July 28, 2010

Cara Yang Betul Memakan Buah Manggis

Sebelum ini, main bedalje makan buah manggis, asalkan dapat isinya. Thanks to Cimon forwardkan e-mail ni. So, saya kongsikan sekali di sini, langkah/Cara yang betul Memakan Buah Manggis :


Langkah 1

Langkah 2

Langkah 3

Langkah 4

Langkah 5

Langkah Enam

Langkah Penuh

P/s : Ada sesiapa yang follow langkah yang betul ke sebelum ni? 

33 comments:

  1. dah cuba tadi tapi tak menjadi maybe tertekan kuat kot kat bontot manggis tu
    ehehehehehee

    ReplyDelete
  2. haha..entri yang unik..
    cara nak kopek manggis..
    cuba lepas ni cara nak kopek durian pulak..

    ReplyDelete
  3. laaaaaaa...mak ajaq macam lain masa kecik2 dulu..so dari kecik sampai besaq ikut yang tu ja la...hihihi

    ReplyDelete
  4. ye.. sy makan cenggini.. hehehe..

    ReplyDelete
  5. tia tertarik nk tengok sbb kt umah ade manggis!
    bukak je entri neh tros 3 biji sekali masok mlot!
    hehehe, thanx for dis info!
    saper tau bende remeh cmneh pon ada cara2 nk bukak kann ? :))

    ReplyDelete
  6. tak tahu pulak ada cara nak makan buah manggis ni, biasanya main bedal aja

    Jom Sharinginfoz’s Giveaway

    ReplyDelete
  7. ooh~
    macam nie rupanye...
    selama nie main makan je..
    janji dapat buka kulit n makan isi...

    ReplyDelete
  8. Banyak cara dah digunakan... tapi yang pastinya langkah no 6 tu memang sama.. LOL

    ReplyDelete
  9. wah gitu caranye ye...kalo sy yg bukak, mmg hancur kulit manggis tu sy keje kn...tp isi manggis tu haram nk nmpk hehe...

    ReplyDelete
  10. saya tekan je mana-mana.. asalkan pecah.. tp tak suka buka manggis nanti tgn kotor.. selalu mintak tolong orang lain buka kan.. heheh

    ReplyDelete
  11. selama ni aku tekan mane yang dan je..
    asal kuar isi dia dah le.
    haha..

    ReplyDelete
  12. salam eyri..makasih atas besday wish ye.. :)1st blog cikmin datang setelah beberapa hari 'bercuti'

    p/s rupanya berpuluh tahun makan manggis tu cikmin ikut ajaran salah.. kehkehkeh..

    ReplyDelete
  13. memang mkn mcm tu pun..
    tp kekadang penyek jer kat tangan..hahaha..
    tp hancur la..kih2...

    lama x makan manggis... dulu masa kat kg selalu makan...

    Sumijelly.com

    ReplyDelete
  14. lorr..selalunya leta buah manggis tu antara dua tapak tangan then terus tekan..haha..janji boleh buka n makan :P

    ReplyDelete
  15. haha...norfa guna kedua-dua tapak tangan dan tekup kasi dia pecah kulit tu...takde plak wat camni sebelah tangan jer. ekekeke...

    ReplyDelete
  16. lorr.. cam tu ke.. ok, leh try.. selama ni berhempas pulas nak mkn buah manggis.. hehe

    ReplyDelete
  17. @daydeck86:tertekan kuat kat bontot?eden ni buat saya nak nangis je..hik3..

    ReplyDelete
  18. @PEJUANG KESENIAN EXTREME ;bagus juga tu..kecik2 dulu selalu tanya mak camne nak kopek durian?hik3..

    ReplyDelete
  19. @ Kancilbiru :samalah kita..tekan tengah pastu kopek kan?

    ReplyDelete
  20. @MaryamJamilahMaryamJamilah:wah,pandai...

    ReplyDelete
  21. @FiqaSaleh:kredit to anonymous yg buat tutorial ini

    ReplyDelete
  22. @tia :betul2..bolehla singgah pi rumah nanti makan manggis..hik3

    ReplyDelete
  23. @Sharinginfoz:samalah kita..thanks to cimon@akim..hik3

    ReplyDelete
  24. @SyUhAdA ;hik3..samalah kita..asalkan dpt makan,jadi kan?

    ReplyDelete
  25. @fahmi ibrahim:langkah 6 yang paling mudahkan?

    ReplyDelete
  26. @cik panadol ;hik3..kelakarla cik panadol ni..

    ReplyDelete
  27. @~ain:asalkan dpt makan kan?saya suka manggis,bagus untuk kesihatan...

    ReplyDelete
  28. @ cikmin:samalah kita..hik3..ajaran mana cik min follow?

    ReplyDelete
  29. @Sumijelly :camne tak lama makan manggis..hari2 masak chicken chop je...hik3

    ReplyDelete
  30. @Fina Fento :eh,eh,samalah caranya ngan saya

    ReplyDelete
  31. @Suliana :bolehla cuba.kurang skit tenaga menggunakannya

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails

Hidupkan Untuk Memberi