March 8, 2010

Nini Celup-celup

Salam dari Eyriqazz. Harini saya ingin berkongsi pengalaman semasa di sekolah rendah. Cerita ini diberi nama :

Nini Celup-Celup

Semasa di sekolah rendah, eyriqazz ni boleh dikatakan sedikit nakal juga.  Pengalaman ini berlaku semasa saya darjah 6, masatu saya belajar di kelas 6 Putih dan dipendekkan cerita seorang minah ni namanya Siti Nor Harnini dari kelas 6 kuning kalau tak silap tapi kami satu kelas panggilnya Nini sahaja.

Nini oh Nini

Nini ni cantik orangnya.Dia mempunyai mata yang agak galak dan menawan. Masatu kami budak-budak lelaki sekelas suka menyakat si Nini ni. Masatu saya tidak tahu apa itu istilah cinta lagi namun suka tengok kejelitaan dan kecantikan si Nini.

Suatu hari, ketika waktu rehat kami 2 tiga orang budak sekelas menyakat Nini. Nini bukan main marah lagi dan halau-halau kami. Makin dimarahi makin menjadi-jadi. Entah camne,masatu teringat iklan Nini yang tengah hangat di tv masatu. Apalagi,saya pun teruslah :

Saya : Nini celup-celup.Nini celup-celup (Sambil tunjuk gaya dengan tangan mencelup-celup).

Rakan-rakan saya gelak bukan main lagi. Saya pun tak faham masatu, kenapa mereka gelak sakan.Makin diorang gelak, makin saya menjadi-jadi .

Saya :Nini celup-celup (dengan gaya lagi) .Sedap dimakan begitu saja.

Nini tersipu-sipu malu dan beredar.

Fuhh, beberapa tahun selepas itu, yerlah saya ni lambat sikit matang, barulah faham kenapa diorang gelak sakan. Adussh,bila fikir balik malu juga dibuatnya.Hik3, apapun pengalaman itu mekar di dalam memori. Pernah masa sebelum melanjutkan pelajaran dulu terserempak dengan Nini di bandar, tak pastilah samada dia kenal lagi saya or tak, yang pasti saya pula yang tersipu-sipu malu dan cuba mengelak dari bertentang mata dengan Si Nini.

P/s : Agak-agak korang faham tak kenapa rakan-rakan sekelas gelak ye?(Oink3)

P/s/s : Camna pula pengalaman anda?Tentu ada pengalaman masa sekolah rendah yang bila difikirkan kembali buat tergelak seorang diri kan?


Nini | Coklat Celup Sedap Dimakan Begitu Saja

P/s/s/s :Sehingga kini aku masih menggemari Nini. Nini Coklat Celup memang sedap dimakan.Anda pula, pernah try Nini? Sedaptak?

34 comments:

  1. hahahaha.
    kawan2 tu tercepat sangat pulak matangnyaaaaaa.

    ReplyDelete
  2. *TIDAK MATANG LAGI?
    BOLEH TOLONG JELASKAN?haha

    ReplyDelete
  3. pernah! sedap. bilet suka!.. huhu

    ReplyDelete
  4. Haha..nasib baik tak makan coklat..;)

    ReplyDelete
  5. malam-malam nyanyi nini celup-celup .. hehehe
    x pernah mkn pun cik nini !! (=.=)

    ReplyDelete
  6. Hahahaha ,
    tak paham sangat..
    tapi nini sedap gak dimakan..
    adik ku selalu beli..
    hahaha..

    ReplyDelete
  7. hehehe...macam nak faham jer maksud tu....

    ReplyDelete
  8. nini cokelat celup..
    celup-celup..

    eny ada kawan nama nini jugak :D

    ReplyDelete
  9. rasanya masa budak2 dulu suka jg dgn mknan ni.. :D

    dah lupa penglman masa budak2 dulu...yg msh dlm ingatan masa baru masuk skolah rendah, pernah terkencing dalam seluar sbb tkt nak kuar ke tandas.. hahaha

    ReplyDelete
  10. memang sdap dimakan begitu sja pon...hehe..

    makanan time skolah dulu.time kecik2.ekekeke

    ReplyDelete
  11. erkk
    tertinggal satu perkataan
    coklat

    nini cokelat celup
    celup celup

    ReplyDelete
  12. mmm... nini coklat celup skrg dah ada lain2 perasa - kacang ngan strwberi...

    ReplyDelete
  13. dni panggil adik dni tuh nini sokolat celup. hehe... :p


    ohhh alamak... dni telah matang sedikit. dan memahami mengapa nini malu2 begitu... haha..


    p/s: nak tengok edisi terjah tempe cik epal tak? meh kat sini

    http://ardinihumaira.blogspot.com/2010/03/kenapa-cik-epal-suka-makan-tempe.html

    ReplyDelete
  14. x phm..huhu..tp saya lg suka rocky..

    ReplyDelete
  15. faham sangat le eyriqazz.... hmmm apa-apa pun nini meang sedap, kadang2 berebut ngan anak2.. he he he...

    Kad Debit Rejected????

    Dah Beli Clinique

    ReplyDelete
  16. sy pun suke nini coklat celup ni..
    dulu ade senior name nini..klau jmpe die je ktorg ejek die.. ktorg nyanyi lagu ni.. "nini cokolat celup..celup..celup" hehehe

    btw, layout colour nmpk cntik..menenangkan mata..hehehe

    ReplyDelete
  17. 18sx je dlm bayangan ni...haha..sucinye otakku..

    ReplyDelete
  18. ha3.. dulu2 slalu makan nini cokelat celup ni...
    skang lama dah tak makan;p

    ReplyDelete
  19. nini tu sgt sedap..dulu menagis nak..tapi ibu tak bg huhuhu

    ReplyDelete
  20. Nini cokolat celup hehehe walaupun menda ni childish skit tapi still sedap dimakan begitu saja. teringat zaman sekolah dulu.lepas kelas fardhu ain je gi beli kat kedai :D

    Oh Lady Gaga Bukan She-Male Rupanya! Siap Ada Bukti Lagi!

    ReplyDelete
  21. zaman akak tak de lagi nini celup-celup ni.maksudnya kau moda lagi.

    ReplyDelete
  22. Masa kecik2 dulu susah. jarang makan makanan rapu. Kalau mkn pun, setahun 2x masa pi bandar Astar,mama beli keropok yg saiz besar.

    ReplyDelete
  23. haha lame dah ku tengok menatang nih
    dulu mase kecik2 suke beli mende ni
    sedap..sebab die comel n slalu kuar kat dlm iklan tv
    kekek

    ReplyDelete
  24. mmg suka mkn nini ni...terutama perasa kacang...tp mmg xfhm nape kwn2 eyriqazz gelak xhengat..

    ReplyDelete
  25. hahaha! lawak2!

    biasanya adik2 saya klu orang lambat 'pick-up', diorg gune istilah 'LAMPI'.

    kite ni sekufu la, LAMPI sikit. saya pun memang slow la klu benda2 camtu..

    tapi bagus jugakkan? atleast minda kite bersih masa kite kecik2 ye tak? :)

    ReplyDelete
  26. tersangat suker dan sedap dimakan!

    ReplyDelete
  27. haih!! ai x bape nak paham nih!!! tolong jelaskan sikit u!!!muahahahaha...

    ReplyDelete
  28. nini ni sedap tau....aku dulu pun penah ejek kawan aku dengan nini cokolat celup...hahaha

    Sertai Contest Aku & Kancilbiru

    ReplyDelete
  29. Dulu ade kat skola aku ade gak orang nama mcm ni..aku panggil dia NINI COKLAT CELUP2...tapi xde sampai buat gaya
    hak3..lawak sehhh

    ReplyDelete
  30. pengalaman aku lak.. aku la NINI CELUP2 tu... satu sekolah panggil aku mcm tu.. cikgu pun sibuk nak panggil aku macam tu... tp aku bangga... korang ada? hahahahaaha

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails