April 4, 2011

Penangan Janda Anak Dua|Badigool Bekas Adik Ipar!!!!!!!


Dayuss Punya Jantan!!! . Maaf, entry kali ini agak beremosi sikit. Saya sudah tidak dapat mengawal emosi ini. Hari ini saya cuti, jaga Alisya atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkkan. Sakit hati dan memang Badigool Bekas Adik Ipar . 

Dipendekkan cerita, minggu lepas, hari Jumaat Malam, adik perempuan saya telah diceraikan dengan bekas adik ipar saya dengan talak satu. Tergila-gilakan Penangan Janda Anak dua.

Sebelum itu, dia memohon dari mahkamah untuk berpoligami dengan Janda Anak dua itu. Tergila-gilakan janda, adik saya syak terkena guna-guna. Adik saya tidak merelakan, dan dia menceraikan adik saya. Reason lain yang diberikan adalah dia sudah tidak cintakan adik saya lagi, adik saya tidak berubah, dan pelbagai alasan yang sukar saya terima. Katanya dia hanya gembira beberapa bulan selepas berkahwin ..WTFishhh....Sebelum kahwin pernah fikir masak-masak sebelum hantar rombongan sampaikan rumah tak muat yang datang?

Hello Assss..... Nobody perfect k? Kalau nak menuding jari pun, tudingla jari kat diri sendiri dulu?Mentang-mentang duduk berjauhan, adik saya di Putrajaya, dia di Terengganu, senang-senang bermain kayu tiga di belakang? Kantoi dengan adik bongsu saya dating di Pantai Teluk Ketapang, tapi masih taknak mengaku time itu?

Senangnya dikau memperkotak katikkan adikku. Habis madu, sepah dibuang. Kau ingat kau tu perfect sangat? Nafkah zahir pun selalu tidak dipenuhi, kasi wang jauh sekali. Bila diminta baru nak bagi, inikah ciri seorang Suami? Yes, saya pun bukannya seorang lelaki/Suami yang sempurna, tapi at least saya tidak dayus.. Menceraikan seorang Isteri dengan  panggilan telefon ..Di luar kawasan pula tu. Pengecutt.

What goes around, comes around....Sampaikan ibu saya demam-demam beberapa minggu dan menangis teresak-esak memikirkan hal ini. Teringat lagi kata Mak Semalam " Kesedihan apa yang dibuat kat Adik ini, lebih sedih dari Mak Kehilangan Ayah". 

Buat Wanita/Isteri di luar sana, berhati-hatila bila Si Suami mula berubah perangai dan nampak lain macam. Either dia ada masalah atau cuba mendatangkan Masalah. Ambilla langkah pencegahan sebelum terlewat.Give and take adalah sebaiknya.Sentiasalah bertolak ansur dalam perhubungan.Nobody perfect dan perbaikilah diri masing-masing. Ditujukan khas buat diri sendiri juga..

60 comments:

  1. sorry, sye terpaksa menggunakan bahasa kasar terhadap org itu, itu adalah jantan sial!

    ReplyDelete
  2. salam takziah utk adik bro Eyriqaz atas musibah yg menimpa...

    ReplyDelete
  3. yep bro..nobody perfect, tapi kite ade cara yang tersendiri mcmane nk jadi yg terbaik. ape pun yang penting, jgn menunding jari pada orang lain..masing2 jaga diri sendiri. Mintak kite dijauhkan dari menda2 mcm ni..Nauzubillah.

    ReplyDelete
  4. hak ni mmg scary didengar..tp that's the fact of life..mmg bersepah manusia cenggini..yes! what goes aroung comes around!! tiba masanya br tau langit tinggi ker rendah..

    me,mmg ada pengalaman buruk bab-bab PJJ punya relationship..luckily belum kawen Tuhan dah tunjuk depan mata.huhu..

    ReplyDelete
  5. sabar ye bro..mcm2 skunk ni kan..adoi..

    ReplyDelete
  6. Nauzubillah..takutnyer....cian kt your sister...xpelah doa org teraniaya akan dimakbulkan..insyaAllah

    ReplyDelete
  7. sakit gak hati bila baca entri nie...semoga adik bro tabah yer..

    Jom Lawat: Blog Bardboo
    Hadiah Menarik Untuk Yang Tersayang

    ReplyDelete
  8. ee jahatnya laki tu..memang dasar dayus.. time nak ambil pandai jer bawak rombongan, tak nak pulang selamba badak jer call..

    to ur sis, insya Allah..Allah akan bersama orang yang sabar..

    ReplyDelete
  9. entry ne penuh.. pagi tadi tak penuh..entry ne mesti sama macam yg GTO post kat FB last weekend rasanya . semoga adik gto dapat menghadapi semua ni..

    ReplyDelete
  10. betul tuh bro..dunia nih berputuar bulat...apa yang terjadi akan kembali kat kita balik...memang itu adelah fact....

    ReplyDelete
  11. sabar yea... hidup berumahtangga mmg kena ada give n take. asyik give jer takde take pun susah gak (ingatan utk diri sendiri...) takziah utk adik eyriqaz - semoga tabah!

    ReplyDelete
  12. salam..laki mcm tu xpatot diberi muka..lau saya la,da lama saya cebuk2 time dpt twu dia berdating tu..

    ReplyDelete
  13. uh..how dare he is..
    yg janda anak 2 tu,,mcm xde llki laen yg boleh dibuat calon suami..
    cari la yg duda ke..
    ppffttt =.=

    ReplyDelete
  14. owh baru faam ape yg GTO cuba nk sampaikan.. xfhm sy ngan entri tak siap malam td..

    ReplyDelete
  15. tuerk btl perangai mcm ni :( sy tumpang simpati kat adik anda

    ReplyDelete
  16. Aku tumpang simpati eyriqazz.. aku pon ada adik juga.. ada adik ipar juga.. kalau boleh moga dijauhkan dari family kitasemua..

    Semoga adik n family eyriqazz dapat diberi ketenangan.. Semoga tuhan memberi jalan yang mudah kepada family eyriqazz..

    Sebab tu sekarang kalau nak pilih adik ipar ke kena tengok luar dan dalam.. bukan kerana berkopiah tiap2 hari .. belum tahu dalam tu beriman.

    Banyakkan sabar n bertawakal bro..

    Tuhan Maha Mengetahui segalanya

    ReplyDelete
  17. What the?????
    Ishk!Sangat2 benci, meluat dan menyampah dengan jantan macam ni!! Cipta macam2 alasan nak berpisah padahal dah ada yang lain menunggu! Baik yang dah kahwin or yang belum kahwin! Sama je perangai mcm CELAKA! Huhu.. Terkasar lak bahasa. *EMO* *GERAM*

    ReplyDelete
  18. dunno what to comment. aku cuma harap yg adik n mak ngko akan temui ketengan dalam masa terdekat ni.

    dan aku harap jugak jantan dayus tu akan regret keputusan yang dia buat.

    ntah aku tak paham. sedih dgn geram pun ada.

    bagus gak awal2 ni dia sudah tunjuk 'true color', kalau sayang 4 bulan, duit pun tak bagi, better laa bercerai pun, adik ko jugak yg tersiksa kalau dok hold lama2 lagi.

    ReplyDelete
  19. eyy ape punye lelaki la..
    tpi2 ckp kt adik.. jgn sedih2... =)

    ReplyDelete
  20. tunggu waktu dia nanti..pesanan kat ur sister..kalau jantan tu dtg merayu² nak patah balik..jangan terima..sekali kalau dia boleh buat...next time apatah lagikan....banyakkan sabar kata kat adik...ingat Allah banyak²..pujuk mak jgn sampai sakit nanti...

    ReplyDelete
  21. salam takziah utk ur sista.. moga dia sabar menghadapi dugaan yg amat berat ini.

    ReplyDelete
  22. Semoga Allah kuatkan hati adik bro.... Balasan setimpal pasti akan diterima si asssss tu... Zaman sekarang memang akan kene balasan di dunia lagi... Tunggu je la tu..

    ReplyDelete
  23. Semoga adik bro dan bro sefamily tabah menghadapi dugaan ini...saya penah terserempak bakal abg ipar saya dating dgn prmpuan lain tapi dalam masa sama mengaku masih sayangkan my sis...alhamdulillah mereka tidak berjodoh hingga ke jinjang pelamin.

    ReplyDelete
  24. OMG.. tak sangka sampai macam tu sekali.. semoga adik bro sabah dan tabah.. mmg betul apa yang dikatakan.. what goes around comes around.. ketentuan Allah tak siapa yang tahu.. yang terbaik buat adik bro..

    ..aiDiena..

    ReplyDelete
  25. Sorry to hear that bro, semoga ur family diberi ketenangan untuk menghadapi situasi ini

    ReplyDelete
  26. Mulanya I sangkakan U copy cerita "masalah rumahtangga" kat suratkhabar, rupa2nya kisah sebenar adik you.. kesiannya dia.. Mudah2an beliau tabah, pasti ada hikmah yg tersembunyi di baliknya.

    ReplyDelete
  27. sabar. Allah Maha Bijaksana.
    Itu ketentuanNya, dan percayalah yang lelaki itu bakal terima balasannya sama ada di dunia atau di akhirat.

    Teruskan menyokong adik anda ye..

    ReplyDelete
  28. adik awak hot tak? dr segi kekacakan awak, saya rasa adik awak pun chun jugak jadi no hal boleh dpt suami baru, yg lg baik dari ni

    ReplyDelete
  29. turut sedih deqdeq baca pasal ni...semoga adik eyriqazz tabah menghadapi semua ni...

    pasti ada sesuatu yang lebih baik utk adik eyriqazz selepas ni...Allah sygkan adik eyriqazz...DIA takkan bebankan hambanya dgn ujian yg berat...

    ReplyDelete
  30. LU BAGI GAMBAR MUKA DIA BIAR GUA PANGGIL KASI ORANG KUTIP DIA!!! MACAM NI PUNYA JANTAN TAK GUNA.. CISSS MEMALUKAN,,

    btw.. harap adik bro cool dan patuhilah ape yang sudah berlaku, terima qada' dan qadar.. ada hikmah sebalik semua ini.. bagi sokongan moral kat dia okay.. be brave!

    ReplyDelete
  31. sedihnya me baca entry ni :(
    me paha, sbb kakak me pun mengalami nasib yg sama mcm adik eyriqazz..tp kakak me masib belum diceraikan sbb dia sanggup abg ipar me buat apa sajer--even berpoya2 dgn mak jan pun asalkan jgn ceraikan dia...
    kami hanya mampu tgk sbb kakak me kata dia tak leh hidup dgn title janda...abg ipar me buat perangai lps 19 thn kawin dgn kakak me..:( :( mak jan tu bukannya lawa pun..entahlah..may be sbb gediks kot..and abg ipar me pun ckp mcm yg ur ex adik ipar ckp...kononnya dia menederita kawin dgn kakak me--hampenh sungguh..

    ReplyDelete
  32. kesiannya,tak tau nak kata...

    gambar janda tu takde?


    hantu abp malam tadi,klik je

    ReplyDelete
  33. tktau nak komen apa.orang mcm ni insyaAllah ada balasannya. moga adik bro eyriqazz brsabar dan tabah dgn apa yg terjadi. moga Allah memberikan kekuatan dan semoga dapat hidup bahgia dgn orang lain..

    ReplyDelete
  34. Dugaan yang tak diduga,mungkin ada hikmahnya disebaliknya bro..bersabar mungkin ini ujian dariNYA...

    ReplyDelete
  35. sorry to hear about ur sist. hope dia stay strong....... dan bertemu lelaki yang much btter dari laki tak guna tu.

    ReplyDelete
  36. selalu perepmpuan yang jadi mangsa. betul, what goes around comes around. tunggu 1 hari nanti Allah akan balas semuanya. Allah tu Maha Adil. sabo je lah ea. sebagai abg, memang akan terasa tengok adik macam tu. tak pa, ini semua dugaan. sabar itu lebih banyak ganjaranya.

    ReplyDelete
  37. nak tanya skit..ni adik eyriqazz yg baru kawin tahun lepas tu ke? mak ai..kejap tul hisap madu..rakus tul sampai habis..ni kes tak tahan godaan le tuh.

    semua yang berlaku ada hikmahnye.. eloklah derang bercerai skang, takde nnt adik eyriqazz menderita di kendian hari. what u give u get back.bersabar ajelah.harap adik bersabar banyak2..dia bukan yg terbaik le tu..Insya Allah, Allah merancang perjalanan yang lebih baik untuk adik eyriqazz tu.

    ReplyDelete
  38. WTF? Cerai on the phone? Sah ke macam tu? Apa punya orang ni?? Ishhhh.. Should go a sue dia, supaya dia pokai kering kontang biar padan muka janda beranak dua tu!

    OK, I know it's probably salah beberapa pihak, bukan seorang sahaja cuma kadang2 tu pelik la, kenapa perempuan lain rela meruntuhkan rumah tangga orang and then ada hati nak kahwin dengan lelaki yg bongok tu.. Tak risau ke kalau lelaki tu buat macam tu jugak kat dia balik? And then, if dia tak risau disebabkan dia mengguna2kan lelaki itu, tak risau ke kot2 dia mati tengah jalan ke, tak pasal2 kan go to hell..

    Yang lelaki pun sama, why why why put the brains at the balls?

    *marah sangat2*

    ReplyDelete
  39. begitulah kalau dah tak suka...mcm2 yg akan keluar dari mulutnye... harap adik saudara banyakkan bersabar...dn semoga ALLAH memberikan ganjaran bagi kesabarannye...Amiiin.

    ReplyDelete
  40. pity her. x pe, Allah swt tuh maha adil

    ReplyDelete
  41. sorry to hear that. harap bersabar. mungkin ada hikmah di sebaliknya...

    ReplyDelete
  42. Terima kasih semua....InsyaAllah saya akan cuba yang terbaik utk adik& mak saya....

    ReplyDelete
  43. banyakkan bersabar tau...

    tak paham dgn duniza sekarang ni.
    lagi2 laki macam ni. huhuhu

    ReplyDelete
  44. Salam Eyriqazz...

    saya tahu, kite lagi bertambah sedih sebab penderitaan ni ditanggung pulak oleh ahli saudara sendiri, tambah2 mak kite pun jadi mangse..

    but as you said.. what comes around goes around.. lebih baik dia ceraikan adik eyriqazz dari biarkan adik eyriqazz hidup jiwa tersiksa.

    what important now untuk bagi semangat especially untuk adik, dan juga kata kata penenang untuk mak..

    moga kite dapat tengok balasan yang diterima oleh ex adik ipar di dunia.. baru kite rasa puas kan.. bukan nak berdendam, tapi naluri manusia..

    ReplyDelete
  45. Allah sedang menduga keluarga abg eq..moga dikuatkan iman dan di tabahkan hati menghadapi musibah ini..berat mata memandang berat lagi bahu yg memikulnya..

    sad to say, tapi mak kita pon kene camni...huhu

    ReplyDelete
  46. hurm...x berbaloi ceraikan isteri sbb janda beranak 2..kot anak dara tu berbaloi lah jugak...huhuuu

    ReplyDelete
  47. hope family iman bersabar lah menghadapi dugaan Allah.. moga yang terbaik hanya utk korang..

    ReplyDelete
  48. InsyAllah ur good hubby n dad to ur wifey n lovely alisya

    menci jenis2 lelaki dayus ni,kalo dah xsuka mcm2 dikatanya!!

    semoga rumah tangga kita diberkati Allah,tiap hari syg..Amin

    ReplyDelete
  49. adusss... akak pon bengang dgn lelaki mcm nih... klu dulu kita mtk anak org tuh dgn cara baik... nape bila dah taknak, buat mcm tuh jerk???? mmg lelaki dayus...

    akak simpati dgn adik eyriqazz... hrp adik tuh lebih sabar dan kuat yer...

    ReplyDelete
  50. geramnya lelaki dayus mcm ni..hmmmmmm eeeeeeeeeeeeeeee meluat tengok ...geramnyaaaaaaaaa

    ReplyDelete
  51. Semoga eyriqazz dan family tabah menerima musibah ini.. especially adik eyriqazz.. sama2 kita doakan yg terbaik untuk dia..

    apa yg berlaku mungkin ada hikmahnya.. apa boleh saya cakap, saya sgt2 paham perasaan tu.. pernah berlaku dlm hidup org dekat dgn saya.. ya Allah, bila baca entry eyriqazz ni tak tergambar nak cakap apa.. minta petunjuk Allah semoga adik eyriqazz tabah.. dia mmg memerlukan sokongan semua family..

    ReplyDelete
  52. Terima kasih semua.. InsyaALLAH, saya terima dugaan dan musibah yg diturunkan OLEHNYA dgn sabar n mohon Doa dr semua smg sy KUAT n TABAH menghadapi semua ni.. DIA x kan menduga UMATNYA jika DIA tahu umatnya x mampu nk hadapiNYA.. Alhamdulillah, dgn sokongn fmily, kwn2 n semua..sy akan KUAT n kne KUAT.. InsyaALLAH..

    ReplyDelete
  53. salam,tumpang simpati dgn adik bro...sy pun kaum hawa pdt rasa peritnye... :(
    dasar laki dayus...esok dah kena dgn janda tu baru tau

    ReplyDelete
  54. sakit ati tul dengar cerita ne... n simpati sanggat kat adik awak.... harap2 adik awak dapat terima ngan redho.... laki cam 2 memang x leh wat laki dan pada pompuan br 2 malang sekali wat dia dapat laki cam ne....buduh....

    ReplyDelete
  55. Gitu la hakikat dunia. Kakak angkat saya diceraikan selepas 14 tahun berkahwin sbb x-asben tgila2 janda anak 4. Yg janda tu pun ko cari la duda ke, bujang ke...laki org gaks ko nak sambarr kan.......

    ReplyDelete
  56. Sedih baca entri awak ni. Bekas adik ipar awak tu memang tak fikir, apabila dah cakap macam2, kenalah bertanggungjawab dan tunaikan janji.

    Saya pernah alami kejadian lebih kurang macam nie, tapi kisah adik awak lagi mencabar..

    Setuju, nobody's perfect. Bekas adik ipar awak yang BADIGOOL tu dah hina adik awak macam2 kan... Tapi jangan risau. Allah kan ada.

    Nabi s.a.w pernah kata, orang yang mengutuk orang lain tak akan mati sebelum melakukan perkara yang dikutuk itu. Allahualam.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails