May 25, 2010

Luahan Hati Kekasih Benjy

Luahan Hati Kekasih Benjy (kredit picture to JAI )

Saya berkesempatan bertemunya face to face beberapa hari yang lepas. Orangnya cantik, kecil molek, bersuara lembut, dan lemah lembut tutur katanya.  Bolehla baca entry ini juga : Luahan Buat Benjy

Secara tidak sengaja juga, saya berpeluang mengetahui blognya yang rasanya khas dibuka untuk meluahkan perasaan yang terbuku di hati semenjak Benjy ditangkap polis dan macam-macam khabar kurang enak yang keluar di dada akhbar, laman web, forum, blog dan pelbagai lagi .

Nama blognya? Kenalah tunggu bro JAI umumkan nanti, saya tiada green light untuk mengumumkannya. Entry ini pun dibuat tanpa kebenaran pemiliknya, maafkan saya ya.

Entry pertamanya yang bertajuk "He was so much the humblest of them, indeed he was the only humble one (dialah insan yang paling merendah diri, dan dialah satu-satunya yang cukup merendah diri)" begitu menyentuh hati dan perasaanku.

Kata pepatah, don't judge book by it cover. Mungkin ada yang mengatakan dia perampas isteri orang dan juga cuba menghancurkan rumah tangga orang. Saya tidak mahu membuat penilaian, saya cuma menilai berdasarkan entrynya dan perbualan yang sekejap dengannya.Inilah lebih kurang apa yang diluahkan dalam entry pertamanya itu :

1) Mereka sudah bercinta dan menjadi pasangan kekasih selama 3 tahun. Dia pernah tinggal bersama Benjy dan Isteri satu rumah dan Benjy mempunyai seorang anak lelaki yang comel.

2) Akhirnya mereka menyewa di sebuah rumah yang tidak jauh dari rumah Benjy dan Isteri. Benjy pandai memasak dan pandai mengambil hati Kekasih Hati.

3) Setakat hari ini sudah 3 entry yang ditulisnya. Luahan hati seorang kekasih buat insan yang kini dalam tirai besi menunggu hari pembicaraan . Saya tidak mahu buat judgement or menilai, anda sendirilah yang menilai nanti.

Entry yang ketiganya, I really like what she wrote :

Actually it is not hard at all to do anything, to sacrifice everything to someone that we love. that is one more thing i learned and experienced from him. When u love someone, u tend to make the best for them, make everything perfect for them, and doesnt expect anything in return at all. its hard to describe that pure sacrificed u did..it is just worth everything...=)

Benjy berjuang di Mahkamah, Si Ibu  pula berjuang dengan nyawa, kekasih hati pula berjuang dengan penuh harapan. Begitu tersentuh hati bila Kekasih Hati Benjy sanggup berkongsi dan menunjukkan "Diary of Hope" tentang luahan dan coretan hidupnya di samping gambar-gambar anak Benjy yang comel.

P/s : Hukum undang-undang, seseorang itu tidak bersalah selagi tidak dihukum/disahkan bersalah. Tapi kita lebih dulu menuding jari dan menghukumnya. Tepuk dada, tanya selera, biarlah mahkamah dan undang-undang yang menentukan. Banyak perkara, lain di Suratkhabar, tapi lain pula kisah sebenarnya. Penyedap dan Ajinomoto penambah perisa perkataan bagi melariskan jualan akhbar dan pembaca.

P/s/s :Renung-renungkan. Pertemuan sebentar dengannya betul-betul mengubah persepsi saya tentang seorang artis. Mereka pun Insan biasa dan berpijak di bumi ini.

17 comments:

  1. 100% agree...tak tau sape salah sape betul, yang paling kesian keluarga Benjy..

    ReplyDelete
  2. macam x percaye je semue cite ni..cam ner khidupan isteri n anak benjy ek..kehidupan artis penuh dengan teka-teki..n penuh dgn pelbagai kezutan..alahai artis malaysia...

    ReplyDelete
  3. Memang mereka insan biasa. Ada perasaan. Tapi pada saya, menyintai suami orang itu sudah boleh disebut meletak cinta di tempat yang SALAH dan pada orang yang SALAH (merujuk status suami orang itu).

    Tak salah ek bercinta dengan suami orang?

    ReplyDelete
  4. Kita tak duduk ditempat dia mungkin kita tak tahu apa persaan nya yang sebenar...

    ReplyDelete
  5. tak paham, how bout his wife feeling ????! . sampai hati benji buat macam tu kat isteri? . bagi i dia buka pekung di dada . tinggal serumah walau belum kawen???

    aduh.. tak paham ....
    ^W#!*&)@^&E)&

    ReplyDelete
  6. rambut sama hitam.. hati lain2..

    ReplyDelete
  7. semoga mereka yang terlibat dituduh dan tertuduh dan dicemuh itu terus tabah menghadapi dugaan ini...

    sokong sgt p/s abg gto tulis...

    ReplyDelete
  8. ohh..rasa mcm tak percaya pulak Benjy ada skandal

    ReplyDelete
  9. kita tunggu dan lihat apa kesudahannya

    ReplyDelete
  10. btol gk..tak faham apa yg dia cuba wt sebenarnya..Tuhan Maha
    Mengetahui..dah janji Tuhan, tak dibalas di sana, di'sini' akan terbalas...

    ReplyDelete
  11. cuma nak tahu, apa terjadi dengan isteri benjy...

    ReplyDelete
  12. @dbalkis:betultu..especially kak azean irdawaty..

    @ct fad :setuju..sukar dimengertikan kehidupan artis..saya pun terkejut dengan luahan hatinya..

    @Sharinginfoz :itula yang sebaiknya...

    @azieazah:saya no komen pasal ni..seperti di entry,saya tidak mahu menilai..saya hanya menyampai dan berkongsi di sini...

    @maslinamansor :betultu..berat mata yang memandang,berat lagi bahu yang memikul...

    ReplyDelete
  13. @firahadifa :yang tu kena tanya tuan punya badan..websitenya telah pun direvealkan.bolehla singgah sendiri: http://mylistography.blogspot.com/

    @edda(",) :setuju sgt2...

    @Cik Norfa:haah..biarlah mahkamah yang menentukan...

    @norinaomar :saya pun terkejut juga..

    @Hazzy Ishak:tunggu dan lihat...

    @JMR :setuju bro...

    @Kancilbiru :umm..saya pun tak pasti...sempat berbual sekejap saja dengan si kekasih benjy...

    ReplyDelete
  14. camtu ke..tak penah pulak terpikir pasal hubungan dorang..

    ReplyDelete
  15. Kesian sungguh dengan keluarga, isteri Benjy dan anaknya. Pasal kekasih yang lagi satu tu susah nak cakap because what they did it obviously wrong? Having a relationship with a married person dan tinggal bersama? Sometimes people do stupid things because of love kan? Apa pun tunggu jelah apakah kesudahannya nanti.

    ReplyDelete
  16. hmmm... ntahlaaaa.... no komen in 'post a comment' box....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails