January 3, 2011

2010|My Blogging Journey

Salam dari Eyriqazz,


Antara detik menarik berblogging Eyriqazz sepanjang tahun 2010 :


January 2010 



Entry di awal tahun 2010, tak sangka, My wish No.10 menjadi kenyataan iaitu 1st Advertorial dari Nuffnang yang diterima pada bulan July 2010. So,tak salah mempunyai cita-cita dan Azam tahun baru, who know, ianya akan menjadi kenyataan?


Event kedua yang eyriqazz Joini bersama Nuffnang, rasanya inilah event pertama yang dianjurkan yang melibatkan golongan Ibu bapa dan Anak-anak. Semoga event sebegini diteruskan di masa depan. Kami ibubapa yang berblogpun mahu lebih aktif dengan Event yang dianjurkan Nuffnang.


One of the best event yang pernah saya joini bersama Nuffnang. Event kedua juga yang menemukan saya dengan Je Jai dan juga team mate yang lain iaitu ARC13 dan Mie.

Di event ini jugalah ,first time eyriqazz berjumpa face to face dengan Sifuku, Melromeo. Memang teruja habis time tu. Dup,dap,dup dap, Tiger Show yang diadakan juga membuatkan ARC 13 tak keruan dan Je Jai hampir melamar Fasha Sandha (tipu-tipu). Hik3,walaupun tidak menang, memang menyeronokkan aktiviti seakan-akan amazing race ini. Nuffnang, plz do more in the future. Love it to the fullest.


Segmen Terjah Diperkenalkan di Eyriqazz.Com . Mangsa Pertama dan Kedua adalah Cik Epal dan Melromeo dan disusuli dengan :

Pelajaran yang saya perolehi, jangan mudah putus asa. Tak sangka, penghujung December 2010, ketiga-tiga bloggers yang saya kagumi, saya berkempatan meet face to face. No Pain, No Gain. Usaha tangga kejayaan.


Walaupun merasakan Blogger Cap Ikan Ayam Goreng, apa salahnya berkongsi kan? My 1st blogging tips in 2010 rasanya, dan Alhamdulillah, masuk 2011, angka 4 angka UV sehari sudah berjaya saya perolehi .


Eyriqazz, meh sini skit, Nak luku kepala skit. Itulah kata-kata Kak Ina KL. Hik3,apa taknya, event ke 3 ini barulah saya berani menegur Kak Ina KL. Sebelum ini ingatkan dia garang (1st impression is not always rite) . disini jugalah pertama kali saya berjumpa Bean Moreno (sombong timetu,hik3),Mat JoeSumijelly, SweetDarling, Shahrul Hairy, dan ramai lagi. Di event ini jugalah memberikan memori terindah, menang Post Blogging Event entry dan membawa pulang LG HDTV 32" dan subscription Astro b.yond almost setahun. So, moral of the stories and buat bloggers baru especially, jangan takut nak join event, most bloggers adalah peramah dan ramai bloggerspun pemalu, macam eyriqazz. Hik3...


Memang seronok diterjah especially komen negatif/membina coz dari situlah kita nampak kelemahan blog kita untuk diperbaiki ke arah ke hadapan. Dari Terjahan melz ini, saya memperbaiki prestasi dan Alhamdulillah, ke arah ke depan sudah semesti. Thanks Melz.InsyaAllah, more terjahan tahun ini.


Honestly, ini event terbaik bagi saya bersama Nuffnang. Firstly, of course team Orange Kami menang tempat pertama dan memenangi Samsung Corby Phone. 2ndly, coz event ini kami diletakkan dalam satu kumpulan tanpa mengira agama dan bangsa, jadi semangat berpasukan dengan most of yang tidak dikenali diuji disini. Bad newsnya, Isteri menangis sakan, phone ini dicuri ketika shopping di Isetan. Sejak dari hari itu, eden sudah tidak berapa Suka bershopping di Isetan lagi.Oh ya, di event ini jugalah ramai bloggers yang saya jumpa.Some of it masih aktif, some of it, sudah hilang tanpa berita.

My $$ Cheque From Nuffnang


Hik3, Inilah entry hangit pertama di bulan 2010. Ramai juga yang tertipu. Tadaa, Plan 2011 ni mahu hangitkan lagi , hey, life is Beautiful. Seronok juga menghangitkan dan dihangitkan , kan?

Fuhh, panjang la pula...- Bersambung-


22 comments:

  1. byk betul kejayaan blogging ngko 2010. gud luck utk 2011. apapun usaha ngko mmg setimpal dgn apa yg ngko perolehi

    ReplyDelete
  2. keep it up bro..terbaik dari ladang..teringin nak jumpa bro gak tapi tak berkesempatan g...haaha

    ReplyDelete
  3. bestnya. semua kenangan terindah. tahniah bro :)

    ReplyDelete
  4. bukan sombong bang...jaga attitude...haha

    ReplyDelete
  5. bestnya eyriqazz....deQdEq slalu merujuk kat blog eyriqazz nih...sbb byk sgt pengalaman best eyriqazz dlm blogging...

    ReplyDelete
  6. nice one enchik eyriqazz.. rasa nya leh la nak amek pengajaran dari kata2 enchik di atas tu.. toi jugak tu.. cap ikan goreng ka ayam goreng ka.. cuba la dulu kan.. tak salah pn.. ;))

    ReplyDelete
  7. Memang terbaik.. walaupun baru kenal dengan eyriqazz masa buka puasa dengan Digi.. rasa macam dah lama je kenal.. seronok kongsi ilmu dengan orang berpengalaman ni.. apa yang menarik.. eyriqazz walaupun dah mula berjaya.. tapi still merendah diri.. semoga terus berjaya bro.. dah menjadi contoh pada anak2 ikan dekat bawah ni..

    ReplyDelete
  8. boleh cikgu ajar camner nak dapat jadi advertorial tu? yg pasti uv kena ribu riban kan?

    ReplyDelete
  9. blog eyriqazz memang mantap lah.. :)

    ReplyDelete
  10. sgt kagum part yg dpt advertorial, traffic 4 angka and income $$$ tu :)

    ReplyDelete
  11. banyak dicapai 2010 ni bro...macam best je join event2 nuffnang tu..insyallah pasni saya akan gigih join event2 camni..hehe

    ReplyDelete
  12. betul betul betul.. most of the bloggers bukan sombong, kadang pemalu.. dan kadang pula tak perasan muka2 anda.. maklumlah, kadang anda2 semua bukannya tayang muka sendiri kat blog... hehehehehe
    Inviting You To Join Give Away PILIH THEME BLOG

    ReplyDelete
  13. #PuanBee:trust me..u can do better than this..

    #Matjoe :thanks bro..Planning mahu berjaya macam bro...tengah nak kumpul duit nak beli 3rd house before we turn 35..InsyaAllah, blogging boleh merealisasikan impian itu..

    #HafizRahman.com :thanks bro..teringin nak jumpa bro juga

    #Miza Yusof :thanks Miza for always supporting me..

    #BeaN MorENo :hik3..betoi2..

    ReplyDelete
  14. #deqdeq:thanks deqdeq..anyway,u r on the right direction..first step,tukar url blog n ur nickname...

    #fRaMe+LenSeS:yieza..betul-betul,dimana ada kemahuan,di situ ada jalan...no Pain, No gain...

    #BABY(MAMA AMANA&ARIEF) ;hik3,inilah mukanya,kacak tiada, manis ada...

    #Myvitrd :anak2 ikan?hik3..eden tak bela anak ikan,sumi ada..nice knowing u bro..u pun on the right track..teruskan usaha...

    #rinie din:tips Advertorial?Oh,selection itu Nuffnang yang buat tapi mostly base on my experience trafik,keunikan blog,target audiance,dan pelbagai lagi...Bolehla rujuk entry dari matjoe juga :

    http://www.matjoe.com/2010/06/coffee-with-nuffies-advertorial.html

    ReplyDelete
  15. #cikmin;blog cikmin pun apa kurangnya..semakin popular skangni...

    #Mama Zharfan :hik3,mama zharfan on the rite track..sayapun dulu macam mama zharfan juga...

    #Afendi Othman :join jgn tak join

    ReplyDelete
  16. lepas neh harap menang henfon lagi. ehehe

    ReplyDelete
  17. entri uncle ni menarik, santai.
    menambah motivasi utk blogger supaya lebih bersemangat

    ReplyDelete
  18. memang kenangan terindah dapat jumpa bloggers bila mula buat blog. Dapat jumpa macam-macam perangai..macam-macam kerenah. semuga tahun 2011 ni kita semua akan lebih bersemangat berblog dan dapat meningkatkan lagi prestasi blog masing-masing.

    ReplyDelete
  19. yess.... kita sebagai blogger pada saya WAJIB cuba luangkan masa join event atau gathering yang dianjurkan....sure banyak perkara positif yang akan berlaku selepas itu...semangat blogging pun akan sentiasa meningkat sebab kita hidup dalam suatu komuniti yang ada minat yang sama....

    ReplyDelete
  20. #Jard The Great :amin..moga2 masin mulut jard...

    #miss nina:chaiyok2..

    #kak ina kl (1) :chaiyok2 geng2...

    #hazman aka species1980 :setuju..semakin bertambah dan semakin ramai,the merrier...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails