dan header for sidebar (hijau) macam tak berapa nak match.
Reply :Tak jumpa warna biru yg berkenan.Siapa nak tolong?Nanti saya upah terjah blognya.(sebelum hackerz tu siapkan template saya yang agak mengemparkan dunia blogging...Hahaha,gurau je)

Terima Kasih kepada Fathiha Zainal

Cukup dulu, komen peserta seterusnya di entry seterusnya. Oh ya, Maaf buat Khairul Arif.Blog anda saya tidak dapat access.Terimakasih buat semua. Komen-komen ini akan menjadi inspirasi dan titik tolak untuk eyriqazz memperbaiki kekurangan dan memperbaiki mutu penulisan. Bak kata Melz, blog saya, tapi anda yang baca. Saya perbaiki namun dengan cara saya tersendiri yang saya kena dengan citarasa saya. "Blog Saya, Saya Tulis, Anda Baca, Anda Suka, Saya Gembira''.

Last but not least :

Thank You/Terima Kasih buat Semua

P/s : Banyak hutang belum dilangsaikan lagi ni. Terjah pemenang dan byk lagi. Jangan risau, janji akan tetap ditunaikan. Maaf atas kelewatan ye?

P/s/s : Apa pula pandangan anda?Seronoktak bila orang 'leave feedback/terjah' blog anda?For Me, I Like It.Positif atau Negatif, dua-dua saya suka.Thanks to All.

21 comments:

  1. yup.. always suka feedback tak kiralah apa pun.. huhu. its give us idea to write back.. ehehe..

    ReplyDelete
  2. Welcome back GTO..
    wpun sehari cuti blogging, mesti terasa kan nikmatnya hahaha

    Harus la rasa happy bila org tingglkan komen kat entry kita...
    rasa penat menaip 2 dihargai =)

    ReplyDelete
  3. Seronok larh bila ada orang terjah. Serious.
    Suka dgr comment-comment dorang. Tak kira positif or negative. And then benda tu cam bagi kita semangat untuk terus berblogging. It helps us improve.
    Suka-suka-suka (Gaya Ipin)

    ReplyDelete
  4. Waaaa.. Welcome home Mr Senior. Ehe.. Ada nama Fathiha Zainal kat ini entry. Weee.. :DD (Sonok lak)

    ReplyDelete
  5. ehehe... =) bnyk pujian neh.. mesti kembang

    ReplyDelete
  6. bagus eyriqaz.. aku suka cara kau berinteraksi dengan blogger2 lain . teruskan cara ini dan ada masa cuba improve lagi apa yang kurang okeh ! hehe

    happy blogging .

    Cheer
    Melz

    ReplyDelete
  7. Pandangan saya memang seronok kalau kena terjah
    itu membuatkan kita boleh memperbaik seseorang untuk memperbaiki berblog. aku suke kalau orang yang memberi kritikan membina.

    ReplyDelete
  8. I honestly like your writing style! Unique :)

    ReplyDelete
  9. mmg seronok kalau ada org baca. lg seronok kalau ada komen sbb itu menunjukkan org betul2 baca entry kita.

    ReplyDelete
  10. suka bila diberi komen. sedih bila dikutuk kaw2.hehe

    ReplyDelete
  11. nice..persoalan di jawab...

    tlg smpaikan ucapan selamat pengantin baru kat adik yer..

    ReplyDelete
  12. Billet-DOux :yup,feedback yang positif or negatif kalau kena caranya memang membakar semangat.that's y etyriqazz wujudkan segmen terjah.supaya dapat mengomen pro n cons untuk blog itu .

    farhana:yup.best dan happy dan terimakasih kerana terus menyokong.

    Sakira :u r rite.sakira pun apa kurangnya.nampak dah byk perubahan selepas transformasi dari shak ke sakira.honestly,nickname yg ditukar itu membuatkan eyriqazz lebih teruja utk singgah ditambah layout yg semakin cantik.jealous2...

    Fathiha Zainal :Thank Miss Junior.Terimakasih terus menyokong senior pun ini.hik3...bila nak buat contest lagi?

    ReplyDelete
  13. waaa.... ingat betul nak kit kat...
    nasib baik tak.... :)

    komen2 dan kritikan boleh memperbaiki diri kita... so, keep out a good blogging...

    ReplyDelete
  14. miloicekaw1119 :thanks.aku kembali dan aku akan kluarkan entry yang lebih menyengat lepas ini.hik2..camla entry sbelum ni menyengat mana...hhahaha...

    JARD :memang kembang.jard pun apa kurangnya.selalu juga saya singgah tapi bila takde idea nak megomen tak sempat nak komen.really like ur nickname 'JARD the Great' .Catchy,macam citer Lord of The Ring la pula rasa.

    Melz :Terimakasih sifuku.eyriqazz byk belajar dari melz.yg mana kurang ,ditambah2kan.yang mana syok sendiri,dikurang2kan.Tunjuk ajar ku sifu.Melz byk mengubah bloggers diluar sana.No wonder,some of the bloggers mencumburui mu..hik3...

    ReplyDelete
  15. daydeck86 :hik3...betol tu daydeck.Komen yg negatif menyedarkan kita.komen yang positif memotivasikan kita.both ada kelebihannya.Hik3,..

    Dak Wan :Terimakasih.Akan saya cuba perbaiki lagi di masa depan.saya menulis mengikut gerak hati dan apa yang terlintas.

    temp.housewife:u r rite.Suka orang mengomen.Suka memblas komen juga cuma maaf kadang2 sampai sebulan lepas tu baru balas.tapi,balas tetap balas.Itu tanda relationship antara penulis dan pembaca.

    Fatin :hik3,betultu.Namun,ambil yang jernih buang yang keruh.kadang2 mereka kutuk kaw2 hanya sekadar inginkan perhatian.tengoklah cik epal,seteruk mana dia dikutuk,dia tetap bangkit.Hasilnya,lumayan....

    ReplyDelete
  16. semua komen yg diberikan mmg menbina utk eryqazz kan..

    ReplyDelete
  17. zh-ena:yup,semua komen positif or negatif memang membina.terimakasih kepada semua.sebab itu saya wujudkan segmen terjah di blog saya.sebagai tanda penghargaan kepada pembaca dan juga rakan-rakan bloggers.Saya tahu memang teruja bila orang review blog kita walaupun komen itu komen yang negatif.Minggu depan,more terjah akan muncul...hik3

    ReplyDelete
  18. wah........eyriqazz semakin hebat lor...mngancam...!!sume suka baca blog u ea...

    ReplyDelete
  19. memang betul kata kaseh, eyriqazz semakin hari semakin gempak....

    ReplyDelete
  20. i think kalau org leave feedback yg membina, ok la tp kalau yg maki2 hamun pastu tuduh2 sdgkn apa yg ditulis berbeza tu tak best la.. delete je.. haha

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails