August 26, 2010

Korang Semua Bodoh Dan Sial



Korang semua bodoh dan sial. Kenapa nak jaga tepi kain orang je?? Ni sebab orang melayu mundur. takut pada agama padahal Islam kata "Kebebasan beragama" dan "Jikalau dia tidak mahu beragama, biarlah dia untuk bertemu dengan pembuatnya dia akhirat nanti". Kamu semau bising bising macamlah kamu semua tu "Beragama" sangat. jangan bizzi bodi dengan hal orang lain ok. Pegi kerja dan jangan merempat di tepi jalan harapkan kerajaan tolong.

Inilah komen yang diberikan oleh Anonymous untuk entry :  Salleh Gregor Samsa Hina Islam | Lepas Satu, Satu .... 

Umm, bukan main berani lagi menyalak tapi tidak tunjukkan identiti. Beginikah caranya kalau berani untuk meluahkan pendapat? Caranya bercakappun bukan main berapi dan pedas. Saya tidak banyak memberikan ulasan untuk entry itu, jadi anonymous, kalau mahu mengomen tunjukkanla diri yang sebenar, jangan pula cuba bermain dengan Isu perkauman lagi, sangat tidak suka dengan statement ini :  " Ni sebab orang melayu mundur. takut pada agama padahal Islam kata "Kebebasan beragama'?

Malas nak mengomen lebih, buat sakitkan hati aje di Bulan puasa ini. Lagipun, kalau nak trace dia bleh aje, boleh check on IP yang mengomen tu tapi malas la nak pergi sampai situ, buat penat badan aje melayan. Apapun, tepuk dada, tanya selera. I am not A perfect human being tapi sekurang-kurangnya saya tidak menghina Agama saya sendiri dan saya cuba untuk ke arah yang lebih baik walaupun saya sedar masih banyak dosa dan silap yang saya lakukan.

P/s : Dah lama tak dengar ayat " jangan suka jaga tepi kain orang ?"  Kenapa tepi kain ya?

18 comments:

  1. abaikan je manusia camtu bro~

    tak ke mana manusia camtu~

    ReplyDelete
  2. aduh!!!... isu ini x patut berpanjangan..... encik @ cik anon ... ape yg anda x puas hati nih??... terkena btg hidung anda kerr??

    ReplyDelete
  3. haish... Islam memang mengajar kita bersabar. Dan sabar itu ada hadnya. Apabila agama kita di hina, kita tak boleh nak bersabar lagi. Apa maksud dia takut pada agama? Adakah dia maksudkan kita sangat takut dengan azab siksa Allah?

    Bawalah bertaubat. Cakap siang pandang-pandang, cakap malam dengar-dengar.

    ReplyDelete
  4. encik eyriqazz,
    tah2 si salleh la tu yang menyalak..
    hahaha..

    ReplyDelete
  5. hiks.. sungguh kurang ajar.. komen sbgi anon.. kalau berani tunjuk diri laa.. aku cukup benci dgn anon ni..

    ReplyDelete
  6. sebab kalau dalam kain bahayo wooooo!!!

    hehe..

    kaum kerabat salleh ke tu?Ada baca blog si salleh..memang dasyat la..

    ReplyDelete
  7. ala mamat tu bengang kot sebab dia tak glamer itu yg cari publisiti tu kan

    ReplyDelete
  8. Mamat anonymous Ni Pon Ada Dok Gila Meghoyan Kat Entry Salleh Gregor Samsa Dah Pandai Bersuara, Blogger Kena Sound...!!! Ni.. Byk Gak Member Dia Kuar & Backup Si Salleh Gay Sengsara Ni.. Ala Bro, Member Dia Ni Pon Nk Publicity Murahan Mcm Salleh Gak Ni.. Tu Yang Beriya-iya Tu... Budak Baru Nk Up, Saya Dapat Trace Satu Member Dia "joie dusoh borhan" Punya Gambar , Email Ngan Facebook.. Tggu masa Je Nk Publish.. Bukan Main Lantang Lg Dia Beri Comment Kt Blog Saya... Jaga Ko Borhan... Hehehehe... *Gelak Jahat...!!!* Sory Bro.. Ter'emo Skit...

    ReplyDelete
  9. cakap belakang ja berani....depan pengecut...sy pon xsuka jgk anonymous nie....over

    ReplyDelete
  10. buang karan layan org pengecut...

    ReplyDelete
  11. anonymous ni tahu kutuk belakang je...
    tak berani nak kutuk depan2...
    dah tahu satu geng dengan salleh la tu kot...

    ReplyDelete
  12. suspenn baca... mula2 I sangka yg u quote tu ayat dari u...terkejut la gak...dlm fikiran I.." sejak bila plak la Eriq pandai guna perkataan Bodoh & S**L dlm berblog ni.."..

    ReplyDelete
  13. linn pun rasa salleh tu yg komen.. hahhahaha.. takut lah tu jadi animos.. hihihihi

    ReplyDelete
  14. huh! tergezut td ingat bro yg ckp mcmtu..rupa2nye anon..seb baekla belog saya x de lg la dpt komen dr si anon2 tu :)

    ReplyDelete
  15. banyakan bawak bersabaq eyriqaz.. huhu. biase la 2. orang2 yang xpuas hati macam tu la.

    ReplyDelete
  16. aku sebenarnyer x suka penyebaran hal2 macam ni. coz klaw aku kat tempat dy. mesti rasa benci bertambah2. kalau ni isu perkauman mesti bley gadoh..

    menyifatkan si Salleh x sedar diri ni sebagai hanjing memang x patut..
    kalau dia dah memang sesat jangan lah kita menyesatkan lagi.

    sekadar pendapat budak belasan tahun, sekian..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails