June 23, 2010

The Return of Sang Anonymous

Salam dari Eyriqazz,
Terima Kasih Sang Anonymous

Entry Terimakasih Anonymous |Most Malay Blogger Sucks??? Dirujuk. Kali ini, terima komen dari Anonymous lagi. Bukan di komen tapi di chatbox pula, inilah yang dikatakannya :


22 Jun 10, 11:28 PM


somebody: i dont understand y this person have so many followers. this blog isn't good or fun at all.

Terima Kasih atas komen membina. Saya sedar siapa diri saya.Saya aktif berblog pun  belum sampai setahun dan Blog Cap Ikan Ayam ini masih banyak yang perlu diperbaiki.

Sebut pasal followers pula, saya tidak pernah memaksa sesiapa untuk follow blog ini. Terpulang kepada mereka. Bagus atau menarik adalah perkara yang subjektif bagi saya. Bagus bagi person A, mungkin kurang bagus bagi person B dan hampeh giler bagi person C. Jadi, tepuk dada, Tanya selera.

Saya ambil sedikit ayat dari entry JAdi Follower Untuk Apa? Dari saudara Melromeo.

- Follower yang mengikut kamus diri aku..Follower bermaksud mengikut blog ini untuk mengetahui perkembangan blog yang telah diikuti..

Selebihnya bolehla baca di entry di atas.

Bagi saya, saya berterimakasih kepada semua followers. Adakah dengan followers yang ramai menunjukkan entry kita itu best? Jawapan terpulang kepada individu masing-masing. Mungkin ya, mungkin tidak.

Followers itu hanya pada nombor, ada blog yang followers kurang 500 tapi hits beribu-ribu. Ada blog pula langsung takde letak follower tapi masih meletup dan hits mengancam. Ada pula, langsung kita tak kenal siapa penulisnya, tapi memang menarik dan singgah hari-hari.

Jadi, terpulang kepada masing-masing. For myself, masih banyak yang perlu diperbaiki. Motif utama saya berblog adalah untuk keluarga, mencari rakan, berkongsi pengalaman dan pandangan sambil-sambil tu dapatkan Side Income , Alhamdulillah, semakin ke arah yang positif.

Ada Apa dengan followers? Menarik ke blog saya? Itu anda sendiri la yang menentukannya. Apapun, saya hargai komen dari Anonymous ini, setiap orang ada pandangan mereka sendiri bak kata Hellioz, “Its my perspective. Whats yours?” . Hentaman dan kritikan adalah perkara normal dalam berblog, Cuma cara kita ‘handle’ nya yang akan membezakan antara satu sama lain.

Terimakasih Sekali lagi dari Anonymous dari Saya
Komen Anda saya terima
Untuk memperperbaiki Blog Cap Ikan Ayam yang tidak seberapa
Ada masa, singgahla lagi ya?

P/s : . This blog isn't good or fun at all? What is your view pula ? Ingin juga saya mendengarnya.Even komen yang diberikan negative, I won’t take it personally. It will help me to improve my blog.

P/s/s : Best juga bila Anonymous menyinggah. Teruja hati ini. Singgah-singgah la lagi ya?

35 comments:

  1. dont know why.. hellioz tu cam ade daya tarikan tersendiri la..

    ReplyDelete
  2. Salam pembuka bicara..ewwahh~ hehe

    Itu orang byk dengki sama bro.. bio kan je bro.. tak yah toleh belakang.. just ignore then teruskan maju kedepan.. k bro?

    all the best.. =)

    ReplyDelete
  3. aiyyoo..pelik tol ngn org2 anon nih..follower ramai pon dikomplen...susah nak puaskan hati sumer org..

    ReplyDelete
  4. tak ada paksaan dalam blog, nak baca atau tak terpulang pada individu. janji kita happy

    ReplyDelete
  5. hui. komen.. mantopp.. anon.. tunjukkan dirimu

    ReplyDelete
  6. susah utk memuaskan hati semua org..buat la yg terbaik bg en eriqazz

    ReplyDelete
  7. biasalah tu... ade yang suka dan tak.terpulang pada individu yg menilai. dia cuma nak luahkan apa yg dia rasa, tu aje. for me,yg mana baik jadikan ikutan. me suka info dlm genre yg pelbagai...layankan jee :P

    ReplyDelete
  8. amboi,memang sedap mulut la sang somebody tu..

    *xpe bro,biar dia sakit mental,teruskan menulis dgn kualiti ya..

    ReplyDelete
  9. Rasanya blog brother nie okay.. banyak berkongsi ilmu...

    ReplyDelete
  10. sajer jer anon tu nak test line, nak menguji tahap kesabaran owner blog..hehehe

    test lah line belog saya pulak yer anon :p

    elissmie.com

    ReplyDelete
  11. sronok gak bile ade org komen gitu...sakit hati dlm sronok..hak hak... alaaa.... take things easy la bro... ape2 pun enjoy blogging la yek!! <---- ntah hape aku ngarut hujan2 ni ntah...aduh!!

    ReplyDelete
  12. The ANONYMOUS don't have balls. That's for sure. Berani letak link hang la!

    ReplyDelete
  13. memang banyak blog tak best tapi follower ramai..aku selalu gak ushar belog camtu sebab nak tengok apa yang ramai sangat follow blog tu ..mesti ada somethg special..iye tak?

    bagi aku..ada 3 jenis yg ramai follower..satu sebab blog dia memang menarik.kedua sebab dia pandai market kan blog dia...ketiga sebab dia suka berkawan/blogwalking...aku rasalaa

    Terbaru : Dilemma Wanita Gorjes

    ReplyDelete
  14. terima segala komen dgn positip...Naaa

    HOHOHOHOHOHOHOH

    ~~sambil gelak gaya makcik ahli mesyuarat tingkap~~

    ReplyDelete
  15. itulah, rambut mungkin sama hitam, tapi hati lain²



    benda subjektif tak payah nak dipertikaikan kan?

    ReplyDelete
  16. betol3
    org nak follow biar je la kan
    bukannye kite pakse pun
    :)

    ReplyDelete
  17. @Jard The Great:agree with u...

    ReplyDelete
  18. @Shahrul Shaharuddin :thanks bro...akan ingat nasihat bro selalu

    ReplyDelete
  19. @Matjoe:tanpa bapa siapalah ibukan?hik3...

    ReplyDelete
  20. @JMR:biasalah bro,..nobody perfect...

    ReplyDelete
  21. @Hazzy Ishak:betul n setuju

    ReplyDelete
  22. @PinQib :umm..biarlah..asalkan dia happy

    ReplyDelete
  23. @Ilhamny.com :thanks..akan dicuba sebaik2nya

    ReplyDelete
  24. @akmafaizal:thanks..betul tu ..setiap orang ada hak masing2 kan?

    ReplyDelete
  25. @mommyYen :thanks..akan cuba perbaiki diri ini...hik3..

    ReplyDelete
  26. @aiDieNa :thanks..terharu mendengarnya...

    ReplyDelete
  27. @cEkEtENG:thanks..blogging is fun..

    ReplyDelete
  28. @e.l.i.s.s.m.i.e :dia tak berani ngan eliss coz eliss power it...hik3..

    ReplyDelete
  29. @tika :nanti kalau dia letak link, camne pula?hik3..

    ReplyDelete
  30. @fndrockaf :umm,saya kategori mana ya?

    ReplyDelete
  31. @Yutaka Mushimura :hik3..boleh tahan gaya gelak...

    ReplyDelete
  32. @maslinamansor :betultu...

    ReplyDelete
  33. @ery farieha:yup..u r rite...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails