November 7, 2010

Kuih Cek Mek Molek


Kuih Cek Mek Molek | Namanya Sesedap Rasanya


Sampai sekarang saya masih tidak faham kenapa kuih ini dipanggil Kuih Cek Mek Molek.

Bentuknya takdelah Comel mana pun, Molek sangat ke Si Pembuat Kuih ini? Pelik bebenar kebanyakan nama kuih di Malaysia ni. Belum lagi dengan Badak Berendam, Kuih Tahi Itik, Batang Buruk dan pelbagai lagi.

Ohh, Yang Pasti rasanya memang sedap dan Molek bebenar . Rasa gulanya memang "Kaw" dan "Wow". Tak sia-sia kahwin dengan orang kelantan, balik kampung ble pekena Cek Mek Molek Selalu.

P/s :  Pernah makan Kuih Cek Mek Molek? Amcam , besttak?

14 comments:

  1. kue feveret sayo ni. sedap sungguh.

    ReplyDelete
  2. bagaimana pula dengan juih telingga keling he..23x

    Regard,
    BroFramestone Blog
    @ Sudi-sudikan melawati BroFramestone In D' House

    ReplyDelete
  3. my peberet!hehe
    molek sebab dibuat bentuk bujur gitu kot..
    org klate mesti suka kuih ni..

    ReplyDelete
  4. laa....baru brekpas cek mek molek ni pagi tadi...:)

    ReplyDelete
  5. HAHA bro mmg tak rugi kawen dgn awek klate . kuih terbaikk ! lama plak saya tak makan . heheheh

    ReplyDelete
  6. lama betul tak makan benda alah ni

    ReplyDelete
  7. sedap ker kuih ni?? da inti tak?? tatau coz tkpernah mkn...



    Entry baru Kerjaya Pilihan | Kenapa Ada Yang Menentang?

    ReplyDelete
  8. @Ryoki:sedapp...serius tak pernah makan?kat kelantan byk kuih ni..kat KL pun ada cuma tak byk kedai la yang jual

    ReplyDelete
  9. kuih ni memang pelik2 nama dia.. yang peliklah yang sdap kita makan.. sebagai contoh.. kuih "batang buruk" pasal apa batang jadi mangsa..hahaha.. yang buruk tulah yang sedap.. komen sikit bro eyriqazz..hahaha

    ReplyDelete
  10. @aNis:nyam2,memang sedap..

    @Bro Framestone:walaupun namanya pelik,rasanya tetap sedap bro..wife suka sgt2 kuih tu...

    @Kalamhati:orang terengganu pun suka kuih ni

    @suffer8zine:2 tiga ketul baru syok kan?

    @wannurfazrini :jom makan...

    ReplyDelete
  11. @Sharinginfoz :serius bro>?

    @Tn.Punya :hak3..walaupun buruk ianya antik...yang antik tu la yang mahal dan sedap...cam tapai,lagi diperam, lagi la kaww rasanya...hak3,kan kalau letak nama batang baru, lain pulak orang pikir

    ReplyDelete
  12. yeah... memang biasa gak makan kuih ni terutamanya time bulan pose.... tapi tak leh makan banyak sebab MANISS.....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails