June 18, 2010

Kisah Azrinaz Mazhar Diceraikan Sultan Brunei | You Won't Believe of What She Did

Photobucket
Kisah Azrinaz Mazhar Diceraikan Sultan Brunei. You Won't Believe of What She Did?


Sambungan dari entry Azrinaz Mazhar Diceraikan Sultan Brunei Talak Satu | Anak-Anak Menjadi Mangsa agak terkejut dengan komen yang diberikan di entry itu. Komen oleh Anonymous dan sesetengah pengomen yang lain. Saya andaikan pengomen ini datangnya dari :

Brunei dan Malaysia based on Histats ini

Inilah antara komen mereka Kenapa/Sebab/Punca  Azrinaz Mazhar diceraikan Sultan Brunei :

1) Anonymous said...

Tak kesian pun.. she deserved it.. after all the prosperity were given to her..itu lah... Allah nak tunjuk niat sebenar seseorang itu. Tak bersyukur atas limpah yg diberi... you wont believe of what she did.
2) Anonymous said...
jgn hina sultan kmi.kmi sndiri nda penah hina bginda..ceta cerai ne kmi lbih tau n yg lbih tahu Allah n sultan ja lh..bkn nya sultan brunei mngabai kn tanggung jwb..jgn lh tamak klu kawin sma kerabat..anak2 dia ttap lh ada nafkah,nda lh sultan kmi 2 jahil dlm agama. k peace no war please..nnti2 kmu tau lh ceta nya nnti 2..
3) suria said...
actually aura-aura cerita tentang azrinaz dah memang heboh kat brunei since early this year... diorang tak berani cakap cuz kat brunei ahli KDN tak kasi sebar2x cerita.. so banyak spekulasi keluar..entah mana betul mana salah.. but bila ada pengumuman di buat kat tv brunei.. orang brunei dah memang target sultan nak umum tentang cerai cuz heboh kat fb and twitter before berita di siarkan pukul 8 semalam

some said, azrinaz copy tandatangan sultan, curi barang kat istana, tamak, ada scandal dengan someone.. but biasalah cerita2x orang.. tak tau mana yang betul

4) Anonymous said...

dengar citer bekas isteri gila harta & mengambil brg tanpa izin sbb tu Sultan tak suker..

Saya tidak berani untuk membuat andaian.  Sebagai seorang Sultan/Pemerintah negara saya rasa dia tentu ada sebabnya yang tersendiri. Lambat laun perkara sebenar akan diketahui juga kan bak kata pepatah Bangkai Gajah tidak dapat ditutup dengan nyiru. Jadi, kita tunggu dan lihat la saja.


Bukan mudah menjadi seorang sultan .Walaupun kaya,mewah dan semua kemahuan dipenuhi, namun semua perkara juga menjadi bualan.
Tidak mudah juga menjadi Isteri kedua Sultan. Banyak peraturan yang perlu diikuti. Saya tidak mahu menuding jari kerana tiada bukti yang sah siapa yang betul ataupun salah. Wait and See, kebenaran dan sebab sebenar pasti muncul nanti.
Kita dengar kisah Isteri kedua Sultan Brunei diceraikan namun kita mungkin tidak sedar apa kisah duka saudara mara atau jiran sebelah rumah.


P/s :

Hidup berumahtangga bukannya mudah
Zaman sekarang perceraian di sana sini
Perbaiki diri,ambil iktibar dan jangan mudah melatah
Agar kita menjadi suami/isteri yang dirahmati dan berkekalan sampai mati

P/s/s : Jangan mudah mendengar khabar angin.

44 comments:

  1. heh..seram baca cerita cerai ni walau ape reason pon

    ReplyDelete
  2. dah elok2 jadi senang, wat hal pulak

    ReplyDelete
  3. macam2 spekulasi yang timbul...kita tunggu jerla...

    ReplyDelete
  4. baca pasal ni ka blog sapa entah
    kita stop buat spekulasi lah, tak pasal2 sultan brunei saman blogger pulak
    heheh

    ReplyDelete
  5. ada juga dengar khabar2 angin tue... tapi kalau boleh biar dari mereka sendiri.

    Hal2 macam nie tak leh masuk campur...

    ReplyDelete
  6. hanya yang terlibat je yg tahu, janganlah sesiapa berani buat speku, takut terlepas jer..mender2 ni melibatkan orang besar..kena hati2

    ReplyDelete
  7. bro GTO..begitulah yg saya dgr..some fren ada fam kat brunei yg bagitau..

    apa pe pun,kita harapkan yg terbaik buat mereka..

    ReplyDelete
  8. Hmmm ... yg mendengar rasa macam2. Yg menanggung gimana ya? Doa sajalah ada kebaikan di akhirnya ...

    ReplyDelete
  9. sebab tu saya tak berani nak cerita pasal ni walaupun hits dia agak tinggi..(terima kasih kepada yang menulis tentang ni dan kebetulan dalam blog list saya,saya dapat tempias hits nya)..

    saya tak menulis tentang ini kerana saya menulis bila mahu,cerita bila tahu,diam bila perlu.benda2 hal sultan ni tak boleh buat main sangat..sebab tu kena berjaga2.

    ReplyDelete
  10. baik kita tak yah pertikai apa2 kan..buat spekulasi sendiri. nanti ada yang memakan diri. jadi pemerhati tak bertauliah sudah...hihi

    ReplyDelete
  11. memang kencang le bila update mengenai kisah sensasi, sebab semua orang nak tahu apa puncanya kan.... apa-apa pun, yang penting jadikan tauladan

    Hadiah Nuffnang

    ReplyDelete
  12. jangan cepat percaya pada khabar yg belum sahih...mereka di brunei lebih tahu....tunggu dan lihat kebenaran pasti datang jua..

    ReplyDelete
  13. byk cerita kurang enak didengar pasal kes ini..tapi sbg org luar no komen..hanya yg melalui shj tau

    ReplyDelete
  14. ooo..terlalu byk spekulasi ni.
    huhu..
    x pe la..
    betul2.
    wait n see =)

    ReplyDelete
  15. Tunggu dan lihat.. hanya yang terlibat yang tahu.. setuju ngan Dahlia.. jangan bikin spekulasi.. bahaya..

    ReplyDelete
  16. ambil iktibar tuk perbaiki diri sendiri...

    ReplyDelete
  17. yup, my blog pun mmg ada gak letak gossip kenapa sultan brunei ceraikan azrinaz

    Kenapa Sultan Brunei Ceraikan Azrinaz

    ReplyDelete
  18. doakan yang terbaik utk mereka...

    ReplyDelete
  19. hanya dia yang tahu...jangan pandai2 buat cerita...mungkin kita juga jadi mcm dia kalau kita ditempat dia sebab kita tak tau apa masalah sebenar yang melanda dirinya....

    ReplyDelete
  20. errmm...setakat ni, yg saya ada baca pasal sebab penceraian, semua tuduh perempuan tu yg bt hal..hmmm..

    ReplyDelete
  21. when it comes to this totally have to agree. tak bole sebarang percaya. nnti kite plak terjebak mendapat dosa. as u said, kite tunggu dan lihat sahaja..

    ReplyDelete
  22. Memang well said! Reason for cerai byk.. Tapi terpulang sama ada nak percaya atau tidak.. Perkara ni dh lama disiasat dan di timbangkan.. Keputusan pun dh di buat.. Kita kena terima hakikatnya..

    ReplyDelete
  23. Sy pun tersentak gak berita perceraian mereka sepertimana dulu saya terkejut tiba2 aja dengar khabar mereka berkahwin... frankly sy tak pernah suka langsung kepada bekas journalist tv3 yg sorang ni.. ntah la sejak kali pertama die membuat liputan jum heboh pada satu ketika dulu.. instinct saya mengatakan die adalah seorang yg gedik dan memang saya takpernah suka langsung.. (maaf ya, bahasa saya agak kasar) tapi itulah kata hati saya. tapi siapa tahukan jodoh, ajal dan semua tu adalah ketentuan dariNYA jua... dan saya masih menjadi teka teki apakah penyebab keruntuhan rumah tangga meraka yg sebenar ya? Hanya tuan empunya badan ja yg tau jawapan pada semua persoalan ini.. sesekali sronok gak jadi seorang yg bz body ni... hehe... dan pada semua ingatlah langit tu tak selalunya cerah.. so berbaik la sesama kita selagi hayat dikandung badan.!

    ReplyDelete
  24. anonymous, bila masa lak azrinaz ni buat liputan JOM HEBOH? fakta biar betul. jgn wat cerita.

    ReplyDelete
  25. Kalau jaga bini kita baik2... nda carik org lain la...
    kalu bagi nafkah dengan baik takkan bini kita mencuri... adakah harta suami itu isteri tak boleh ambil... bukankah hak bersama....

    ReplyDelete
  26. Cakap pasal HAK ni...korang ingat dia sorang kah isteri Sultan Brunei. Dia tu yg ke2 je....(sekarang dah jadi BEKAS). Tak boleh ambik HAK orang lain kalu bukan diri yg empunya.

    ReplyDelete
  27. Terima lh apa adanya=)

    ReplyDelete
  28. Pasti Sultan beri sesuatu untuk kelangsungan hidup Azrinaz. Semoga kedua-dua anak akan membesar dengan sempurna dan dalam kasih sayang berkekalan dengan bonda dan ayahanada mereka.

    ReplyDelete
  29. doraemon pecinta brunei kate:

    assalamualaikum~heboh nampak~

    ReplyDelete
  30. renungkan lah. kalau bank ada security camera tentunya istana pun ada..

    ReplyDelete
  31. Pasal ada kamera ada kat istana lah dia kena tangkap in hand. Video aksi mencuri tu memang ada. Tapi org tak berani nak sebarkan

    ReplyDelete
  32. macam-macam ye cite kuar pasal dia ni..
    xtau la nak caye ke tak..

    ReplyDelete
  33. cuma kami di sini yang tau sebab nya....dh hidup senang mau lagi jadi tamak...nah sekang curik lah lagi bnyk2 memang engko blacklist lah nak masuk sini lagi

    ReplyDelete
  34. maaf anonymous yg kat atas den ni ha. eden nak cakap skit. kau ni duduk dalam istana ke? tak kan, so jgn nak cakap 'kami tau lebih' sebab takde sesiapa pun yg tahu hal sebenar kecuali ALLAH S.W.T, dan kerabat2 diraja brunei tu. Sebagai rakyat biasa, sesiapa pun x berhak untuk cakap macam tu kerana kalau dah salah info sikit je, dah kira kita memfitnah dia. berdosa besar. jgn harap kan je negara islamik tapi rakyat langsung tak tahu dosa pahala. maaf kalau saya terkasar bahasa tapi hal ni memang x sepatutnye disebarkan. hal iya pun Azrinaz bersalah, jgnlah buka aib dia. berdosa. biarlah benda tu berlalu. biar sahaja ALLAH yg balas nye.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails